M1 helm 506th infantry regiment

Vaststellen van echtheid en de waarde van geallieerde militaria
Plaats reactie
Hofman
Lid

M1 helm 506th infantry regiment

Bericht door Hofman »

Zie foto's. Deze helm heb ik al iets van 50 jaar in mijn bezit en decennia op zolder gelegen. Gister herondekt met ook de tekening op de zijkant van de schoppe.
Helm is een oude slagveldvondst. Ik heb het idee dat deze bijzonder is. Helm is niet in de beste staat maar ik ben er van overtuigd dat de 506th markering echt is. Naad zit aan de voorkant van de helm. De oudere aansluting voor de strap. Ik kan het serienummer niet goed lezen. Graag input van leden met meer expertise en ook graag advies wat nu verder met deze helm te doen. mvg Albert
Bijlagen
image0.jpeg
image4.jpeg
image5.jpeg
image10.jpeg
image8.jpeg
image11.jpeg
image7.jpeg
image3.jpeg
Schlueter
Lid
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: M1 helm 506th infantry regiment

Bericht door Schlueter »

Binnenhelm is sws een na-oorlogse schaal gezien de webbing.
Schlueter
Lid
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 10 keer

Bericht door Schlueter »

Het beste is om in persoon te laten zien aan kenners gezien de vele fakes. Van foto's is altijd moelijk om een goed oordeel te geven.
Mocht de consensus zijn dat hij echt kan zijn dan kan je een paar opties overwegen;
1; Op marktplaats verkopen voor een kleine prijs en maximaal gezeur.
2; Verkopen op Ebay voor een hogere prijs omdat de potentiele koper markt groter is.
3;Verkopen via een veiling huis.
4; Doneren of verkopen aan een museum.
5; Zelf houden .

Uiteraard nog veel meer opties die je kan overwegen.
Hofman
Lid

Bericht door Hofman »

Schlueter schreef: 19 jan 2026, 19:10 Het beste is om in persoon te laten zien aan kenners gezien de vele fakes. Van foto's is altijd moelijk om een goed oordeel te geven.
Mocht de consensus zijn dat hij echt kan zijn dan kan je een paar opties overwegen;
1; Op marktplaats verkopen voor een kleine prijs en maximaal gezeur.
2; Verkopen op Ebay voor een hogere prijs omdat de potentiele koper markt groter is.
3;Verkopen via een veiling huis.
4; Doneren of verkopen aan een museum.
5; Zelf houden .

Uiteraard nog veel meer opties die je kan overwegen.
Schlueter, Dank voor de info. Wordt gewaardeerd. Ik weet inderdaad van de vele fakes bij militaria. Enig idee wie mee verder kan helpen met een fysieke beoordeling van de helm?
Plaats reactie