"suggestie" i.v.m. posten op marktplaats

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

gilles schreef:ja sééégggg :lol:
En dat was zeker een voorbeeld van een on-nuttige post? :wink:


Rick
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

wat moet ik anders zeggen :lol:
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

gilles schreef:wat moet ik anders zeggen :lol:
Iets anders...
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Jullie zitten inmiddels ruim boven de 150 posts, maar jullie postgedrag is volledig passend voor mensen die hun quotum willen halen om een advertentie op de marktplaats te kunnen zetten.

Ik vind het wel een strak plan om de marktplaats voor verzamelaars open te hebben en niet voor handelaars. Hoe je de handelaars het beste weg kan houden, weet ik niet. Zo'n voorstel met een minimum aantal quotes is wel een idee. Het zorgt echter wel dat moderators meer politieagentje moeten spelen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Is het dan niet gewoon beter om in de regels te plaatsen dat het Marktplaats idee van en voor verzamelaars is? Voor het zelfde geld is er een fanatieke verzamelaar die iets te koop heeft, en zo in contact met dit forum is gekomen.

Trouwens, als de prijzen te hoog zijn, dan negeer je ze toch gewoon?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Een apart afgeschermd forumonderdeel dat niet zichtbaar is van buitenaf, maar waar je lid van moet worden en het lidmaatschap wordt onderworpen aan strenge eisen, maar ook dat je dit lidmaatschap bij geklooi weer kwijt kunt raken? Dan is er een publieke marktplaats en een afgeschermde of wordt het dan te gecompliceerd?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Proos schreef:Een apart afgeschermd forumonderdeel dat niet zichtbaar is van buitenaf, maar waar je lid van moet worden en het lidmaatschap wordt onderworpen aan strenge eisen, maar ook dat je dit lidmaatschap bij geklooi weer kwijt kunt raken? Dan is er een publieke marktplaats en een afgeschermde of wordt het dan te gecompliceerd?
het kan..

Maar ik vind het persoonlijk een onzinnig idee om de Marktplaats voor sommige bezoekers gewoon af te sluiten. Daarom denk ik dat de optie van Proos het beste is...

Probeer het uit voor een paar weken. :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Mij lijkt dat de doelstelling van het deel 'Markplaats' en de richtlijnen hierbij duidelijk omschreven zijn...
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=1746

Wanneer de 'regels' overtreden worden kunnen de moderators ingrijpen.....

Voorwaarden opleggen om tot dit deel toegang te krijgen lijkt mij onzinnig.

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Wat ik bedoel is een seperaat onderdeel, dus een soort shaduw-martkplaats, een exclusief gedeelte. Maar ja, ik roep ook maar wat! Volgens mij is 't "probleem" anders niet op te lossen wat ts omschrijft, het is ofwel leven met marktwerking op de marktplaats ofwel een knus gedeelte aanmaken dat is afgeschermd.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Ik zou ook gewoon het marktplaats gedeelte enkel toegankelijk maken voor mensen die op het forum een nuttige bijdrage leveren ; daaraan hoeft geen post-quotum te zitten, de moderators kunnen hierin toch hun gezond verstand gebruiken?
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

misschien vind de meerderheid wel dat ik weinig nuttigs bijdraag...dus wie bepaalt wat nuttig is en wat niet?
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

nou ja kijk op dit moment heb ik wss nog geen 150 posts (niet dat ik nu iets wil aanbieden maar bekijk het zo stel ik heb 15 posts omdat ik me niet echt veel bezighou met het posten van berichten maar toch wil ik graag iets kwijt wel ja daarom zou ik niet met posts werken maar ofwel een afgeschermd gedeelte ofwel moderator die het in het oog houd wat er gebeurd
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ja, ik zie voor me dat men elkaar kan uitnodigen of voor kan stellen om toegelaten te worden. Maar ik moet eerst meer input hebben voordat ik een dergelijk systeem in de test gooi, en de staff moet ook nog even reageren, kan zijn dat we dat intern even overleggen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik stem toch vooral op vrije marktwerking. Dat lijkt me het makkelijkste. Ook mensen die vaak op het forum zijn hebben een verkoophoekje met vele spullen.

Als er dan echt handelaren komen met te dure spullen, dan kan je ze toch ook gewoon negeren?
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik ben het volledig met TS eens dat er de laatste tijd steeds meer handelaars op dit forum komen en alleen in #Marktplaats gaan posten.
Maar het grootste deel gaat naar verloop van (een soms heel korte tijd) weer weg (Zie Robsky, aka DAK bijv.)

Het jammere van de handelaren is alleen dat ze zich niet altijd even goed aan de regels weten te houden (Zie: -Foto's, Zie: -Verkoophoekjes, etc)

Het idee van een bepaald aantal posts is wat mij betreft wel een goed idee. (Nuttig of niet nuttig lijkt me moeilijk te beoordelen, een bepaald aantal posts voldoet dan wat mij betreft dus wel..)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Plaats reactie