Foto's en informatie gezocht

De persoonlijke verhalen uit de oorlog & Historische Figuren
Plaats reactie
Caroline
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2023, 12:55

Foto's en informatie gezocht

Bericht door Caroline »

Op deze foto uit 1956 staat Jan Opsteeg. Een jaar later is hij overleden, een zoon van 8 achterlatend. Voor deze zoon ben ik op zoek naar meer informatie over zijn vader gedurende WOII. Johannes Martinus Theodorus Opsteeg is geboren in 1916 in Nijmegen. Volgens zijn Staat van Dienst is hij in september 1936 bevorderd naar Sergeant. Volgens de verhalen zou hij als Schrijver onder de Kapitein hebben gediend tijdens de inval van de Duitsers op de Grebbeberg, helaas staat er in de Staat van Dienst hierover niks vermeld. Waar is dit nog te achterhalen? Hij heeft tot 12-06-1940 gediend in 3-II-11RI en op 12-06-1940 is hij overgeplaatst naar 2-I-11RI. Op 24-06-1940 zou naar 3-III-55RI gaan maar dat is vervolgens doorgestreept in de SvD. Ik ben op zoek naar legerfoto's waar Jan Opsteeg op staat. Ook zijn legerboekje ben ik naar op zoek. En alle overige informatie is ook zeer welkom.

Verder is Jan in de oorlog ondergedoken in Duisburg. Hij komt niet voor op de krijggevangenlijsten, transportlijsten, Rode Kruislijst, Areool kent hem ook niet, dus waarom hij daar terecht is gekomen en vervolgens ondergedoken is onbekend. Als iemand weet waar te zoeken of bekend is hiermee of andere informatie heeft is dat zeer welkom.
JMT Opsteeg.jpg
Plaats reactie