Is deze helm origineel?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Is deze helm origineel?

Bericht door Skylighter »

Hier heb ik niet zoveel verstand van, daarom vraag ik het aan jullie...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Rick
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Zelf vind ik het er niet zo..... uitzien


Rick
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

In deze vak ben ik geen kenner, maar ik kan wel zeggen dat het binnenwerk niet origineel is.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Van de verkoper:

in de helm zelf staat NS68 in de nek een vage D met het nummer 28.
In de stalen ring die binnenwerk vasthoud het jaartal 1939 met daarom heen in het rond denk ik de tekst van de fabrikant,alsmede de nummer 6811A streep eronder dan 60.....is een beetje rot te zien daar het binnenwerk vast zit.



Rick
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

IMHO fake.Nog nooit zo'n binnenwerk gezzien en de verkoper probeert de helm er wat verouderd uit te laten zien.D.w.z. dat hij zelf weet dat de helm fake is.

Daarbij komt nog is dat deze helmen extreem zeldzaam zijn.
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Prima helm, originele pot in iedergeval!
Helaas is het binnenwerk niet origineel en de kleur lijkt me ook slecht hoewel dat moeilijk te beoordelen is omdat kleur nogal snel veranderd op foto's. Toch is de kleur denk ik ook niet goed. De kinriem is wel ok geloof ik.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Ok, zou graag nog de mening van nog wat mensen horen, wat is een redelijk prijs hiervoor?


Rick
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

20 €
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Ik zou er ook niet meer voor uit willen geven. Tenzij je het alleen voor de "Look" Doet, is het een mooie item.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

als ik dat zo zie zijn de decals echt te nieuw gezien de staat van de helm! die vertrouw in niet! binnenwerk is niet goed (te veel vingers zie je het al aan), kinriem kan ik niet zeggen en de lak ook niet. het lijkt oook dat er zand op de helm is gedaan en dat uitgesmeerd om het ouder/gebruikt laat te lijken

ik zelf zou als de lak goed is 80 euro ALS de lak goed is maar tweifels er over heb ik zeker! ik zou de gok niet wagen!
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

De lak ziet er vrij nieuw uit. Ook de decals zijn vrij scherp. Lijkt niet al te echt. Alleen de kinriem komt bij mij origineel over. Binnenwerk is zowieso fake.

De twee "s"-en op de decal zijn volgens mij te langgerekt. Vergelijk ze eens met deze: http://www.german-helmets.com/DECALS-WAFFEN-SS.htm
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

hey, dat valt mij nu pas op, leuk.
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Oja, de aluminium rand waaraan het leren binnenwerk bevestigd is zou ook origineel kunnen zijn. Je moet eens kijken of daar stempels op te vinden zijn. Hiervoor moet je de buitenkant van de rand(die dus tegen de helm aan zit) naar je toe zien te trekken en tussen de helm en de aluminium rand kijken om te zien of daar op de buitenkant van de rand stempels staan. Als die rand goed is en de kinriem ook dan zou je er toch een leuke 50 euro voor kunnen vragen denk ik. De kinriem is een veel gezocht iets en je zou er zo 20 euro voor kunnen vragen, denk ik. Voor het hele object zou ik net als Guido ongeveer 80 euro overhebben, maarja....ik hoef hem niet;):P Is het trouwens een M40 of een M 35? Ik geloof een M 40 als ik het zo zie he?
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Ik zou niet weten welk model het is, dacht dat jullie dat wel wisten :wink:


Rick
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Kan je misschien een foto maken van de binnenkant van de helm waarop de splitpennen (jaja Guido de rivetten ;) :P) te zien zijn? Klap het leer eens naar buiten en maak nog eens wat foto's als het mogelijk is.....
We zijn er wel uit dat dit in iedergeval een schoolvoorbeeld is van een helm waarmee geknoeid is :P

Groetjes Stijn
Plaats reactie