activist-arthur-graaff-met-geweld-uit-militaire-beurs-in-didam-gezet

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

activist-arthur-graaff-met-geweld-uit-militaire-beurs-in-didam-gezet

Bericht door CollectorWo2 »

Ik bladerde het nieuws door en kwam dit tegen.

https://www.gelderlander.nl/montferland ... ~a4292672/
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: activist-arthur-graaff-met-geweld-uit-militaire-beurs-in-didam-gezet

Bericht door utmi »

Voor én van beide partijen triest dat het op deze manier moet...
Their name liveth for evermore
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: activist-arthur-graaff-met-geweld-uit-militaire-beurs-in-didam-gezet

Bericht door CollectorWo2 »

utmi schreef: 28 nov 2022, 15:28 Voor én van beide partijen triest dat het op deze manier moet...
dat is het zeker .
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: activist-arthur-graaff-met-geweld-uit-militaire-beurs-in-didam-gezet

Bericht door earlymb »

Er zit helaas een fout op die site waardoor het artikel niet leesbaar is
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: activist-arthur-graaff-met-geweld-uit-militaire-beurs-in-didam-gezet

Bericht door LDO »

Vrienden,

Een gewaardeerd forumlid attendeerde me er op dat het geheel plaatsen van een journalistiek stuk met bronvermelding niet toegestaan is. Waarvoor dank! Het citeren van de feiten en eigen interpretatie is gelukkig te allen tijde toegestaan.
Ik zal de berichten dus beperken tot de feiten volgens eigen inzicht, de originele artikelen zijn na te lezen in De Gelderlander en afkomstig van journalisten Erik Hagelstein, Rick Aalbers, Kay Scholten. Ik raad een ieder aan er kennis van te nemen.

Graaff met geweld naar buiten gewerkt!

Graaff is met geweld verwijderd van een beurs. Graaff was niet welkom. Graaff is ongewenst bij iedere beurs.
Een burgemeester sommeerde Graaff te vertrekken, Graaff weigerde dat. Een politieman werkte Graaff tegen de grond. Graaff gaf namelijk geen gehoor aan sommaties van het bevoegd gezag. Er zijn actiefoto's van Graaff gemaakt in deze nederige positie.

Burgemeester: ‘Niets aan de hand. Het zijn verzamelaars, ze doen niet aan propaganda. Politie en justitie: verzamelen mag. Hoe meer hoe beter. Sigarenbandjes, postzegels, flessendoppen, militaria, het is gezonde interesse, de bevrediging van het jagen en completer maken van reeksen, een sociaal gebeuren. Niets politieks. Lezen, leren, zoeken, jagen. Lemmy zei ooit: The chase is better than the catch. Dat is de essentie van verzamelen’’

Rond half twaalf probeerde Graaff ongezien binnen te glippen. Er ontstond een overbodige discussie. Men verzocht Graaff vriendelijk zijn biezen te pakken. Men twijfelde of hij wel een echte verzamelaar was. Graaff gaf toe dat hij wist dat hij op geen enkele beurs welkom was en nog maar net geïnteresseerd geraakt was in het begrip verzamelen. Maar ja, het intrigeert mateloos. Verzamelen betekent een prettige onrust, willen zoeken en leren. Van collega verzamelaars, van mensen die het meegemaakt hebben, uit boeken, uit verhalen, uit dossiers! En dan die hechte, vriendschappelijke band tussen verzamelaars en het respect voor het verleden, het is fascinerend!
We begrijpen dat.

De dienstdoende brigadier vond het na enige tijd welletjes, werkte Graaff tegen de grond en droeg hem naar buiten. Daar bleef hij vervelend.
Voor de burgemeester was de maat vol en hij riep geërgerd: ,Ga toch weg man, u voert een showtje op voor de omstanders.’’ Graaff antwoordde: ,,Dat klopt. The show must go on. Wilt u mij dat verbieden?’’

Graaff dreigt met aangifte tegen de goegemeente.

