3./SS-Ausb.u.Ers.Btl.5

Militaire eenheden, politieke organisaties en hun wapentuig
Plaats reactie
kgbd
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2023, 21:40

3./SS-Ausb.u.Ers.Btl.5

Bericht door kgbd »

Hallo,

Wie kan mij iets over dit bataljon ((3./SS-Ausb.u.Ers.Btl.5) vertellen, weet er vooralsnog niets van, alleen dat mijn vader hier deel van heeft uitgemaakt. Dit is in ieder geval te lezen op zijn kaarten die ik van het Bundesarchiv Berlin en van het Rode Kruis heb ontvangen
Hoe groot is zo'n bataljon, waren die altijd bij elkaar of waren ze ook nog weer onderverdeeld in verschillende groepen??
Iedere info meer dan welkom!! Bij voorbaat dank!!
Pak88
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 27 keer

Re: 3./SS-Ausb.u.Ers.Btl.5

Bericht door Pak88 »

hallo, dat is interessant. ik denk dat je bij ; de lexicon der wehrmacht wel de informatie zult vinden. ik ga het zelf ook even bekijken, is er verder niks overgebleven van spullen uit die tijd?
kgbd
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 mei 2023, 21:40

Re: 3./SS-Ausb.u.Ers.Btl.5

Bericht door kgbd »

Lexicon der W heb ik al op geneusd, wel belangrijke info gevonden maar nog niet echt over dit Btl. Er is niets uit die tijd, althans niet van hem persoonlijk. Weet inmiddels veel over mijn vader, maar alles na zijn dood bij elkaar gesprokkeld.
Pak88
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 27 keer

Re: 3./SS-Ausb.u.Ers.Btl.5

Bericht door Pak88 »

wel vreemd ja, ik heb ook gekeken. en idd niets over dat batl. hopelijk heeft nog iemand een tip voor je, heb je de vraag ook op andere militaria forums gezet? als je er achter komt, ben ik benieuwd waar.
Gebruikersavatar
bradleytr
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2024, 09:12
Locatie: Maastricht

Re: 3./SS-Ausb.u.Ers.Btl.5

Bericht door bradleytr »

bedankt voor de informatie

fethiye tours
Plaats reactie