Iemand ervaring met warrelics.com?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Iemand ervaring met warrelics.com?

Bericht door Skylighter »

Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik heb geen ervaring met de website, maar ben wel erg benieuwd waar je vraag vandaan komt?

Okke
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

wel ooit contact mee gehad! veel goed spul maar vanwege hoge verzending niets van 'm gekocht
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Guido schreef:wel ooit contact mee gehad! veel goed spul maar vanwege hoge verzending niets van 'm gekocht
Idd, hij heeft zeer mooi spul. Eerlijk en gemakkelijk om zaken mee te doen.
MAAR hij vraagt heel veel verzendingskosten en stuurt de items op gemarkeerd met de volledige waarde, wat resulteert in hoge douanekosten.

Ik heb er al verschillende items gekocht en telkens liet ik het naar een kameraad in de US sturen die het dan doorstuurde......

Johan
29th Let's Go!!!!!
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

okke schreef:Ik heb geen ervaring met de website, maar ben wel erg benieuwd waar je vraag vandaan komt?

Okke
Omdat hij wel interessante items op zijn site heeft zijn. En aangezien ik nog nooit iets daar gekocht heb, even info vragen.


Rick
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

wow! wat een goudmijn :)

hoe zit het met douanekosten in nederland?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Ja, hoe zit het nu eigenlijk met de douanekosten? Ik heb éénmaal eerder wat uit de U.S. gehaald, maar dat was alleen voor $20,- aan verzendkosten voor de rest kwam er niks bij (vond het toch al duur zat :P ).


Rick
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Verzending naar Belgie!!!

Gemarkeerd als gift: gratis tot een waarde van 50 Euro.
Gemarkeerd als merchandise: gratis tot een waarde van 25 Euro

Merchandise met een waarde > 25 Euro of Gift met een waarde > 50 Euro:
Reken dan maar zo'n 40% kosten bij (Invoer, BTW, verwerkingskosten, enz......

Vooraleer je iets koopt, verifieer of de verkoper wil op het Douane-formulier schrijven dat het een Gift is.....
Sommigen weigeren dit..... dit speelt ook een rol bij de vergoeding bij het eventueel verlies van het pakje onderweg....

JOhan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Maar als het geen "gift" is moet je dan de douane kosten aan de verkoper betalen of krijg je dan later een rekening van het douane kantoor binnen?
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

In Belgie moet je de kosten bij aflevering aan de postbode of transportfirma betalen.....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Misschien toch nog één voordeel van Nederland dat ik dat niet hoef te betalen.


Rick
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Hoezo? Hoef je in Nederland nergens douane kosten voor te betalen dan?
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Stravers schreef:Hoezo? Hoef je in Nederland nergens douane kosten voor te betalen dan?
Hmmz.... blijkbaar toch wel. Ookal was mijn product over de €22,- ik heb heb er niks van gemerkt.

Aanschaf van artikelen via internet uit landen buiten de Europese Unie (andere dan accijnsgoederen)

Het bestellen van artikelen via internet is niet anders dan het invullen van een elektronisch bestelformulier zoals postorderbedrijven dat gebruiken. Het maakt dus niet uit of de artikelen schriftelijk, telefonisch of via internet worden gekocht.

Over alle artikelen die in landen buiten de EU worden gekocht, moeten douanerechten en BTW worden betaald. De douanerechten worden betaald over de aankoopprijs van het artikel en de verzekerings- en vervoerskosten tot aan binnenkomst van het artikel in de EU. Dit is de douanewaarde. De BTW wordt geheven over de douanewaarde, daarbij opgeteld het douanerecht en de verzekerings- en vervoerskosten tot de plaats van bestemming.

Voor artikelen die u buiten de EU heeft gekocht, is vrijstelling van belasting mogelijk. Per zending geldt een vrijstelling van belasting tot een bedrag van € 22,-. Is de waarde meer dan dit bedrag, dan betaalt u douanerechten en BTW over de totale waarde. De zending dient rechtstreeks, dus zonder bemiddeling van tussenhandelaren, te worden verzonden naar de door u aangegeven bestemming.



Rick
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Aha wist ik niks van, ik heb ook iets uit amerika gekocht wat 100 euro was, ook niks van gemerkt :?.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Op die site staat ook dat je voor alles boven de €22,- 19%BTW moeten betalen en nog eens 3.5% douanerecht.


Rick
Gesloten