Versturen uniformjas

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
Mzungu
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 nov 2011, 13:52

Versturen uniformjas

Bericht door Mzungu »

Ik ben van plan om een Feldbluse van de Wehrmacht te koop aan te bieden. Heeft iemand tips over hoe ik die daarna zo veilig mogelijk kan versturen? Kan ik het best een kledingtas gebruiken, of kan ik hem toch beter mooi opvouwen en er een soort 'Zalando-pakket' van maken? (waterdicht, uiteraard)
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Versturen uniformjas

Bericht door Jim »

Mzungu schreef: ↑25 nov 2023, 16:54 Ik ben van plan om een Feldbluse van de Wehrmacht te koop aan te bieden. Heeft iemand tips over hoe ik die daarna zo veilig mogelijk kan versturen? Kan ik het best een kledingtas gebruiken, of kan ik hem toch beter mooi opvouwen en er een soort 'Zalando-pakket' van maken? (waterdicht, uiteraard)
[/quote

Netjes opvouwen / oprollen in plastic zak/tas. Dicht tapen. Stof kan tegen een stootje dus bubble wrap e.d. is niet nodig. Pakket bezorgers kunnen soms iets te ruw zijn maar de grootste bedreiging is vocht. Krijgt geen punten voor dure speciale verpakkingen.

In een doos en versturen (eventueel verzekerd). Als het verstuurd is heb je track and trace. Bewaren tot de nieuwe eigenaar ontvangst heeft bevestigd. Vragen of de nieuwe eigenaar deze verzekerd wil hebben. Ik zelf zou ook foto's maken van wanneer deze ingepakt wordt en de doos met adres. Want ik neem aan dat deze niet voor een paar tientjes verkocht gaat worden.

Mijn voorkeur als verkoper zou zijn dat de koper langskomt bij grotere bedragen. Kan er nooit achteraf gezegd worden de ... kleur , staat en wat dan ook is anders/ voel me misleid. Kan gebeuren dat de koper spijt krijgt en met smoezen af gaat komen. Ik geef ook altijd lengte breedte door en of het zou passen op een modernere (grotere) pop. Weet een koper of deze nog moet investeren in een kleinere pop.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Versturen uniformjas

Bericht door earlymb »

Een goede, stevige kartonnen doos en die goed dichttapen. In de doos kun je hem evt. nog in een plastic zak ofzo doen, maar zou ik zeker niet als buitenste laag gebruiken. Een uitstekende spijker op een pallet is dan voldoende om ellende aan te richten. Waarschijnlijk krijg je een plaklabel, maar schrijf adres ontvanger en afzender ook duidelijk leesbaar met stift op de doos.

Bron: 6 jaar & counting werkervaring bij een groot pakket express bedrijf :lol:
martinus
Lid
Berichten: 411
Lid geworden op: 06 mar 2009, 17:48
Ontvangen: 9 keer

Re: Versturen uniformjas

Bericht door martinus »

Zeker niet enkel in zo'n plastic zak versturen. Uiteindelijk in een stevige kartonnen doos. Ik zou de verkoper op zijn XXXXXXX geven als ik een uniform in een zak zou krijgen, het is geen boxer van de zeeman :)
Mzungu
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 nov 2011, 13:52

Re: Versturen uniformjas

Bericht door Mzungu »

Dank voor alle feedback. Daar kan ik zeker wat mee. đź‘Ť
Plaats reactie