Leden stellen zich voor - deel 2

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Welkom op deze forum Peter.
Have fun en post er op los. :wink:

Adrian.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Ik stel me even voor....

Bericht door Peter »

Mijn nickname is mijn naam, Peter. Ik ben 33 jaar oud en sinds mijn prilste jeugd geïnteresseerd in de tweede wereldoorlog. Ik verzamel echter maar sinds kort actief militaria ( het is erg kostbaar allemaal..), maar ben wel al heel lang bezig met het lezen van boeken over de tweede wereldoorlog. Ook heb ik met mensen gesproken die het van nabij hebben meegemaakt. In mijn dagelijkse leven ben ik actief als operator bij een bedrijf welke foto's verwerkt in digitale landkaarten, een soort van foto/topograaf eigenlijk.... Op dit moment ben ik bezig met een colloquium doctum procedure om op deze wijze geschiedenis te kunnen studeren ( deeltijd ) aan de Universiteit van Utrecht om zo van mijn hobby mijn werk te kunnen maken :yes: !
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

hoi peter, welkom hier.

wat voor items verzamel je?
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ik verzamel en bezit met name helmen uit WO2 hoewel ik twee helmen uit de eerste wereldoorlog bezit ( Franse adrian en een NL model 1916 ) en verder alles wat los en vast zit. Dat varieerd van persoonsbewijzen en andere documenten tot gasmaskers, uniformen, uitrustingsstukken en dergelijke. Als ik wat leuks tegenkom is de kans groot dat ik het koop! ( Mits mijn financiën en mijn ega het toestaan... :lol: :lol: )
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Sticky gemaakt 8)

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Backfire
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 nov 2003, 14:34
Locatie: Veenendaal

Bericht door Backfire »

hallo, heet frans 14 jaar, had al een topic gestart over mijn mosin - nagant, ben erg geintereseerd in wapens, heb er ook het 1 en ander aan kennis aan, (niet alleen "oude"wapens maar ook de nieuwste)
en door op dit forum aan te melden, wil ik ook meer kennis op doen :)
Thomas
Lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 nov 2003, 16:15

Bericht door Thomas »

000
Laatst gewijzigd door Thomas op 23 dec 2003, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Krijg je hier nou veel waardering voor van de SSers
want het lijkt me van de gewone bovlking niet
Starting up again
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

prachtige foto!
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Na een tijdje rond te zwerven op dit forum wordt het voor mij ook wel eens tijd om me zelf voor te stellen

Naam: Paul Stolk (lijkt een beetje op mijn nick)
Woonplaats: Ede (gelderland)
Bouwjaar: 1976

Mijn interesse voor geschiedenis en tweede wereldoorlog is pas vrij laat gewekt. Na mijn 7-jarig havo opleiding ben ik met volle overtuiging communicatie gaan studeren aan de HEAO. Na een jaar had ik het daar al heel erg gezien. Toen ben ik gaan denken: "Wat nu?". In mijn middelbare schoolperiode vond ik geschiedenis altijd wel interessant en heb besloten om dat te gaan doen. De Universiteit lag me na 2 jaar niet zo meer, de enige mogelijkheid was de lerarenopleiding geschiedenis aan het HBO. Een schot in de roos bleek achter af. Eerst had ik het idee dat ik nooit en te nimmer leraar wilde worden. Na mijn eerste stage heb ik dat idee radicaal veranderd. Er is niets zo leuk als leraar zijn.

Nadat ik voor de eerste keer voor de klas had gestaan werd mijn ideaal "Kinderen introduceren in de wondere wereld die geschiedenis heet". Misschien een erg hoog gegrepen ideaal, maar het werkt voor mij in ieder geval. In ieder geval, inmiddels sta ik voor het derde jaar voor de klas op een hele leuke school in Ede waar ik zowel geschiedenis als maatschappijleer geef.

Ik heb niet echt een expertise gebied zoals veel mensen dat op dit forum wel hebben. Ik interesseer me voor geschiedenis in het algemeen. Maar voor de Tweede Wereldoorlog in het bijzonder. Dit heeft persoonlijke redenen. Mijn opa heeft 4 jaar doorgebracht in het concentratiekamp Buchenwald en is begonnen met het vertellen over zijn belevenissen daar. Gaandeweg heb ik informatie verzameld over Buchenwald (heb een keer een bezoek gebracht) en de Tweede Wereldoorlog in het algemeen. Aangezien ik in het onderwijs zit zijn de vakanties zeer ruim en staan eigenlijk altijd in het teken van "geschiedenis". Zo heb ik tweemaal een maand doorgebracht in Egypte om meer te weten te komen van de Egyptische geschiedenis, zodat ik dat beter kan overbrengen aan mijn leerlingen.

Geschiedenis is iets dat je leven helemaal kan beheersen. Alles wat je leest, ziet of meemaakt heeft op de een of andere manier te maken met geschiedenis. Dat probeer ik aan mijn leerlingen mee te geven.

Ik geloof dat ik nu wel genoeg over mezelf heb verteld.... :?
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Hallo,

Ik ben Bjorn , 14 jaar alweer, ben geboren Groninger, ik woon in Bedum, GR. en ik verzamel al ruim 2 jaar zeer actief (al-zeg-ik-het-zelf)Tweede Wereldoorlog 'spullen'.
Ik zit op de Middelbare School (zoals jullie vast al wel dachten), in de 2de klas VWO.
Later hoop ik iets te kunnen doen, met hoe raard je het al- Geschiedenis... :)

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is met wie jullie hier te maken hebben,

Groetjes, Bjorn
eXo
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 aug 2003, 14:07

Bericht door eXo »

Hoi
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Welkom terug Exo :)
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Jerre
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 dec 2003, 12:24
Locatie: Antwerpen

Bericht door Jerre »

hallo

ik ben jerre en ben 11 jaar ik zoek graag militaire spullen over wapens
en over kledingstukken mijn hobby's zijn zoveel mogelijk te weten komen
over de wo 2 en ik verzamel wapens helmen en petten zoveel
mogelijk ik kan
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Nou,dan stel ik me ook maar eens voor.
Ik ben robin,13 jaar en woon in Maastricht.
Het meeste waar ik me mee bezig hou is verzamelen.
Wanneer ik me het meest ben gaan interreseren in wo2 was toen ik 9 jaar ofzo was,ik wilde altijd al een keer naar normandie toe,toen zijn we 2 jaar terug er eens naar toe geweest en toen ben ik ook echt begonnen met verzamelen.Ik interreseer met het meest in d-day,verzet,Maastricht(in de oorlog),bevrijding limburg en nog veel meer :)
Dit was het wel zon beetje over mij :lol:

Robin.
Gesloten