Ik zal mijn best doen een lang verhaal kort te houden.
Ik ben opzoek naar het type vuurwapen waarmee een britse airborne veteraan de slag om Arnhem mee gevochten heeft.
In mijn jeugd zijn wij bevriend geweest met een oorlogsveteraan wie geholpen heeft Arnhem te bevreiden. Zoals menig veteraan sprak hij weinig over de oorlog, enkel "war is bad". Ik weet helaas lang niet alles van hem, maar heb voor zijn dood zijn barret en miniatuur medailles gekregen. Een aandenken welke ik trots in mijn woonkamer tentoon stel.
Ondertussen ben ik ook sportschutter en mag ik vuurwapens in mijn bezit hebben. Vanzelfsprekend komen deze niet in een vitrinekast in de woonkamer, maar toch lijkt het mij erg mooi om een stukje geschiedenis aan mijn "verzameling" toe te voegen; ik zou graag het type wapen waar Charles mee moest schieten bezitten en conserveren. Daarbij zou ik graag een keer uitnodigen om met het (type) wapen van hun vader te komen schieten, iets wat zij ongetwijfeld erg kunnen waarderen.
Charles was een Brit. Hij heeft zich altijd voorgesteld als een "marksman" of "sniper" binnen zijn regiment. Ik kom, met mijn beperkte kennis, dan vrij snel uit op een Lee Enfield. Echter heb ik geen idee of dit bijvoorbeeld een echte scoped-versie was, of het uberhaupt een Lee Enfield was, etc. etc.. Hieronder heb ik gepoogd om alle informatie wat ik van hem weet op te sommen. Is er iemand hier die op basis van onderstaande informatie met enige zekerheid durft te gokken welk type wapen deze veteraan mee schoot? Excuus, ik zal geheid een paar zaken niet correct herinnerd hebben.
Hij zou in de greppel aan de overkant te zien zijn op de volgende foto:

Naam: Charles Coventry
Eenheid: Border Regiment
Ook gevochten in: Sicilië
Medailles:
1939-1945 star
The Italy Star
The France + Germany star
1939-1945 Defence medal
George VII Medal
Ik wil jullie alvast gigantisch bedanken voor het meedenken en jullie inspanning. Ik snap dat ik niet veel informatie heb gegeven waar jullie wat mee kunnen. Maar elke suggestie is meer dan welkom!