Waarde Mosin Nagant M1891

Vaststellen van echtheid en de waarde van geallieerde militaria
Plaats reactie
Jason
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 apr 2023, 00:23
Gegeven: 8 keer
Ontvangen: 4 keer

Waarde Mosin Nagant M1891

Bericht door Jason »

Hallo Allemaal,

Ik wil een Mosin Nagant M1891 te koop aanbieden. Maar ik heb geen idee welke prijs ik ervoor kan vragen. Het wapen is oud nederlands onklaar gemaakt, dus alles zit vast en de loop is dichtgelast. Aan buitenkant echter niet zichtbaar alleen de voorkant van de loop zie je dat deze dicht is. Verder is er niet aan het wapen geschuurd of gepoetst en is de originele patina aanwezig. Ik ben zelf op zoek gegaan op internet en aan de hand van de stempels ben ik erachter gekomen dat het wapen afkomstig is uit de Tula fabriek en is buitgemaakt door Finland (SA stempel)

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groeten,
Jason
Bijlagen
20230308_223937.jpg
20230308_223911.jpg
20230308_224032.jpg
20230308_223752.jpg
20230308_223808.jpg
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Waarde Mosin Nagant M1891

Bericht door asjemenou »

De Mosin Nagant is inderdaad Fins doorgebruikt. De metalen onderdelen zijn geproduceerd in het Russische Tula, ten tijde van de Sovjet-Unie. De houten kolf is een Finse vervanging.
Voor wat betreft de waarde, zet 'm te koop op Marktplaats en wacht af wat er voor wordt geboden.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Jason
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 apr 2023, 00:23
Gegeven: 8 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: Waarde Mosin Nagant M1891

Bericht door Jason »

Dank voor de info, ik heb hem op meerdere websites nu aangeboden zoals vuurwapenadvertenties, miltrade en antiekewapens.

Marktplaats ga ik niet meer aan beginnen, heb hem hier op aangeboden maar dit heeft uiteindelijk in een account blokkade geresulteerd wat me een ruime 2 weken heeft gekost om weer te laten deblokkeren. Heb van andere verkopers vernomen dat op marktplaats veel mensen actief zijn met het rapporteren als de wapens net even niet aan de algemene voorwaarden van marktplaats voldoen (onklaar en bouwjaar van vóór 1870)

Nogmaals dank voor de info.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Waarde Mosin Nagant M1891

Bericht door asjemenou »

De regelgeving m.b.t. het te koop aanbieden van een onklaar vuurwapen op Marktplaats vind ik nogal bedenkelijk. :?
Als ik zojuist zoek op Marktplaats naar onklare vuurwapens dan vind ik complete bodemvondsten en (verroeste) delen van vuurwapens!
Zijn deze voorwerpen volgens Marktplaats dan wel vrijelijk toegestaan om te verhandelen?!
Misschien doe je er goed aan om de Mosin Nagant elders online te verkopen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Jason
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 apr 2023, 00:23
Gegeven: 8 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: Waarde Mosin Nagant M1891

Bericht door Jason »

Weet jij misschien nog websites? Heb hem al op verschillende websites staan (zie mijn vorige bericht) maar tot op heden zonder succes.
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2770
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Waarde Mosin Nagant M1891

Bericht door racefiets »

Het zal ook wel wat schelen als je hem een beetje schoon maakt.
Jason
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 apr 2023, 00:23
Gegeven: 8 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: Waarde Mosin Nagant M1891

Bericht door Jason »

Oke, ik heb juist altijd begrepen van mede (meer ervaren) verzamelaars dat het oppoetsen van de wapens niet gewenst is vanwege het mogelijk wegpoetsen van de originele edelroest (patina noemen ze dit toch in vakjargon?) Heb jij hier misschien nog tips voor middelen die ik kan gebruiken om schoon te maken?
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1753
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Waarde Mosin Nagant M1891

Bericht door earlymb »

Zeker niet poetsen of schuren, maar stof en vuil verwijderen met een zachte kwast en hem daarna eens insmeren met wat WD40 of een beetje naaimachineolie zal al helpen. Daarna goed afnemen met een droge zachte doek.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Waarde Mosin Nagant M1891

Bericht door asjemenou »

Jason schreef: 06 mei 2023, 18:48 Weet jij misschien nog websites? Heb hem al op verschillende websites staan (zie mijn vorige bericht) maar tot op heden zonder succes.
Nogmaals, ik blijf het vreemd vinden dat Marktplaats jouw advertentie verwijderd heeft en deze advertentie laat staan; https://www.marktplaats.nl/v/verzamelen ... del-geweer
Ook hier gaat het om een Russisch grendelgeweer welke voor 2016 volgens de oude NL wetgeving onklaar is gemaakt.
Misschien heeft het aan je omschrijving in de advertentie gelegen dat deze werd verwijderd.