Dit was een korte weergave van de feiten zoals ze op mij overkwamen. Vanzelfsprekend hoor ik graag of ik dingen verkeerd geïnterpreteerd heb!
Laatst gewijzigd door LDO op 02 dec 2022, 21:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: activist-arthur-graaff-met-geweld-uit-militaire-beurs-in-didam-gezet

Bericht door LDO »

2e bericht in de Gelderlander, maar met toelichting mijnerzijds:

Vrienden,

Een gewaardeerd forumlid attendeerde me er op dat het geheel plaatsen van een journalistiek stuk met bronvermelding niet toegestaan is. Waarvoor dank! Het citeren van de feiten en eigen interpretatie is gelukkig te allen tijde toegestaan.
Ik zal de berichten dus beperken tot de feiten volgens eigen inzicht, de originele artikelen zijn na te lezen in De Gelderlander en afkomstig van journalisten Erik Hagelstein, Rick Aalbers, Kay Scholten. Ik raad een ieder aan er kennis van te nemen!

Graaff strijdt tegen beurs en klaagt aan! Verzamelaars pleiten voor ‘opnemen’ Graaff.
“We zijn bang dat hij doordraait en iemand wat aan doet.”

Toelichting mijnerzijds: Het is algemeen bekend dat de crisisopvang in Nederland te kort schiet en dat er steeds meer verwarde mensen aan hun lot overgelaten worden. Graaff is al meerdere keren veroordeeld en een gekend recidivist. Er zijn filmbeelden en foto’s dat hij mensen lastigvalt en probeert op te stoken. Dit heet volgens het wetboek van strafrecht: demagogie / volksmennerij en is strafbaar.

Graaff werd verwijderd uit een hal, waar op dat moment beurs werd gehouden. Volgens een aanwezige is Graaff terecht verwijderd.
”Graaff bedreigt en intimideert al jaren. Wat Graaff doet is gevaarlijk.”
Graaff: “Er is geen enkele reden om spullen te verzamelen”.
Verzamelaars denken daar anders over.

Graaff: Mijn doel is om beurzen te sluiten. En dat gaat mij lukken ook, al moet ik daarvoor tot aan de hoogste rechter door procederen.
(Graaff is zeer activistisch en vooral uit op confrontatie. Hij is eerder opgepakt en veroordeeld voor het verstoren van openbare orde en breuk van huisvrede.)
Graaff kocht een kaartje maar wist dat hij niet welkom was. Vermoedelijk dacht hij: ‘Laat duidelijk zijn: ik doe niks verkeerd. Ik weet dat ik niet welkom ben, ik ben uit op aandacht, een pers relletje en zwijgend rondlopen, haha! Ik zeg tegen de burgervader: Wilt u me dat verbieden?’

Hoogleraar: ‘Fascinatie voor verzamelen is er ontegenzeggelijk’

Een verbod op de verkoop van spullen uit de Tweede Wereldoorlog is er niet. Dat zou ook onzinnig en niet handhaafbaar zijn. Voormalig minister van Justitie Grapperhaus toonde eerder aan de Nederlandse wetgeving op dit gebied niet te kennen, maar persoonlijk verzamelen ongewenst en moreel verwerpelijk te vinden. Dit was voor eigen rekening en hij is afgetreden nadien.

Kees Ribbens, Hoogleraar Populaire historische cultuur van Mondiale Conflicten en Massaal Geweld:
De fascinatie is er ontegenzeggelijk, er zijn net zo goed mensen die helemaal gek zijn op spullen van de geallieerden.
De hoogleraar denkt niet dat de ophef het einde van de beurs inluidt. “Zolang er vraag is naar spullen blijft er aanbod.”

Ook vroeger waren er allerlei verenigingen die in kleine zaaltjes evenementen hielden. Alles bleef dan binnen de eigen kringen. Door het internet is alles wat zichtbaarder geworden. We moeten waken voor polarisatie.

Verontwaardiging en polarisatie worden alleen maar sterker door schimmige incidenten met Graaff op beurzen.
Graaff dreigt met aangifte tegen de goegemeente.

Dit was een korte weergave van de feiten zoals ze op mij overkwamen. Vanzelfsprekend hoor ik graag of ik dingen verkeerd geïnterpreteerd heb!
Laatst gewijzigd door LDO op 02 dec 2022, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: activist-arthur-graaff-met-geweld-uit-militaire-beurs-in-didam-gezet

Bericht door earlymb »

Duidelijk, bedankt voor het posten van de text.

