Luftwaffe erkennungsmarke echt of nep.

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Buma
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 dec 2021, 13:36

Luftwaffe erkennungsmarke echt of nep.

Bericht door Buma »

Goedendag,

Ik heb via een kennis een erkennungsmarke gekregen waarvan ik het idee heb dat hij nep is. De rede daarvoor is het feit dat hij er net iets te gelikt uitziet en een lettertype heeft wat ik tot dusver nog nooit eerder op een ekm heb zien staan. Degene die hem aan mij gegeven heeft beweerd hoog en laag dat het hier om een echte gaat, maar zoals ik al aangaf ben ik behoorlijk sceptisch.

Zijn er kenners hier op het forum die dit kunnen bevestigen? Ben erg benieuwd, want ik heb al meerdere ekm’s meegemaakt die nep lijken maar toch weldegelijk echt blijken te zijn volgens experts.

Ik zie graag een reactie tegemoet van een kenner om de discussie over deze EKM te kunnen afsluiten. Ga er zelf vanuit dat hij nep is, maar ben absoluut geen expert.

Het gaat hier om een variant van zink.
Bijlagen
C1CF2D63-70F5-4816-BBCC-CF9E2B056E3C.jpeg
0BC9810B-131B-4C8C-BAED-76A747A622B7.jpeg
DD14B8DF-C787-42D0-9DE0-C04576F746A9.jpeg
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: Luftwaffe erkennungsmarke echt of nep.

Bericht door LDO »

Ik deel je vermoeden: dit is naslag.
Inderdaad allemaal te netjes en zo te zien zijn de letters in reliëf in plaats van er met een slagstempel ingeslagen te zijn? Plus het nette, oude Gotische script, nooit gezien op een EKM. De Kriegsmarine had vrij nette tags maar altijd met een Latin font. Er komen bedrieglijk goede tags uit het oosten maar zelfs dan is er met een font vergelijker achter te komen of er vervalsers aan het werk geweest zijn.

Groets,
Martin
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Luftwaffe erkennungsmarke echt of nep.

Bericht door patrickh »

Sluit ik me bij aan, dit lettertype nooit gezien bij EKM..
Buma
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 dec 2021, 13:36

Re: Luftwaffe erkennungsmarke echt of nep.

Bericht door Buma »

Bedankt voor de reacties. Dan wordt dus mijn vermoeden inderdaad bevestigd en kan ik met met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid concluderen dat deze ekm inderdaad niet origineel is.
Plaats reactie