Krant: Bin Laden bejubelt aanslagen Bali en Jemen

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Krant: Bin Laden bejubelt aanslagen Bali en Jemen

Bericht door Proos »

Bron: de Telegraaf, 13 nov 2002

DUBAI - De gezochte terroristenleider Osama bin Laden heeft zijn tevredenheid geuit over de recente aanslagen in Bali, Koeweit en Jemen en over de gijzeling van theaterbezoekers in Moskou door Tsjetsjeense moslimstrijders. Bin Laden was te horen op een geluidsband die de Arabische nieuwszender al-Jazeera dinsdagavond uitzond.

De man die volgens al-Jazeera Bin Laden is, en zo klinkt, beschuldigt op de band de Verenigde Staten en hun bondgenoten ervan moslims in de Palestijnse gebieden en elders te schaden. Hij bedreigde de bondgenoten van de "Witte Huis-bende van slagers" met nieuwe aanslagen als ze de VS blijven steunen. "Als je doodt, word je gedood", zei hij.

Hoe al-Jazeera aan de band is gekomen, vermeldde de nieuwszender niet. In het verleden zond de in Qatar gevestigde zender al vaker toespraken van Bin Laden en andere leden van zijn terroristennetwerk al-Qaeda uit.

Washington heeft in reactie op de uitzending van dinsdagavond bekendgemaakt de opname te analyseren om vast te stellen of de stem inderdaad die van Bin Laden is.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ach ja Proos, kan niet echt van de mededeling van Bin Laden wakker liggen. Wist toch wel dat hij die aanslagen toejuicht, hoeft hij van mij niet echt meer te zeggen.

Snap ook niet dat men dit nog interessant nieuws vindt...
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik vind Bin eigenlijk maar een zielig zwak bang mannetje zeg!
zit ie vanuit een grot een beetje op de wereld te schelden.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Maar hij is wel een product ergens van. Zo'n Bin Laden ontstaat niet zomaar. Tenslotte ga je niet voor je lol vanuit een grot op de wereld schelden en jezelf opblazen enzo. Een afwijking in de hersenpan kan een van de redenen zijn, maar naar het schijnt is deze meneer Laden wel intelligent :/
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Echt niet dat ie intelligent is!
Want om intelligent te zijn moet je interesses hebben en om interesses te hebben moet het je boeien en om iets je te laten boeien moet je een hart hebben en voorbij je angst durven kijken!
En een uitingsvorm van angst is geweld en daar is ie een kei in en dus is ie niet slim!
zo probeer daar maar een seen speld tussen te krijgen!
:)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

benmaf schreef:Echt niet dat ie intelligent is!
Want om intelligent te zijn moet je interesses hebben en om interesses te hebben moet het je boeien en om iets je te laten boeien moet je een hart hebben en voorbij je angst durven kijken!
En een uitingsvorm van angst is geweld en daar is ie een kei in en dus is ie niet slim!
zo probeer daar maar een seen speld tussen te krijgen!
:)
_/-\o_

Nee, maar effe serieus.... ik ken die man niet, maar mensen die hem beter kennen of ontmoet hebben vertellen dat hij wel degelijk tot tien kan tellen. Het zet Amerika mooi in z'n hemd. Vergelijk 't maar met Hitler. We zijn het er allemaal wel over eens dat Hitler een klap van de molenwiek heeft gehad, maar hij heeft zeker ook briljante momenten gehad. De strategieën en de manier waarop hij zijn imperium opgezet heeft zijn zeker gewiekst te noemen.

Dit type mens leeft in een andere denkwereld. Je zult ook nooit fatsoenlijk met ze kunnen discussieren, omdat ze doordrongen zijn van hun eigen (on)gelijk en je niet eens horen. Ze horen alleen zichzelf.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Nee, maar effe serieus.... ik ken die man niet, maar mensen die hem beter kennen of ontmoet hebben vertellen dat hij wel degelijk tot tien kan tellen. Het zet Amerika mooi in z'n hemd. Vergelijk 't maar met Hitler. We zijn het er allemaal wel over eens dat Hitler een klap van de molenwiek heeft gehad, maar hij heeft zeker ook briljante momenten gehad. De strategieën en de manier waarop hij zijn imperium opgezet heeft zijn zeker gewiekst te noemen.
Ik vind Hitler toch wel van een andere orde als Bin laden. Hitler heeft bewezen intelligent te zijn door een 3e rijk te stichten en lange tijd heel de wereld af te troeven. Veldslagen winnen en tactisch opereren in Europa is toch iets anders als terroristische aanslagen plegen. Evenals gewoon legitiem aan de macht komen iets anders is als vanuit een grot videobandjes opsturen. Wat Bin Laden doet kan iedereen. Iedereen kan zo'n aanslag voorbereiden die niet te verdedigen is. Dat is een Laffe Daad. Kijk ze zijn allebei slecht maar Hitler staat toch iets hoger in rang als Bin Laden.

