Churchill o.a.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Rachel en Marijn

Churchill o.a.

Bericht door Rachel en Marijn »

Kan iemand ons misschien helpen? Wij proberen uit te vinden hoe Engeland precies in de 2e WO terecht kwam. Waardoor raakte Engeland bij de 2e Wereldoorlog betrokken??

Bij voorbaat dank voor de hulp.
Rachel en Marijn
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

hoi rachel en marijn,

Engeland werd bij de oorlog betrokken omdat ze een afspraak had met polen. ze hadden beloofd om polen te helpen.

toen op 1 september 1939 polen werd aangevallen waren de engelse daar natuurlijk niet blij mee. op 3 september verklaarde ze dan ook de oorlog aan duitsland,

hoop dat dit helpt, gr roel
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Omdat ze een pakt hadden met o.a Polen.
Dus toen Hitler Polen binnenviel heeft Engeland de oorlog verklaard aan Duitsland.
Dat is het effe in een notedop...

Adrian
Rachel en Marijn

Bedankt!

Bericht door Rachel en Marijn »

Hoi daar!!

Echt heel erg bedankt voor jullie (SNELLE) antwoord, hierdoor kunnen we meteen doorwerken met ons project.

Jullie lijken erg veel te weten. Kunnen jullie ons een link geven naar een site waarop de jeugd van Churchill duidelijk staat aangegeven? Wij hebben zelf verschillende sites, maar deze zijn niet duidelijk. Wij willen achterhalen of zijn jeugd invloed heeft gehad op zijn manier van optreden in de tweede wereldoorlog?

Echt heel erg bedankt voor jullie hulp! Als we een goed halen voor ons project, krijgen jullie het meteen te horen!!

Met heel veel vriendelijke groeten,
Marijn en Rachel
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Neem eens een kijkje op : http://www.winstonchurchill.org/
En klik daar op 'churchill facts' en daar kies je 'churchill's life,day by day'...

greetings,Adrian
Marijn en Rachel

Bericht door Marijn en Rachel »

Daar zijn we al verschillende keren geweest, het klopt niet helemaal.

Maar we weten het nu wel. Alweer spookt een andere vraag door ons hoofd. Wat is Fourth Hussars? Vlak na de dood van Churchill's vader in 1895 werd hij daar commissaris van. Maar we weten niet wat het betekent dus we weten niet wat het inhoudt. Is dit belangrijk? Weet iemand dit?

Groetjes!
Gebruikersavatar
Maximus
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mar 2003, 01:46

Bericht door Maximus »

Fourth Hussars is volgens mij een leger onderdeel van Engeland dat vocht in india

BRON
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

De fourth hussars, ( Vierde Huzaren ) is inderdaad een leger onderdeel.

Winston zat daar in 1895 in, en hij vocht in noort west india en in sudan waar hij meedeed aan de strijd van omdurman 1898.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

nog wat dingen voor jullie:

het geboortehuis van churchill, Blenheim Palace

Afbeelding
http://www.blenheimpalace.com


het graf van churchill, in de tuin van Blendheim

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Roel R. op 08 okt 2003, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Als je meer over Churchill en het betrokken raken van Engeland in de oorlog wilt lezen, kun je Churchill's memoires over de Tweede Wereldoorlog eens opzoeken in de bibliotheek. De eerste paar delen gaan over de tijd voor de oorlog en over de eerste oorlogsmaanden.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Rachel

Bericht door Rachel »

Hoi allemaal!

Ik moet jullie echt onwijs bedanken! We hebben het werk dat we zover gedaan hadden ingeleverd en onze belegeider was heel tevreden. Hij zei dat het een van de beste werken was die hij ooit had gezien. Mede dankzij jullie informatie natuurlijk! Echt harstikke bedankt allemaal!!

Groetjes,
Rachel (en Marijn)
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

hoi rachel,

leuk om te horen dat jullie een goed werkstuk hebben gemaakt, hoe oud zijn jullie eigenlijk?

gr roel
Rachel

Bericht door Rachel »

Ik, Rachel ben bijna 18 en Marijn is 17. We zitten op 5HAVO, ik ben 1x blijven zitten. We moeten nu een profielwerkstuk maken en we hebben gekozen voor Churchill omdat ik een voorliefde heb voor talen (vooral Engels en Frans) en Marijn voor GS. Churchill heeft te maken met de 2e wereldoorlog dus vandaar onze keuze. Maar nu heb ik het echt moeilijk, want Marijn is ziek en ik moet in mijn eentje verder en ik weet niet zoveel van de tweede wereldoorlog. Maar het komt goed! :)
Rachel

Bericht door Rachel »

En trouwens, het werktuk is nog niet af....
Marijn

Bericht door Marijn »

Heej Rachel en de anderen!

Ik ben inderdaad ziek maar ik zit thuis het een en het ander op te zoeken. Wat ik niet kan is, hoe de tweede oorlog eindigde? Het was toch zo dat Japan zich overgaf en hierdoor was de oorlog afgelopen? November 45 ofzo? Maar had Engeland hier ook een rol in?

Rach, je hoeft niet alles alleen te doen, ik werk er thuis gewoon ook nog aan. Stuur je wat we tot nu toe hebben even door naar mijn mail van school? Dan open ik dat thuis en dan kan ik goed doorwerken.

Ik hoop dat iemand me (ons) kan helpen met het antwoord op de nieuwe zoveelste vraag.

Groet,
Marijn
Plaats reactie