Inderdaad erg jammer dat het zo moest gaan
Bart FM Droog
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 apr 2020, 23:01
Gegeven: 21 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: activist-arthur-graaff-met-geweld-uit-militaire-beurs-in-didam-gezet

Bericht door Bart FM Droog »

Een analyse van dit gebeuren: https://www.droog-mag.nl/2020/ag/didam.html
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: activist-arthur-graaff-met-geweld-uit-militaire-beurs-in-didam-gezet

Bericht door LDO »

Een heldere analyse Bart, waarvoor dank.
Ik was er niet bij maar aan de tijdlijn van de stukken te zien is Graaff er met het hele scenario van het toneelstuk, met Kay Scholten (en Rick Aalbers?) onwetend, op af gegaan en is het precies zo gelopen als hij wilde.

-Binnenglippen (Suske & Wiske & de Glippende Grijsaard)
-Ruzie zoeken en foto's proberen te maken
-Politie, burgemeester, pers aanwezig?
-Dan verzet, duwen en trekken
-Hopen dat hij een stoot voor zijn bol krijgt
-Moord en brand schreeuwen.
-Aangifte/persbericht!

En Kay heeft wat hij wilde, een sensatiestuk zonder vooronderzoek dat prettig wegleest en verontwaardiging op roept.
Oude man weggesleept van foute beurs, diepe schande!
De reacties onder de stukken laten immer grotendeels hetzelfde verloop zien: de helaas zinloze uitleg van mensen wat verzamelen is (heeft hij 100den keren gehoord en genegeerd) en een enkele medestander die Graaff meteen de hemel in prijst. Laaghangend fruit plukken en weg fladdert hij weer, op naar een volgend avontuur!
agraaff
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jan 2011, 21:58

Re: activist-arthur-graaff-met-geweld-uit-militaire-beurs-in-didam-gezet

Bericht door agraaff »

Geachte,

er wordt hier veel onwaars verteld. Vooral mijn vaste stalker, die nu zo'n 60 stukken over mij schreef vol halve waarheden en hele leugens, en daar ook vele familieleden van mij vermeldde - zoals mijn doodgeboren zusje. Hij noemt mij ook gek, idioot etc. Zijn stukken hebben geleid tot een doodsbedreiging, en de dader is in nov 2021 veroordeeld. Bedankt, Bart!

Het stuk van BFM Droog, ooit betrapt op plagiaat (zie ijn Wikipedia-pagina) staat ook weer bol van verdraaiing. Hij kent het onderscheid niet tussen 'Duits' (Bach, Beethoven, Willy Brandt) en 'nazi''. Grappig wat een huichelaar hij is: eerst was hij helemaal tegen nazibeurzen, zo mailde hij mij, en opeens voor... Rara...

Hij schijft: "Hij doet dit door zich te beroepen op zijn verleden als journalist (een carrière waarin hij niet één spraakmakend artikel publiceerde)," Droog liegt zoals gewoonlijk en negeert mijn werk voor The Financial Times, grote stukken in Het Parool, stukken op de Britse websites, in Computable (en reizen naar de VS en Japan daarvoor), een mooi stuk in een Duits blad, https://www.heise.de/tp/features/Die-Pr ... 27259.html stukken in Nieuwsbl vd Noorden en de Prov Zeeuwse Courant, en de Gooi- en Eemlander, en de vijf boeken die ik (mede-)schreef, plus de vier jaar als uitgever in Warschau... 't is wat veel voor zo'n provinciaalte, en ik was ook nog bestuurslid vd sectie Freelance van NVJ - was gisteren nog op de jaarvergadering.. ja sorry, Bartje.