Sorry Proos maar een vergelijking vind ik niet op zijn plaats.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Maar je kunt ook niet zomaar de "werkzaamheden" van Bin Laden bagataliseren. Niet iedereen kan een Al Quada netwerk opstarten. Daar zul je wel degelijk kwaliteiten voor moeten bezitten.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Misschien bagataliseer ik hem wel maar hoeveel last hebben we al van dat type gehad voor 11 september? Ik heb toen maar weinig of niets van hem gehoord. Nu is hij er voortaan als eerste bij om aanslagen op te eisen. Als iemand hier meer details over hem weet en kan bewijzen dat hij wel gevaarlijk is, laat hier maar horen..

Het is wel een onberekenbare vijand, maar ja dat zijn alle terroristen...
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Nou, ze hebben die kwast anders al wat graag eerder uit de weg willen ruimen. In ieder geval was Amerika er wel al mee bezig. Achja, er zijn genoeg terroristen, maar hij is een symbool geworden. Nu kent iedereen hem wel. De persoon waar alle in gif gedrenkte pijlen op gericht dienen te worden. Nu worden aanslagen aan hem toegedicht die hij niet kan claimen, maar die hij wel toejuicht natuurlijk.

Ik vind wel dat het te gemakkelijk op één persoon afgeschoven wordt. Overal zijn wel terroristen. Ook ontstaan terroristen niet "out of thin air". Die Bin Laden en consorten gaan zichzelf niet zomaar voor de fun opblazen ergens. Het is, volgens mij, met name de moslimcultuur in conflict met de Amerikaanse bemoeienissen in Israel. Want dat haalt meneer Bin wel elke keer aan. Die Sadam Hoessein bijvoorbeeld ook. De familie van iemand die zich opblaast in Israel krijgt van Saddam 10.000 dollar.... :bonk:
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Reden dat vooral Osama en Saddam overal bij worden gehaald heeft ook te maken met de VS-strategie om het kwaad een gezicht te geven.
Je kan het (klootjes-)volk beter een foto laten zien met de tekst 'schurk' dan het continue hebben over een vaag, abstract begrip als 'terreur-oraganisatie'

Je zou bijna kunnen zeggen dat het een soort van PR/marketing is van de VS om het kwaad een naam te geven.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

ja..laten we s ff analyseren :
functie van geweld: vernietigen van dat wat je angstig maakt
qualificatie om lid te worden van al-qaida (of hoe je dat dan ook spelt) :
bang en agressief.
nou; als ik het zo bekijk dan hoef je alleen maar mensen bang te kunnen maken om zo een terreur organisatie op te kunnen zetten.
En dat kan die maffe bin wel geloof ik vanuit zijn grot.
Het enige dat hij heeft hoeven doen is bange mensen zoeken en die doen weer allerlei nare klusjes voor hem.
Ik begrijp in iededr geval niet wat voor andere reden dan angst er zou kunnen zijn om elkaar pijn te doen..iemand ideeen?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
microgolfoven
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 nov 2002, 10:58
Locatie: Vlaanderen

Bericht door microgolfoven »

Leeft Bin laden in feite nog wel? :?:
Volgens mij is die zo dood als een pier.

Vroeger zag je constant videos van hem op TV en nu hoor je met moeite een stem die mogelijk van Osama is. Maar hij is gewoon een symbool dat zijn volgelingen proberen hoog te houden.

Dat de VS hem niet heeft laten heengaan staat nogal vast, maar misschien had hij de verkeerde draadjes aan elkaar verboden zoals HH (Handige Harry) :P
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

of misschien heeft ie eindelijk de goeie draadjes aan elkaar gebonden en daarom ingezien wat hij anderen allemaal aan heeft gedaan en werd ie toen getroffen door een hartaanval.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Tsja - Het blijft speculeren he - Is tie dood of niet ?
Je kunt je natuurlijk ook afvragen of het belangrijk is of deze man nu wel of niet in leven is.
Stel, hij leeft - Dan geeft hij (met anderen) leiding aan het Al-Qaida netwerk - Bedenkt hij (samen met andere toplieden uit die club) aanslagen, bereid ze voor en LAAT ze uitvoeren.
Stel, hij is dood - Dan doen de andere kopstukken (ons allemaal onbekend!) het werk gewoon zonder onze Bin, en laten ze alleen wat imitaties (foto's, ingesproken teksten etc.) zien om de VS en aanhang het gevoel te geven dat Bin nog bestaat.

Mijn stelling is dat Al Qaida met of zonder Bin Laden even 'efficient' is.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Plaats reactie