Laufschutzer.

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Arjen81
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 dec 2016, 17:30

Laufschutzer.

Bericht door Arjen81 »

Hallo beste mensen van het forum.
Is er iemand die mijiets kan vertellen over deze laufschutzer, vooral de originaliteit gaat 't mij om.
Ik hoor het graag van jullie.
Bijlagen
20230825_162644.jpg
20230825_162653.jpg
20230825_162459.jpg
20230825_162525.jpg
20230825_162531.jpg
20230825_162735.jpg
20230825_162710.jpg
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: Laufschutzer.

Bericht door LDO »

Wat mij betreft een hele mooie, en zeldzame koker, gemaakt door Fr. Weber & Co. Berlin.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4839
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: Laufschutzer.

Bericht door patrickh »

En grote kans dat hij is doorgebruikt, door meen Tjechische leger. Hoezo zeldzaam, Martin?
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: Laufschutzer.

Bericht door LDO »

In deze conditie zou ik hem zeldzamer noemen. Geen deuken, mooie laklaag. Maar je hebt gelijk: hij kan doorgebruikt zijn en een nieuwe laklaag gekregen hebben. Er staan geen grote witte cijfers op die je bij doorgebruikte kokers wel eens ziet, de gestyleerde adelaar is niet weggeslagen,
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Laufschutzer.

Bericht door utmi »

Draagriem is post war vervangen
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4839
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: Laufschutzer.

Bericht door patrickh »

Vanwege het doorgebruik. Heb trouwens bij die Laufschutzer die doorgebruikt zijn nog nooit een plstgeslagen Adelaar gezien. Het is zelfs zo dat in notabene het leger van Israel de 98K is doorgebruikt met zichtbare Adelaars, hoe ironisch.
Arjen81
Lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 dec 2016, 17:30

Re: Laufschutzer.

Bericht door Arjen81 »

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
martinus
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 06 mar 2009, 17:48
Ontvangen: 9 keer

Re: Laufschutzer.

Bericht door martinus »

Ik dacht dat deze zwarte laufschutzers russisch doorgebruikt waren. Affijn, wellicht Oostblok dus.
Niet echt "zeldzaam". Een originele niet doorgebruikte laufschutzer in vergelijkbare staat is wel lastiger te vinden.
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: Laufschutzer.

Bericht door LDO »

Ik begrijp nu ondertussen dat het woordje 'zeldzaam' te kort door de bocht was.
Mijn verhaal was tot stand gekomen als volgt: ik keek eens rond wie er in deze hoek geen antwoord gekregen had, en warempel: een loopkoker wordt hier al 2 weken genegeerd! Laat ik eens gaan googlen, dat moet toch niet zo moeilijk zijn? Dus zoeken op Waffenambt en in mijn beste Deutsch 'Laufschützer'.
Kom ik op de site van een zekere verkoper dit tegen:
Laufnachdie.jpg
Dus dacht ik: kijk, een zelfde en nog zeldzaam ook. Laat ik eens iemand blij maken. Met een dooie mus achteraf gezien. En dan wordt het binnen de 24 uur ineens heel druk met reacties. Dat is het het 'gevaar' als je als eerste reageert. Gelukkig blijft het hier wel wat rustiger dan op de grote webstekken, daar is het verloop bijna altijd:

- Nice, could be good, let's wait for the others.
- Might be good, but...
- Not good.
- No, of course not good!
- Worst I ever saw, are you fooling us?
- POS! (wat POS betekent laat ik in het midden)
- You again? Go away!
- Why bother?

Het zal me niet ontmoedigen! Ik blijf dapper proberen te helpen! :mrgreen:
martinus
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 06 mar 2009, 17:48
Ontvangen: 9 keer

Re: Laufschutzer.

Bericht door martinus »

Haha, bekende typische dooddoeners inderdaad op die grote fora. INderdaad, discussies komen soms later op gang. Is toch voor sommigen makkelijker inhaken op iets, dan iets starten. Niemand zal je "veroordelen", hier denk ik zo hoor. Denk dat jij zowiezo binnen een klein select groepje valt met goede kennis van zaken hier op het forum.

En zoals de verkoper aangeeft, onverfoemelde laufschutzers zijn inderdaad lastig te vinden, doorgebruikte zoals deze wat meer.
Goeie kennis van me kocht jaren geleden op Ursel een goede laufschutzer, zat tussen een partij met deze doorgebruikte laufschutzers, moest er toen 30,- voor betalen, de mazzelaar!
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: Laufschutzer.

Bericht door LDO »

Ik zal de mijne eens opsnorren, nooit meer aan gedacht maar ik moet er nog ergens één hebben, verkregen uit erfenis van detectorvriend. Bovo dus, maar in redelijke staat voor zover ik herinner. Gevalletje: ligt ergens achter op de vliering want teveel kinderen hebben teveel kamers bezet momenteel.
Plaats reactie