Duitser leerde zijn hond de Hitlergroet

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Teije
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 okt 2003, 20:19
Contacteer:

Duitser leerde zijn hond de Hitlergroet

Bericht door Teije »

De ene hond kan een koprol, de ander kan doodliggen en de ander kan op tien kilometer afstand een tennisbal vinden. Maar een inwoner van Berlijn leerde zijn hond de Hitlergroet. De zwarte herdershond met de toepasselijke naam Adolf zou in maart zijn rechterpoot omhoog hebben gestoken op het commando van zijn Duitse baasje in het bijzijn van twee agenten. Ook op andere locaties zou de hond de groet gedaan hebben.

De man is nu dan ook aangeklaagd. Hij moet donderdag in de rechtbank terecht staan voor "het gebruik van tekens van ongrondwettelijke organisaties", zo deelde de Duitse justitie dinsdag mee.

Bron: Fok!


Discussieer maar raak over dit onderwerp! :-P
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Wat vind je er zelf van?
Gebruikersavatar
Teije
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 okt 2003, 20:19
Contacteer:

Bericht door Teije »

YPPY schreef:Wat vind je er zelf van?
Ik heb niet echt een mening. Ik vind het erg dat die man er zulke gedachten op na heeft gehouden, maar het nieuws klinkt ook wel erg grappig :-P . En het feit dat hij zijn hond de Hitlergroet geleerd hoeft er natuurlijk niet op te wijzen dat hij neonazie is, het bevestigd hooguit de onwetendheid van mensen.
Het feit dat die hond ook nog Adolf heet wijst toch op iets meer dat alleen een 'grapje'.
Maar het is in elk geval terecht dat die man wordt veroordeeld (al vind ik het 'uitbrengen van symbolen van onwettelijke organisaties toch iets te krampachtig, WO2.nl is ook een onwettelijke organisatie omdat het nergens staat ingeschreven, is dat ook strafbaar?).
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik las het bericht vanmorgen ook in de krant, maar zou dit dezelfde zijn als de eigenaar van de hond in dit bericht?

Beide voorvallen in Berlijn, dat kan toeval zijn natuurlijk, maar tis wel opvallend. Misschien is 't wel een nieuwe hobby onder neo-nazi's.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Teije
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 okt 2003, 20:19
Contacteer:

Bericht door Teije »

Proos schreef:Ik las het bericht vanmorgen ook in de krant, maar zou dit dezelfde zijn als de eigenaar van de hond in dit bericht?

Beide voorvallen in Berlijn, dat kan toeval zijn natuurlijk, maar tis wel opvallend. Misschien is 't wel een nieuwe hobby onder neo-nazi's.
Ik wist wel dat ik iets dergelijks hier al gezien had :roll:
Nou ja, zou wel weer iets anders zijn, Duitse rage denk ik...
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

TeijeTerhorst schreef:Ik wist wel dat ik iets dergelijks hier al gezien had :roll:
Nou ja, zou wel weer iets anders zijn, Duitse rage denk ik...
Wel een aparte hobby. De volgende stap is vast om honden "Die Fahne Hogh" te leren blaffen. Als we 't positief zien zou je kunnen zeggen dat ze hun ideeën niet aan de mensen kwijt kunnen en daarom maar aan honden leren, maar dat zal wel té positief gedacht zijn.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie