Oh jee, deden we iets fout...?

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Oh jee, deden we iets fout...?

Bericht door LDO »

Dit krijg je waarschijnlijk wanneer je de stagiair even snel een leuk feitenoverzichtje laat maken.

'Zeg, we hebben een item over de Nederlandse Spoorwegen. Doe eens even een leuk plaatje met wat cijfers?'
'Komt voor elkaar, mijnheer!'

Editie Blunder.jpeg

En toen was er zeker bezuinigd op de eind-editor / redactie. Of heeft werkelijk niemand opgelet tijdens de geschiedenis les.

In ieder geval: heel triest en dom. (Alhoewel ik helemaal stuk ging toen ik het zag.)
Nou hoor ik vaker dat ik een misplaatst en morbide gevoel voor humor heb.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Oh jee, deden we iets fout...?

Bericht door patrickh »

Holy shit
Verplaatst van Babbelbox naar Actueel op 01 apr 2023, 00:47 door asjemenou

Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Oh jee, deden we iets fout...?

Bericht door asjemenou »

Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Oh jee, deden we iets fout...?

Bericht door Kugelblitz »

Heerlijk onpersoonlijk ook om via Twitter excuses te maken. Waar gaat het heen anno 2023... Dat vind ik haast nog erger dan het maken van deze onbegrijpelijke blunder. :O
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Pak88
Lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 26 keer

Re: Oh jee, deden we iets fout...?

Bericht door Pak88 »

misplaatste, morbide en absurde humor.........herkenbaar. maar dat zoiets echt gebeurt........
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Oh jee, deden we iets fout...?

Bericht door Jim »

Nou de Nederlandse spoorwegen had in die periode die lokatie en vergelijkbare oorden als eindbestemming. Was een topic in 2005 : viewtopic.php?t=10513
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: Oh jee, deden we iets fout...?

Bericht door Proos »

Oh, help. Is dit echt? Ja, een fout moet kunnen zou je zeggen, maar buiten dat het lomp is en confronterend voor nabestaanden, gaat het mij om het kennisniveau: dat niemand op de redactie in staat is om dit specifieke beeld te herkennen voor wat het is.

Realiseer je daarbij dat het om een omroep gaat, de mensen daar een zekere opleiding hebben gehad. Corrigeer dat naar meer algemene maatstaven op de gehele bevolking en dan mag je daar best van schrikken. Er spreekt uit dat "we" (in algemene zin, voel je niet aangesproken als forumlid) onvoldoende bekend zijn met de Tweede Wereldoorlog, diens gruwelen en misdaden.

En dan klopt er wel meer niet. 3000 km spoor? Nederland heeft ruim 7000km spoor. Misschien bedoelen ze het spoornetwerk? De lengte van het netwerk is alleen wat anders dan hoeveel spoor er ligt.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie