activist-arthur-graaff-met-geweld-uit-militaire-beurs-in-didam-gezet

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Bart FM Droog
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 apr 2020, 23:01
Gegeven: 21 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: activist-arthur-graaff-met-geweld-uit-militaire-beurs-in-didam-gezet

Bericht door Bart FM Droog »

Graaff heeft er inmiddels een schepje bovenop gedaan. In dit vandaag verschenen bericht op Indymedia: https://www.indymedia.nl/node/52772 maakt hij - natuurlijk weer als nn - de betrokken burgemeester voor "nazisympathisant" uit, noemt naam en woonplaats van de betrokken agent, en voert een militariahandelaar als "nazihandelaar" met een "naziwebsite" en een "nazibeurs" op.

Ik kan me zo voorstellen dat noch de burgemeester, noch de politie noch de handelaar dit over hun kant laten gaan.

Ook schrijft hij, over zichzelf in de derde persoon: "Graaff raakte daarbij lichtgewond en werd voor verhoor opgesloten in het politiebureau in Doetinchem. Hij kwam na twee uur vrij."

Laat hij bijna precies zeven jaar geleden een soortgelijk toneelstukje hebben opgevoerd. Militariabeurs Houten, 13 december 2015: https://www.droog-mag.nl/2020/ag/valse-aangifte.html

Tsja.
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: activist-arthur-graaff-met-geweld-uit-militaire-beurs-in-didam-gezet

Bericht door LDO »

"Deze man van 74 had echter betaald en gaf geen enkele overlast."

Toelichting van de man van 74:
"Deze beurs biedt overwegend nazivoorwerpen. Deze zijn volgens o.m. nazaten van verzetsmensen en Joden kwetsend, haatzaaiend, discriminerend en antisemitisch en maken bovendien propaganda voor het nazisme. Ook vinden velen dit een vorm van holocaustontkenning."

Ik heb toch een andere voorstelling van geen overlast geven, als je met deze intenties naar een evenement gaat.
Contradictio in terminis...
Bart FM Droog
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 apr 2020, 23:01
Gegeven: 21 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: activist-arthur-graaff-met-geweld-uit-militaire-beurs-in-didam-gezet

Bericht door Bart FM Droog »

And how about this:

Graaff: "Het valt op dat de beurs in Didam foto's maken verbiedt."

Onzin. Foto's maken mag, mits na toestemming. Heel begrijpelijk, want standhouders en bezoekers hebben geen zin op foto's met onderschriften waarin ze voor hele of halve nazi's worden uitgemaakt.

Graaff: "De website van de beurs bestaat uit één zeer summiere pagina."

Ja, en?

Graaff: "Vanwege de oostelijke ligging is ongeveer eenderde van de handelaren en bezoekers Duits."

Meneer heeft kennelijk niet eerder op zaterdag winkelcentra in Groningen, Drenthe, Twente, de Achterhoek, regio Nijmegen en Limburg bezocht, waar winkelend publiek uit Duitsland in grote getalen te vinden is. Of is dat publiek daar alleen maar om nazi-anjers (een ander speerpunt van Graaffs bizarre acties) en nazi-haringen bij nazibloemen- en dito viswinkels te kopen?
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: activist-arthur-graaff-met-geweld-uit-militaire-beurs-in-didam-gezet

Bericht door earlymb »

Ik denk eigenlijk dat het beter is hier verder geen aandacht aan te geven, het is iedere keer precies dezelfde dans. Don't feed the troll...
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: activist-arthur-graaff-met-geweld-uit-militaire-beurs-in-didam-gezet

Bericht door asjemenou »

Inderdaad. De laatst geplaatste reacties hebben betrekking op een bericht welke Graaff op Indymedia heeft geplaatst. Het lijkt mij dan ook een goed idee om daar de discussie voort te zetten.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: activist-arthur-graaff-met-geweld-uit-militaire-beurs-in-didam-gezet

Bericht door LDO »

