Leden stellen zich voor - deel 2

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Welkom Marieke. :)

Als je geschiedenis gaat doen, wil je dan de lerarenopleiding of echt de wetenschappelijke kant op?
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

gezellig..ik ben altijd te vinden voor een leuk gesprek :)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Sisseltong
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mar 2003, 19:54
Contacteer:

Bericht door Sisseltong »

Als je geschiedenis gaat doen, wil je dan de lerarenopleiding of echt de wetenschappelijke kant op?
Ik ga dan de lerarenopleiding doen. Ik heb dan dezelfde opleiding voor het vak Nederlands afgerond en kan daarom veel vrijstellingen krijgen. Bovendien wil ik toch voor de klas en het lijkt me leuk om twee vakken te kunnen geven.
Imagine there's no countries, it isnt hard to do.
Nothing to kill or die for, no religion too.
Imagine all the people living life in peace...
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Welkom op dit forum!
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Hallo allemaal,

Ik ben Gerard, 20 jaar oud en doe nu de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening en uit de omgeving van Zoetermeer. Ik ben al bijna 15 jaar geinteresseerd in de Tweede Wereldoorlog. Kben ermee geboren zou ik haast zeggen. De laatste tijd had ik ff een dip, maar ik ben nu weer flink bezig om de hobby weer uit te breiden. Zo ben ik ook begonnen met modelbouw (niet frequent, maar ik doe het wel af en toe)

En ben sinds die tijd ook op dit forum beland.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ah, een collega modelbouwer.

Welkom op dit forum.

Wat voor modelbouw doe je? Miniatuur spoorbaan, vliegtuigjes, schepen of WO2 voertuigen? Ik zelf maak vooral veel vliegtuigen, en heb laatst een bouwpakket van een tank in elkaar gezet. (Een Britse Challenger II) Wat een geklooi om die rupsbanden in elkaar te plakken zeg. :?

Any way, ik hoop dat je veel plezier zal beleven aan het posten op dit forum.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Welkom LKP. :)
Leuk dat je mwd doet, ik heb cmv gedaan. :)
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Ik zet alleen dingen uit WO2 in elkaar. Ik ben nu bezig met een Panzerkampfwagen lV Ausf. H/J bezig. Ik heb nu zo'n beetje de romp in en aan elkaar gekregen en verder moet eigenlijk alles nog gebeuren. Als dat gedaan is, wil ik er ook nog scenery omheen plaatsen. Ik denk dat ik hem verdekt wil op gaan stellen naast een gebouw. Verder heb ik ook een B25 Mitchell staan. Behoorlijk grote schaal, weet zo snel niet welke. Ik wil die motoren laten draaien etcetera, maar ben niet echt technisch, dus dat gaat echt nog heel lang duren. Want er zitten daar ZOVEEL dingetjes aan die je erop moeten zetten. Echt priegelwerk. Daar moet ik echt geduld voor hebben en dat is er maar weinig op het moment :roll:



CMV, ik heb laatst een project gedaan met CMV'ers. Schuldhulpverlening. Komt je misschien bekend voor, maar wat vond ik dat een erg project zeg. Kheb maar weinig met de financiele situatie van anderen :)
Gebruikersavatar
mstevens77nl
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 okt 2003, 12:18
Locatie: Hilversum

Bericht door mstevens77nl »

Hoi , Ik ben Mike, 25 jaar, over 2 weekjes 26. Ik ben eigen ondernemer dus keihard werken. Mijn interesse voor ww2 is ontstaan vanaf mijn 16e toen ik me erin ging verdiepen omdat ik geschiedenis leuk vond. Ik ben voornamelijk veel bezig met de duitse kant van het verhaal en specifiek de Waffen SS en de diverse duitse OOB (Order of Battle´s), etc
Ben hier gekomen via de site Thirdreichforum waar ik werd uitgenodigd door _The_General_ .
"Meine Ehre heißt Treue"
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

hoi mike, welkom hier. ik heb een hoop spam verstuurd via prive berichtjes vanaf thirdreichforum :oops:

verzamel je ook nog naast het bestuderen van de gewapende ss?
Gebruikersavatar
mstevens77nl
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 okt 2003, 12:18
Locatie: Hilversum

Bericht door mstevens77nl »

Het enige wat ik verzamel zijn Militaire handboeken (voornamelijk nieuwe van deze periode) en boeken over de tweede wereldoorlog. Verder nog niks, alleen kennis :-) Maar wat niet is kan nog komen....
"Meine Ehre heißt Treue"
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

haha, dus je bent wel geintresseerd in bv waffen-ss items? geloof dat ik op marktplaats nog twee ss erkennungsmarke zag voorbij komen, via zo'n marke kun je de divisie en unit van een militair terug vinden, en soms zelfs de bloedgroep
Gebruikersavatar
mstevens77nl
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 okt 2003, 12:18
Locatie: Hilversum

Bericht door mstevens77nl »

Bedankt voor de tip, ze hebben meerdere leuke dingen, o.a. militaire handboeken, jippie ;-)
"Meine Ehre heißt Treue"
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Ik ben Peter Moelans, 16jaar, ik volg Economie-wiskunde
Wonend in België, Antwerpen
5 jaar bezig met alles omtrent de Tweede Wereldoorlog, de laatste twee jaar is daar ook het verzamelen van militaria bijgekomen

Voornaamste wo2 interesses: antwerpx, de geallieerde luchtafweer verdediging tegen de V-bommen op Antwerpen; verzet in Vlaanderen, vooral de Witte brigade, wegens mijn famillieverleden bij deze organisatie; Collaboratie in België en de SS-stormbrigade Langemarck; het Duitse tankwapen vanaf 1938; het Belgisch leger tot aan het einde van de achttiendaagse veldtocht.
Verder interesseren mij het grootste deel van de gevechten aan het oost -en westfront, terwijl de gevechten in de pacific mij weinig of niet boeien
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

hoi peter,

leuk dat het eindelijk gelukt is om het forum te bereiken :)
Gesloten