Canadese helm

Vaststellen van echtheid en de waarde van geallieerde militaria
Plaats reactie
roderick
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2022, 11:11

Canadese helm

Bericht door roderick »

Hallo,

Ik werk als docent geschiedenis op een middelbare school, en vind het erg leuk om tijdens mijn lessen origineel historisch materiaal te gebruiken. Nu ben ik op zoek naar een helm uit WO2. Na wat zoeken kwam ik bij een Canadese MK2 uit, die zijn ten minste redelijk betaalbaar...

Maar nu de vraag: is deze helm origineel? Of misschien later overgeverfd, of herbruikt? En is de prijs (€200) normaal? Zelf heb ik er geen verstand van, dus ik hoop dat hier kenners zijn die mij kunnen helpen.
De helmen die ik op het oog heb zijn deze (een van beide):
https://www.cm1940.nl/product/canadian- ... lmet-1942/
https://www.cm1940.nl/product/canadian- ... lmet-1941/
Gebruikersavatar
John8
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 jan 2014, 14:46

Re: Canadese helm

Bericht door John8 »

Deze helmen lijken mij wel ok. De prijs lijkt mij ook wel goed.

Of die kinriem ooit vervangen werd, is moeilijk te zeggen...
Als je ze ook niet zelf van een zolder gehaald hebt, dan blijven vaak vraagtekens hangen.
roderick
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2022, 11:11

Re: Canadese helm

Bericht door roderick »

Bedankt voor het antwoord!
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Canadese helm

Bericht door Jim »

Geen idee of je deze helm gekocht hebt maar er zijn zeker wel goedkopere originele helmen te vinden. Ik heb in het verleden ook wel eens (wo2) geschiedenis (gast) lessen gegeven. Voor een leerling maakt het niet uit of je een uitrusting van 1943 of 1948 laat zien. Eventueel reenactment bedoelde uitrusting? Voor de eigen beurs maakt het wel degelijk uit. Mocht je toch authentieke wo2 spullen zoeken zijn militaria websites meestal niet de goedkoopste mogelijkheden.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Plaats reactie