Overigens is het een forser scheidng van het auteursrecht van de Gelderlander om hier hele stukken van hen te plaatsen. Zo'n schending heet een misdrijf, en daar kun je voor in de bak komen.
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: activist-arthur-graaff-met-geweld-uit-militaire-beurs-in-didam-gezet

Bericht door LDO »

Gunst! Je hebt helemaal gelijk, Graaff! Dank voor de terechtwijzing! De bak zou ik zeker niet in willen. Ik mag feiten citeren, maar niet het hele stuk met bron en eigendomvermelding overnemen. Effe vergeten, sorry!
Ik zal het weghalen en me beperken tot de feiten. Oprecht dank voor de waarschuwing, je bent een topper!!! Ook nog wat nieuwe feiten voor ons? Bart een stalker noemen is natuurlijk een gevalletje 'de kots verwijt de ketel. Jij hebt het begrip stalken een nieuwe dimensie gegeven!
Desalniettemin, er is een groot acteur aan je verloren gegaan. Respect!
Bart FM Droog
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 apr 2020, 23:01
Gegeven: 21 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: activist-arthur-graaff-met-geweld-uit-militaire-beurs-in-didam-gezet

Bericht door Bart FM Droog »

Hahaha - "een mooi stuk in een Duits blad" - dat verklaart natuurlijk de honende commentaren onder dat online artikel uit 2002.
En 'uitgever in Warschau' - van agenda's!
'Vijf boeken die ik (mede-)schreef' - veel gekker moet het niet worden: een boek vertalen of samenstellen is iets heel anders dan een boek schrijven. Zie: https://www.droog-mag.nl/2020/ag/auteur.html

Enfin: intussen is Graaff alias 'Werkgroep Herdenk Nazi's Niet' alias Wikipediavandaal 'Webnetprof' weer verder aan het bedreigen gegaan in de Achterhoek, met onzinnige aangifte #35. Zie: https://www.droog-mag.nl/2020/ag/didam-dreigement.html
Laatst gewijzigd door Bart FM Droog op 04 dec 2022, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: activist-arthur-graaff-met-geweld-uit-militaire-beurs-in-didam-gezet

Bericht door LDO »

agraaff schreef: 02 dec 2022, 16:40 Overigens is het een forser scheidng van het auteursrecht van de Gelderlander om hier hele stukken van hen te plaatsen. Zo'n schending heet een misdrijf, en daar kun je voor in de bak komen.
Alles herzien Graaff, ik heb me beperkt tot citaten en feiten zoals ik ze opvat in de stukken. Met hier en daar mijn interpretatie. En een verwijzing naar de auteurs. Voldoe ik nu aan de wettelijk gestelde eisen?

Kort reagerend op je schrijven:

- er wordt hier veel onwaars verteld.
Hoe dan? Ik heb 2 stukken geciteerd van onafhankelijke journalisten?

-Vooral mijn vaste stalker, die nu zo'n 60 stukken over mij schreef vol halve waarheden en hele leugens
Je draait de boel om, er zijn foto's en video's dat jij stalking gedrag vertoont, Heeft Bart al eens voor jouw huis gestaan en met je buren gesproken?

-zoals mijn doodgeboren zusje.
Je benoemt dit vaak. Mijn dode zusje. Nu mijn doodgeboren zusje. Waarom spreek je nooit van je 'overleden zusje'? Weet je hoe koud dit klinkt? Maar whatever, jouw woorden, jouw verwerking.

-Hij noemt mij ook gek, idioot etc.
Ik heb ergere dingen over je gelezen en ik heb je hele rare dingen over mensen horen zeggen. Laat het rusten. Ik twijfel overigens ook aan je geestelijk welzijn, dit terzijde. Niet gek, maar wel een persoonlijkheidsstoornis niet nader omschreven.

-Zijn stukken hebben geleid tot een doodsbedreiging, en de dader is in nov 2021 veroordeeld.
Schimmig verhaal, vertel nou eens wat er echt gebeurd is, geef een verwijzing naar de uitspraak. Er is iets gebeurd, er is een vrouw in het spel die boos is op je, maar de ware toedracht is ons onduidelijk. Kan niets met Bart te maken hebben, dat sleep je er weer met de haren bij.

-BFM Droog, ooit betrapt op plagiaat
Niet waar, je herhaalt iets dat allang weerlegt is. Ik geloof wel dat de naam Graaff meerdere malen genoemd is in plagiaat zaken. Kan me vergissen en zal me er niet op voor staan.

-(zie ijn Wikipedia-pagina) staat ook weer bol van verdraaiing.
Als er onwaarheden staan op zijn Wiki pagina komt dat door jou wiki vandalisme, waarvan we hebben aangetoond (met IP adres traces) dat jij je daar veelvuldig schuldig aangemaakt hebt.

