Luchtlandingen omgeving Arnhem

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Luchtlandingen omgeving Arnhem

Bericht door Jurrie »

Hallo mensen,

(Ook) ik ga naar de herdenkingen in en rond Arnhem. Ik ga sochtends om 10 uur naar de landingen op de Ginkelse heide, en nu vraag ik me wat af.

Zo rond 1300-13.30 uur zijn er ook landingen rond Driel. Is dit de moeite waard om heen te gaan?(nadat je ze bij Ginkelse Heide ook al hebt gezien, en Ginkelse Heide is op zich bekender..ik weet verder niets van deze landingen)

Of kan ik beter direct door(na Ginkelse Heide) naar het Airborne Museum in Oosterbeek en daarna de voertuigen bekijken en dus de "2de" landingen overslaan?

Wat denken jullie?

Jurrie
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Tssss hallo niemand:S?

Jurrie
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik weet niet of de landing bij Driel de moeite waard is. Dit omdat naar mijn weten om de 5 jaar gedaan word en ik hier nog nooit ben geweest.

Ik denk zelf dat het best wel de moeite waard is. Ik zelf ga er waarschijnlijk niet heen. Ga gewoon naar de Ginkelse Hei toe daarna naar huis en voorbereiden op de vliegshow die bij Oosterbeek gehouden zal worden.
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

als ik tijd heb ga ik naar de landingen bij Driel toe.. maar in Ede is na de landingen daar ook een beurs te vinden dus..

en moet ook nog werken :@
"Arnhem bridge. And hold it!"
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Voor zover ik kan nagaan op de site van airbornemuseum, zijn er bij de landingen op de Ginkelse Hei airborne veteranen en het 4th volunteer battalion. In Driel is het een dropping van Poolse, Britse en Nederlandse parachutisten, geen veteranen die zelf springen zo te lezen.

Ik ga naar Driel en verwacht dat er in ieder geval veel Poolse veteranen van de Sosabowski Brigade zullen zijn, aangezien die daar geland zijn destijds. Die Polen zijn goed onderschat voor wat betreft hun bijdrage.
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

denk dat de landingen bij driel vooral stuntpara's zullen zijn?
"Arnhem bridge. And hold it!"
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ja dat zullen wel voornamelijk stunt paar's zijn. Daar zullen waarschijnlijk wel geen veteranen springen want die springen op de Ginkelse Hei.
Yorick
Lid
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jan 2004, 18:49
Locatie: Doorwerth, vlakbij Arnhem

Bericht door Yorick »

inderdaad, maar er zullen wel veteranen aanwezig zijn.
"Arnhem bridge. And hold it!"
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik denk zelf dat de meeste veteranen op de Ginkelse Hei zullen zijn. Omdat de Britten daar zelf zijn gesprongen. De Polen zullen wel bij Driel zijn. Er zijn geloof ik ongeveer 30 Poolse veteranen naar Nederland gekomen.
Plaats reactie