Nieuwe flitspalen!!!!

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Nieuwe flitspalen!!!!

Bericht door ironmarc »

Ze hebben weer wat hoor, onze vrienden van de verkeerspolitie!!
Nieuwe flitspalen die in kasten zitten:
LET OP!!

Nieuwe politievideo camera’s!
Er worden video camera’s geplaatst die niet meer met het oog of op de stinger te herkennen zijn. Op grond van de nieuwe wetgeving kunnen hierdoor nog meer overtreders van de maximum snelheid worden geverbaliseerd.
Ook het dicht op de voorganger rijden en het rechts inhalen kunnen hiermee geregistreerd worden. Met deze video-beelden zullen overtreders nu nog zwaarder en sneller worden bestraft. (D.W.Z. BINNEN 4 DAGEN EEN PROCESVERBAAL IN DE BUS.)

Ze staan op de volgende plaatsen kilometerpaaltje:

A1: A15: A58:
12,3 Muiden 47,3 Botlek 22,7 Oirschot
42,8 Hoevelaken 53,3 Rhoon 48,1 Gilze
78,0 Ughelen 73,7 H.I. Ambacht 127,3 Kruiningen

A2: A16: A59:
31,0 Amsterdam 20,2 Brienenoord 127,3 Vlijmen
104,0 Zaltbommel 34,4 Drechttunnel
116,7 Den Bosch 59,0 Hazeldonk A67:
146,2 Best 48,5 Asten
180,8 Maarheeze A20:
216,6 Wessem 17,8 Maassluis A73:
229,2 Roosteren 55,4 Lage Weide 86,7 Cuijck
245,5 Maastricht 31,3 Rotterdam-Noord
A76:
A4: A27: 8,3 Hoensbroek
18,7 Burgerveen 8,8 Breda 147,4 Didam
38,7 Leidschendam 34,9 Gorinchem
72,0 Beneluxtunnel 90,2 Maartensdijk A77:
4,7 Valkenburg
A6: A28:
45,0 Hollandse Brug 7,4 Zeist B35:
47,8 Harderwijk 18,7 Raalte
A7: 88,7 Zwolle
30,3 Hoorn 103,8 Staphorst B38:
141,5 Heerenveen 148,8 Spier 8,4 s-Heerenburg
157,3 Hoogkerk 188,4 De Punt
207,4 Groningen
A9:
8,5 Gaasperdam A29:
24,1 Oudekerk 24,3 Heienoordtunnel Wees zo sociaal om deze lijst
51,6 Velsertunnel door te sturen naar je collega’s,
A48: vrienden, bekenden, noem maar
A10: 3,7 Velperbroek op!!!
29,3 Coentunnel 85,0 Afsluitdijk

A12: A50:
46,6 Linschoten 18,0 Oss
87,8 Maasbergen 151,8 Heteren
197,0 Klarenbeek
A13:
2,1 kruithuisweg
9,7 Heinen

Als iemand wilt weten hoe die kasten eruit zien mail me dan even, ik heb een mailtje met foto's ervan!
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Deze heb ik ongeveer 2 jaar geleden al eens gezien. Is een bekende hoax :) (gelukkig!)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Er worden video camera’s geplaatst die niet meer met het oog of op de stinger te herkennen zijn.
Stingers zijn zo en zo al illegaal. O-)

Ik zit zelf op de politieschool, en voor het vak PPOI (Praktisch Politioneel Ongevallen Inzicht) heb ik laatst een presentatie gehad over zware verkeersongevallen. Ik kan je verzekeren dat als je de foto's ziet met de meest afgrijselijke verwondingen, veroorzaakt door aanrijdingen met hoge snelheid, je wel wat meer op je snelheid wilt gaan letten.
Als je geen prent wilt moet je je gewoon aan de maximum snelheid houden, die is er niet voor niks.

Maar goed, je schijnt tegenwoordig stoerder te zijn als je zo hard mogelijk met je opgevoerde golfje tegen een boom knalt... :roll:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

[quote="Sjoerd'']Als je geen prent wilt moet je je gewoon aan de maximum snelheid houden, die is er niet voor niks. [/quote]
Klopt,maar als je 10 of 5 kilometer te hard rijdt bijvoorbeeld,en je krijgt een boete van 80 euro ofzo,dan vind ik dat wel overdreven. Als je nou 30 of 60 kilometer te hard rijdt,OK ,maar 10 of 5 kilometer :|
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Statistisch is 't bewezen dat 90% van de radardetectorbezitters zijn apparaat had om van de flutboetes van 0-10kmh af te zijn. Ik vind het bewaken van de verkeersveiligheid prima, maar daar heeft al lang niets meer mee te maken Sjoerd. Wat jij gaat doen is een prima vak, maar van hogerhand worden jullie misbruikt om geld binnen te halen, met quota's enzo, en dat is kwalijk.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Inderdaad Proos, het gaat al een tijd niet meer om verkeersveiligheid, maar meer over hoe halen we het hoogste rendement. Misschien dat iemand een link weet naar gegevens over de oorzaken van het aantal verkeersdoden per jaar. Ben benieuwd wanneer er echt snelheid in het spel was en op welke tijdstippen dit dan was.

Die informatie klopt inderdaad niet over die nieuwe flitspalen, blijkbaar vinden mensen het nog steeds leuk om door te sturen...
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

bleh

als ze nou eens op daarop bezuinige
Starting up again
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Ben het met Proos en Martijn eens! het gaat vaak niet eens om verkeersveiligheid maar om centjes bij elkaar te rapen voor de regering en de kerstpaketten!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Sjoerd schreef:
Er worden video camera’s geplaatst die niet meer met het oog of op de stinger te herkennen zijn.
Stingers zijn zo en zo al illegaal. O-)

Ik zit zelf op de politieschool, en voor het vak PPOI (Praktisch Politioneel Ongevallen Inzicht) heb ik laatst een presentatie gehad over zware verkeersongevallen. Ik kan je verzekeren dat als je de foto's ziet met de meest afgrijselijke verwondingen, veroorzaakt door aanrijdingen met hoge snelheid, je wel wat meer op je snelheid wilt gaan letten.
Als je geen prent wilt moet je je gewoon aan de maximum snelheid houden, die is er niet voor niks.

Maar goed, je schijnt tegenwoordig stoerder te zijn als je zo hard mogelijk met je opgevoerde golfje tegen een boom knalt... :roll:
Het schijnt dat de politie dat soort golfjes "boomklevertjes" noemt :lol: :lol:
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

Een collega van mij zit bij de brandweer, en hij mag deze boomklevertjes letterlijk van de bomen krabben. Fijn, heel fijn weer een mens van net/net geen 20 dood. Ledematen van het lichaam gesneden, onthoofdingen enzovoorts, en dat alles om indruk te maken.

Overigens 10kmh te hard is € 30 en geen € 80 Ruben.h Voor € 80 moet je meer dan 20kmh te hard rijden.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Doe gezond neem de fiets!

Of anders het OV :P
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Neem de fiets dan haal je niet eens zon snelheid :D
Starting up again
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Binnen de bebouwde kom en zonder versnellingen kwam ik toch aan 53 kilometer per uur op mijn fiets...
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

vergeet dan niet je licht anders ben krijg je alsnog een bekeuring :O
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

okke schreef:Binnen de bebouwde kom en zonder versnellingen kwam ik toch aan 53 kilometer per uur op mijn fiets...
jij blij dat je geen nummerbord hebt :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gesloten