-Hij kent het onderscheid niet tussen 'Duits' (Bach, Beethoven, Willy Brandt) en 'nazi''.
Gelukkig ben jij er altijd om ons te verlichten...

-Grappig wat een huichelaar hij is: eerst was hij helemaal tegen nazibeurzen, zo mailde hij mij, en opeens voor... Rara...
Grappig, dat jij eerst een woordvoerder was voor het AFVN en er nu niets meer mee te maken wilt hebben. Dat heet voortschrijdend inzicht. Zoek wat schrijfsels van mij op die ik hier 10 jaar terug geplaatst heb en ik zal ruiterlijk toegeven dat ik niet meer achter de tekst sta. Ik ben ouder geworden en mijn inzichten zijn verandert.


-Hij schijft: "Hij doet dit door zich te beroepen op zijn verleden als journalist (een carrière waarin hij niet één spraakmakend artikel publiceerde)," Droog liegt zoals gewoonlijk en negeert mijn werk voor The Financial Times, grote stukken in Het Parool, stukken op de Britse websites, in Computable (en reizen naar de VS en Japan daarvoor), een mooi stuk in een Duits blad, https://www.heise.de/tp/features/Die-Pr ... 27259.html stukken in Nieuwsbl vd Noorden en de Prov Zeeuwse Courant, en de Gooi- en Eemlander, en de vijf boeken die ik (mede-)schreef, plus de vier jaar als uitgever in Warschau... 't is wat veel voor zo'n provinciaalte, en ik was ook nog bestuurslid vd sectie Freelance van NVJ - was gisteren nog op de jaarvergadering.. ja sorry, Bartje.
En daar gaan we weer! Schoolpleinniveau, achter het fietsenhok piemeltje meten! Graaff heeft de grootste! Chapeau! Je bent een groots journalist en schrijver. Dat respecteren we. Nou nog een wiki-pagina en je leven is compleet.

Beste groeten en een fijne Sjabat viering gewenst. Doe je nog aan Klaas feest? Hoop dat er een leuk cadeau en gedicht voor je in het verschiet liggen.
Tot schrijfs!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: activist-arthur-graaff-met-geweld-uit-militaire-beurs-in-didam-gezet

Bericht door asjemenou »

Het neigt in dit topic weer te ontaarden. Kwetsende opmerkingen en teksten die naderhand op creatieve wijze worden aangepast.
Dit topic balanceert op het randje van het toelaatbare.
Discussiëren mag maar laat elkaar wel in waarde. Ik houd dit topic dan ook nauwlettend in de gaten.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Bart FM Droog
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 apr 2020, 23:01
Gegeven: 21 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: activist-arthur-graaff-met-geweld-uit-militaire-beurs-in-didam-gezet

Bericht door Bart FM Droog »

Juist kreeg ik een "persbericht" dd 3 december 2022 doorgestuurd. Het origineel stamt van nieuwswo2@yahoo.com alias Arthur Graaff. Daarin schrijft hij:

"Graaff trachtte op zaterdag 26 november in Didam volkomen vreedzaam een nazibeurs te bezoeken om erover te berichten, had betaald maar werd toen fysiek door de burgemeester, de Montferlandse Harry De Vries, tegengehouden. Toen hij daar bezwaar tegen maakte, werd hij ook nog gearresteerd."

Dat laatste is nieuws, dat gek genoeg niet door De Gelderlander genoemd is. De krant schreef alleeen (op 26-11):

"Toen waarnemend burgemeester Harry de Vries van Montferland de 74-jarige Graaff sommeerde te vertrekken, weigerde hij dat. Na een verhitte discussie werd de actievoerder door een politieman tegen de grond gewerkt en naar buiten gesleept."

Uit Graaffs eigen woorden en twee ooggetuigeverslagen maak ik op dat hij na de uitzetting uit het beursgebouw opnieuw voor overlast zorgde, en eerst toen gearresteerd werd, door twee BOA's. Erg benieuwd naar hoelang hij vastgezeten heeft, en op grond waarvan.
Gesloten