Je nieuwste aankoop - deel 5 (documenten en fotomateriaal)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Geen geld, ik vervloek mezelf dat ik ze niet gezien heb.

Je weet wie je moet pm'en als je ze kwijt wilt!
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Wie, max hsitory? :P
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Eén van mijn nieuwste aanwinsten: een lotje van 4 foto's van de bevrijding van Luik door de Amerikanen. De foto's zijn genomen op 8 september 1944 door inwoners van de stad.

Vooral de eerste foto vind ik bijzonder. Achterzijde: "Premières troupes américaines dans la ville ! On demande des autographes !"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PS; Bedankt Geert voor de tip O-)
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Moest het nu nog mogelijk zijn die handtekeningen op te vissen.....

Interessante foto's!
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Topic stond bijna onderaan..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

nieuw

Soldbuch van een Duitse panzerjager.

Deze militair werd onderscheiden met het IJzeren Kruis 2e klas (4 september 1941), het infanteriesturmabzeichen (11 september 1941), het verwundetenabzeichen in zwart (20 september 1941) en het verwundetenabzeichen in zilver (26 juni 1942), Ostmedaille (1942) en het krimschild (1942).

Deze man heeft ook nog in Afrika en het Afrikakorps gezeten. Op pagina 11 staat de stempel "tropendiensttauglich". Op pagina 19 staat "Am 3.11.42 auf afrikanische Boden gelandet".

Pasje van een Duitse wehrmachtsoldaat die zeer veel actie heeft gezien.

Na beeindiging van WW2 kwam hij in krijgsgevangenschap. Zijn krijgsgevangennummer staat voor in het soldbuch vermeld (Gefangenen Nr. 81G.82459). Voorop het pasje zit een vlekje wat volgens mij een bloedvlek is.

Staat van de pas. De pas is in behoorlijke, gedragen staat. Hij heeft in en waarschijnlijk ook na de oorlog in Engelse krijgsgevangenschap gezeten (zie zijn gefangenennummer G=German) Het boekje heeft daaronder te lijden gehad (bijvoorbeeld pagina's zijn later opnieuw provesorisch in het kamp ingebonden en liggen NIET op volgorde). Zijkant is (in de tijd) opnieuw versterkt. Het soldbuch werd altijd "op de man" gedragen in weer en wind". Buitenkant van de pas is kompleet en adelaar met HK zijn geheel aanwezig (witte stip voor marktplaats aangebracht)

Niettemin een pas van een zeer bijzondere eenheid (panzerjager) die de eerste klappen aan het front moesten opvangen. Verder, en dat is bijzonder, ingezet in Rusland en Afrika!!
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Roel R. schreef:nieuw

Soldbuch van een Duitse panzerjager.

Deze militair werd onderscheiden met het IJzeren Kruis 2e klas (4 september 1941), het infanteriesturmabzeichen (11 september 1941), het verwundetenabzeichen in zwart (20 september 1941) en het verwundetenabzeichen in zilver (26 juni 1942), Ostmedaille (1942) en het krimschild (1942).

Deze man heeft ook nog in Afrika en het Afrikakorps gezeten. Op pagina 11 staat de stempel "tropendiensttauglich". Op pagina 19 staat "Am 3.11.42 auf afrikanische Boden gelandet".

Pasje van een Duitse wehrmachtsoldaat die zeer veel actie heeft gezien.

Na beeindiging van WW2 kwam hij in krijgsgevangenschap. Zijn krijgsgevangennummer staat voor in het soldbuch vermeld (Gefangenen Nr. 81G.82459). Voorop het pasje zit een vlekje wat volgens mij een bloedvlek is.

Staat van de pas. De pas is in behoorlijke, gedragen staat. Hij heeft in en waarschijnlijk ook na de oorlog in Engelse krijgsgevangenschap gezeten (zie zijn gefangenennummer G=German) Het boekje heeft daaronder te lijden gehad (bijvoorbeeld pagina's zijn later opnieuw provesorisch in het kamp ingebonden en liggen NIET op volgorde). Zijkant is (in de tijd) opnieuw versterkt. Het soldbuch werd altijd "op de man" gedragen in weer en wind". Buitenkant van de pas is kompleet en adelaar met HK zijn geheel aanwezig (witte stip voor marktplaats aangebracht)

Niettemin een pas van een zeer bijzondere eenheid (panzerjager) die de eerste klappen aan het front moesten opvangen. Verder, en dat is bijzonder, ingezet in Rusland en Afrika!!
Komt die van Erich Strapersma?
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Idd van Erich.
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Lijkt me mooi :) , is het van die gast van militariasales?
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Roel R. schreef:Idd van Erich.
Ik had van hem bijna een ss wehrpas gekocht, weet je nog? Iedereen keurde hem af, dus op het laatste heb ik gezegt van "ik koop hem niet", toen was ie wel even vies!
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Zo zijn veel dealers hoor.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Moet ik hem niet vertrouwen volgens jullie?
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

mischien eerts eens op het wh forum plaatsen...
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Roel R. schreef:Moet ik hem niet vertrouwen volgens jullie?
Je moet weten dat Erich uitstekend op de hoogte is van de actuele prijzen, hij zal in ieder geval niet te weinig vragen...
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik heb het geld al overgemaakt. Mocht hij niet origineel zijn en hij doet moeilijk over het geld, dan verkoopt hij de komende tijd niets meer want dan staat marktplaats vol met berichten van mij :P
Gesloten