Hitlerjugend dolk te koop, origineel? Juiste prijs?

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
WO2 Co(o)llector
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2022, 12:36

Hitlerjugend dolk te koop, origineel? Juiste prijs?

Bericht door WO2 Co(o)llector »

Hallo,
ik heb vandaag een (bodemvondst) Hitlerjugend dolk met schede online voor €90 te koop zien staan, en ik ben hier heel erg geïnteresseerd in om het te kopen. In de advertentie staat dat hij origineel is. Dus ik vroeg me af of deze wel echt origineel zijn en of deze wel €90 waard zijn. Er staan geen markeringen op zoals RZM-codes of makers. En ik denk dat het bakelieten handvat gebroken is. Als jullie snel iets zouden kunnen reageren zou ik hier al heel blij mee zijn. Geef maar zoveel informatie als jullie kunnen!
Alvast bedankt!
Groetjes Ruben
Afbeelding(4) (1).jpg
Afbeelding(4) (1).jpg (12.97 KiB) 1438 keer bekeken
Afbeelding(5) (1).jpg
Afbeelding(5) (1).jpg (12.7 KiB) 1438 keer bekeken
Afbeelding(6) (1).jpg
Afbeelding(6) (1).jpg (11.83 KiB) 1438 keer bekeken
Afbeelding(3) (1).jpg
Afbeelding(2) (1).jpg
Afbeelding (1).jpg
Verplaatst van Identificatie onbekende militaria naar Verificatie & taxatie (as) op 06 okt 2022, 22:07 door asjemenou

Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: Hitlerjugend dolk te koop, origineel? Juiste prijs?

Bericht door LDO »

Blijkbaar let ik niet altijd op, dus snel reageren is niet echt gelukt...
De foto's zijn te korrelig om een goed oordeel te vellen. Eerste indruk en onderbuikgevoel: niet doen. Het lijkt een aangepast scouting mes dat onder de grond geduwd is. Veroudering/verroesting van blad en schede vind ik niet overeenkomen met de conditie van het beslag van de greep. HJ ruit loopt synchroon met het visgraat motief van de gripschalen, dat is geen goed teken. Mijn advies: spaar door voor een mes waar je later nog steeds met plezier naar kunt kijken.
Niks tegen bodem/schuur en zoldervondsten, begrijp me goed, maar deze lijkt geholpen om er oud uit te zien.
Plaats reactie