Ik zou niet zo snel weten waar je de onklare Mosin Nagant nog meer te koop aan zou kunnen bieden. Misschien zou je 'm kunnen verkopen op een militariabeurs.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Jason
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 apr 2023, 00:23
Gegeven: 8 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: Waarde Mosin Nagant M1891

Bericht door Jason »

Ik heb ook begrepen dat handelaren in deze deco wapens op marktplaats elkaar constant rapporteren (concurrentie dwarszitten?) ik weet niet wat er concurrerend aan is want uiteindelijk gaat het er om dat je met z'n alle mooie historische items in omloop kunt laten gaan zodat ze opnieuw gewaardeerd kunnen worden. En niet zozeer om de commercie. Maar nogmaals, ik heb dit maar van horen zeggen dus weet niet wat hiervan waar is.
Opgeheven account 12183

Re: Waarde Mosin Nagant M1891

Bericht door Opgeheven account 12183 »

Beste Jason,

Alles wel? Ik heb exact hetzelfde als jij. Een Mosin Nagant DECO EU , helemaal dicht en onklaar gemaakt volgens "oud Nederlandse manier" . Met een soort tangetje dat er onder in zit die je er uit kunt halen. Lang geleden gekregen van een overleden oom en ik doe er niets mee. Qua prijs zie ik rond de 400 euro , sommige zelfs hoger (als je beetje googled).

Maar ook ik had een Marktplaats advertentie en die werd gelijk verwijderd. Wie o wie op dit forum heeft een idee hoe je dit nu netjes kunt verkopen zonder bans op Markplaats e.d. ?

Dank jullie wel, groet,

Joseph
Jason
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 apr 2023, 00:23
Gegeven: 8 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: Waarde Mosin Nagant M1891

Bericht door Jason »

Account op marktplaats is wederom afgelopen zondag geblokkeerd. Weer oneindig contact gehad met de chat van marktplaats afgelopen week. Om helemaal moedeloos van te worden, ik heb ze gisteren maar een brief geschreven naar het hoofdkantoor. Maar mocht ik weer toegang verkrijgen tot marktplaats dan bied ik daar nooit meer onllaar gemaakte waar aan. Dan duurt het maar wat langer om te verkopen, want ik merkte wel dat via marktplaats er veel meer interesse voor was dan op andere websites. Als je er niet uitkomt kan ik je wel wat websites doorsturen waar je de jouwe aan zou kunnen bieden.

Dat tangetje onderin is de magazijnveer die tijdens het grendelen de patronen naar boven duwt zodat de volgende in de kogelkamer geladen kon worden. Ik heb je advertentie net ook gevonden bij taxatie. Ik had zelf begrepen dat ze hier een speciale aparte afdeling voor hebben hier op het forum. Dat stukje heet marktplaats. Misschien kun je daar even de voorwaarden doorlezen want wat ik heb begrepen willen ze niet overal dingen aangeboden hebben voor verkoop. Of je neemt even contact op met 1 van de moderators. Wellicht dat die er meer uitleg over kunnen geven.

Gr. Jason
Opgeheven account 12183

Re: Waarde Mosin Nagant M1891

Bericht door Opgeheven account 12183 »

👍👊👊
Gebruikersavatar
Aart
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 dec 2005, 22:47
Locatie: Overijssel

Re: Waarde Mosin Nagant M1891

Bericht door Aart »

Misschien op Antiekewapens.nl zetten
Ik verzamel hoofdzakelijk geweren, bajonetten en helmen van voor 1945.

Ben op zoek naar een nette Nederlandse m34 mariniershelm (met opgesoldeerd anker); wie heeft er één te koop ?
Jason
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 23 apr 2023, 00:23
Gegeven: 8 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: Waarde Mosin Nagant M1891

Bericht door Jason »

Hij is inmiddels weg.

Iedereen bedankt voor de hulp.
Plaats reactie