Ik zou het met jullie eens zijn wanneer het een normale discussie was tussen volwassen partijen die openstaan voor rede en wederzijds begrip. Maar de inzet van dit forumlid is een totaalverbod op militariabeurzen en handel in militaria. Als jullie dat liever negeren om de lieve vrede te bewaren: prima, jullie beslissing en die respecteer ik. Maar vraag jezelf eens af waarom hij hier überhaupt lid is, terwijl hij ons allemaal veracht vanwege onze interesse in militaria.
En vraag jezelf eens af wat hij allemaal al aangericht heeft met zijn gestook. Als jullie liever hebben dat ik /wij hem negeren: verwijder dan zijn berichten en ontzeg hem de toegang.
Zolang je hem hier welkom heet, dan zal ik tegen hem in moeten gaan. Hem laten lullen is hem gelijk geven. Dat is geen loze aanname, er zijn voorbeelden van mensen die hem geen antwoord stuurden na een ongevraagde mail en plots genoemd werden als medestanders door hem. Want ze hadden geen ontkenning gestuurd.

Dit besluitend zal ik het onderwerp laten rusten.
Maar als hij weer zijn foute evangelie komt prediken hier, zal ik hem netjes en beleefd van repliek dienen. En don't worry: dat doe ik niet alleen hier.
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: activist-arthur-graaff-met-geweld-uit-militaire-beurs-in-didam-gezet

Bericht door earlymb »

Het heeft niets te maken met de lieve vrede bewaren, maar precies dezelfde discussie is al -tich keer gevoerd hier, met als enige variabele de locatie van het feest. De argumenten wederzijds zijn exact hetzelfde; wij overtuigen Graaff er niet van onze breed gedeelde standpunten, en hij ons niet van zijn eigen alternatieve realiteit.

Om een gezonde discussie te voeren moet je inderdaad wederzijds kunnen komen met argumenten, maar in al deze gevallen is er alleen sprake van hard schreeuwen en snel wegrennen door een troll. Het heeft daarom geen enkele zin er verder energie aan te verspillen want dan krijgt hij juist zijn zin.... Iedereen is in rep-en-roer. We hebben hier immers te maken met een aandachtszieke zuiger.

Vandaar dat ik zeg dat we wel op het forum kunnen zetten wat voor strapatsen hij nu weer heeft uitgehaald zodat iedereen op de hoogte blijft, maar heeft een inhoudelijke discussie verder weinig zin...

Overigens vind ook ik het wel tijd om deze clown buiten de (forum)deur te zetten, niet vanwege zijn afwijkende mening maar om zijn constante getroll en gebait, zonder enige inhoudelijke discussie. Soms zijn werelden gewoon niet compatible.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: activist-arthur-graaff-met-geweld-uit-militaire-beurs-in-didam-gezet

Bericht door Proos »

Na het lezen van dit topic concludeer ik dat voortzetting ervan geen toegevoegde waarde heeft voor het forum. Er is een nieuwsgebeurtenis gedeeld. Dat was denk ik voor alle partijen waardevol. Daarna zijn er zienswijzen en interpretaties gedeeld, waarvan ik vaststel dat die alle ingrediënten bevatten voor verdere escalatie. Op dat punt merk ik ook dat het de moderators van dit forum bovengemiddeld tijd vraagt en daar ben ik geen voorstander van. Ik zet het topic daarom op slot, ik denk dat dit ook deels aansluit op de gegeven analyse van Earylmb (dank je wel daarvoor).

Bij deze gelegenheid wil ik kwijt dat de moderators zich inspannen voor de goede werking van deze website, waarbij ook leden kunnen worden aangesproken of verdergaande maatregelen mogelijk zijn. Soms kunnen die zichtbaar zijn en soms niet. En met name de zwaardere consequenties kunnen meer tijd vragen. Negatief gedrag van leden wordt door de moderators bijgehouden, besproken en gewogen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gesloten