Hiscoll inbraak/militaria gestolen

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Hiscoll inbraak/militaria gestolen

Bericht door utmi »

Inbraak bij Mario, eigenaar van Hiscoll:

"I write this message with pain in my heart, but during my visit at the SOS in Louisville/USA some thieves broke into my appartment and took my entire web-site inventory! So over 3500 items were stolen"
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Re: Hiscoll inbraak/militaria gestolen

Bericht door earlymb »

Binnenkort komt zijn website weer online, zodat foto's van de gestolen spullen meteen beschikbaar zijn. Kennelijk gaat het om zijn gehele verkoopvoorraad.
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: Hiscoll inbraak/militaria gestolen

Bericht door LDO »

Het is werkelijk niet te geloven dat musea en handelaren zo leeggeplunderd worden. Door mensen die goed op de hoogte zijn van de waarde en de evenementen. Vermoedelijk ligt het spul al ver over de landsgrenzen.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Hiscoll inbraak/militaria gestolen

Bericht door CollectorWo2 »

Ongelooflijk, zo te zien kan je beste nooit thuis afspreken als je iets verkoopt, alleen verzenden,ik vermeld nooit me adres als verzendadres erop.
rik1988
Lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 28 jul 2018, 18:49
Gegeven: 8 keer
Ontvangen: 17 keer

Re: Hiscoll inbraak/militaria gestolen

Bericht door rik1988 »

In en in triest
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Hiscoll inbraak/militaria gestolen

Bericht door Kugelblitz »

Zeer spijtig om te horen... Had jarenlang goed contact met Mario toen ik nog actief verzamelde. Hoeveel handelaren zijn er de afgelopen jaren wel niet bestolen? Desondanks een riskante business. Gaat enorm veel geld om in deze scene, mensen komen er toch wel achter waar je woont, weten vaak wanneer je een bepaalde beurs bezoekt etc. Je moet de boel echt verdomd goed beveiligen of iemand thuis achterlaten om op te passen. Maar ik herinner me ook verhalen van dieven die 's nachts ongehoord de boel leegroofden, terwijl de eigenaar lag te slapen.

Hoe dan ook een betreurenswaardige gang van zaken...
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4875
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 100 keer

Re: Hiscoll inbraak/militaria gestolen

Bericht door asjemenou »

Triest om dit te vernemen. Het is overigens niet alleen militaria wat wordt gestolen. Als internetverkoper zijnde blijft het lastig om je privéadres verborgen te houden. Zoals Kugelblitz al vermeldt, vroeg of laat komen kwaadwillenden daar toch wel achter.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie