Oud russische munitie kist? En franse? Pio schep

Alle onderwerpen met betrekking tot overige tijdvakken
Plaats reactie
Elmaloto
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2023, 01:26

Oud russische munitie kist? En franse? Pio schep

Bericht door Elmaloto »

Reeds ergens in oost duitsland een voormalig russisch bezette kazerne gevonden, veel was al leeg en waren enkel kranten te vinden, toch nog een zolder gevonden waar het 1 en ander lag waaronder een mogelijke munitie kist, althans dat zegt de vertaling, ook een pioschep die meer wat weg heeft richting de franse kant, weet iemand hier meer over?
Bijlagen
20230427_085135.jpg
20230427_085203.jpg
SmartSelect_20230524_141350_Samsung Internet.jpg
20230524_133804.jpg
20230524_141356.jpg
20230524_141403.jpg
Pak88
Lid
Berichten: 760
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 26 keer

Re: Oud russische munitie kist? En franse? Pio schep

Bericht door Pak88 »

hallo Elmaloto, er zijn veel van zulke schepjes. ik weet enkel van de duitse dat die een omgevouwen rand hebben op de plaats waar je je voet er opzet.
de jouwe heeft dat niet.
Verplaatst van Algemeen (as) naar Eerste Wereldoorlog en overige tijdvakken op 30 mei 2023, 23:06 door asjemenou

Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4860
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Oud russische munitie kist? En franse? Pio schep

Bericht door asjemenou »

Elmaloto,

Welkom op het forum. Je topic heb ik verplaatst naar Eerste Wereldoorlog en overige tijdvakken. Dit omdat de kist ogenschijnlijk uit de koude oorlog periode stamt.
Voor wat betreft de pioniersschep. Het model komt mij niet direct bekend voor. Staan er iets van stempels, letters of logo's op de schep zelf of op of in de foedraal?

De vertaling van de Russische tekst op het etiket op de metalen kist of lade;
Verbindingscentrum, de verantwoordelijke senior luitenant Polisjtsjutsjenko, kist (lade) i1 met munitie is verzegeld met zegel i456/i475. (Узел связи ответственный ст.л-т Полищученко ячик и1 с боеприпасами опечатывается печатью и456 и475).

Het verbindingscentrum is in dit geval een militaire verbindingspost die onder leiding zal hebben gestaan van senior luitenant Polisjtsjutsjenko. De kist of lade komt vermoedelijk uit een kast met de aanduiding i. Voor wat betreft de overige vertaling van de tekst, ik heb deze letterlijk vertaald. Het kan zijn dat met de aanduiding i456 en i475 een type munitie wordt aangeduid. Het kan ook de aanduiding zijn voor een verzegeling van de munitie(kist).
Op één van de foto's zie ik dat er aan de binnenzijde van de kist nog een etiket is geplakt. Zou je van dit etiket een duidelijke foto kunnen plaatsen? Misschien geeft deze tekst meer duidelijkheid over de oorspronkelijke inhoud van de kist.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie