Diepzoeker

Forum over het zoeken met een metaaldetector naar overblijfselen uit de Tweede Wereldoorlog, ervaringen, reisverslagen en dergelijke.
Plaats reactie
Ramon7
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2020, 18:25
Gegeven: 1 keer

Diepzoeker

Bericht door Ramon7 »

Hallo forumleden,
ik wil graag de overstap maken van normale detector naar diepzoeker, want alle militaria bij mij in de regio ligt toch wel op behoorlijke diepte.
Ik zoek nu ook al een tijdje met een van de grotere spoelen die beschikbaar zijn voor normale detectors, maar merk dat ik toch nog wat diepte te kort kom vandaar de overstap naar diepzoeker.
Mijn vraag is, heeft er iemand een idee welke diepzoeker de beste prijs-kwaliteitverhouding heeft om mee te beginnen? Zo ja, hoe zijn jullie ervaringen op de overstap van normale detector naar diepzoeker qua omgang met de machine en vondsten?
Gr, Ramon
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Diepzoeker

Bericht door soldaat »

Heb zelf een Fischer tw6 die gaat diep maar dan moet er wel massa in de grond zitten bijvoorbeeld een helm alleen zal het tegenvallen.Ook gebruikt ik een ferex gaat zeer diep maar pakt alleen ijzer ik gebruik ze meestal als ik een plek heb gevonden waar ik het vermoeden heb dat er diep wat zit, ga je er zo continu mee zoeken ben ik bang dat je het zo voor gezien hebt , welke detectors heb je gebruikt met grote schijf? De xp Gmaxx ook? Met een 38x45 schijf die gaat ook behoorlijk diep als je hem goed door hebt
Ramon7
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2020, 18:25
Gegeven: 1 keer

Re: Diepzoeker

Bericht door Ramon7 »

soldaat schreef: 06 mar 2023, 07:51 Heb zelf een Fischer tw6 die gaat diep maar dan moet er wel massa in de grond zitten bijvoorbeeld een helm alleen zal het tegenvallen.Ook gebruikt ik een ferex gaat zeer diep maar pakt alleen ijzer ik gebruik ze meestal als ik een plek heb gevonden waar ik het vermoeden heb dat er diep wat zit, ga je er zo continu mee zoeken ben ik bang dat je het zo voor gezien hebt , welke detectors heb je gebruikt met grote schijf? De xp Gmaxx ook? Met een 38x45 schijf die gaat ook behoorlijk diep als je hem goed door hebt
Ik zoek zelf met de q30+ met goliath schijf (38cm) van MarsMD daarop. Ik heb wel eens een signaal op ong 2m gepakt maar dan was het ook wel een heel groot voorwerp. Ik zat zelf naar de tm808 van Whites te kijken op internet, zou dat een degelijke machine zijn om mee te starten?
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Diepzoeker

Bericht door soldaat »

Die zal denk ik niet slecht zijn heb er zelf nooit gebruikt zal denk ik ongeveer gelijk zijn aan de Fischer tw 6 zou er wel een gewone detector bij houden wat de q 30 aangaat is niet vergelijkbaar met een g Maxx
punt50
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2021, 20:06

Re: Diepzoeker

Bericht door punt50 »

ik heb evt wel een Ferex te koop.
Plaats reactie