Opmerking: Gaat dit forum achteruit?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Ik maak graag deel uit van zowel dit forum als dat van STIWOT.
Het leuke van dit forum vind ik de grote openheid en breedte van keuze. Er is voor elk wat wils en lijkt in mijn ogen totaal niet op dat van STIWOT, maar ik kan bevooroordeeld zijn.

Nogmaals ik vind in geen enkel opzicht dat , zoals de openingsthread van de topic suggereerd, om maar weer eens ontopic te proberen te komen, dat de kwaliteit op dit forum achteruit gaat Integendeel, ik vind het alleen maar vooruit gaan. En als mensen over de keuzes van STIWOT willen praten, doe dat dan eens per PB want er leven hier veel vooroordelen die al lang niet meer kloppen. Hier gaat het echter over de kwaliteit van dit forum.

Nogmaals moderatoren, gewoon zo doorgaan. Accepteer wat vrijheid en stuur hier en daar wat bij. Dit forum werkt perfect.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

En nu trug on-topic.. :mad: :P Waar ging het eigelijk weer over?
En ik vind niet dat het forum achteruit gaat. Een forum kan eigelijk niet meer achteruitgaan nadat het bekend is geworden toch? En ieder lid heeft altijd wel een goeie vraag of uitleg. Zijn er eigelijk ooit al leden gebanned?
War is something human...
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Een forum kan altijd achteruit gaan! Het is belangrijk om naar de leden te (blijven) luisteren om dat te voorkomen.

Om antwoord te geven op je vraag of er ooit mensen gebanned zijn:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=110
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Dat is inderdaad al een hele waslijst :P. Ach ja je hebt mensen en mensen he
War is something human...
Gebruikersavatar
Zitadelle
Lid
Berichten: 798
Lid geworden op: 22 jul 2004, 19:03
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door Zitadelle »

Zozo.... als ik dat toch zie. Sommigen zijn best ernstig: neo-nazistische ideeen verspreiden, bedreigingen/lastiggevallen via pb etc. Jammer dat er van die mensen bestaan... Maar he! Tot nu toe kan ik iedereen hier op het forum opschieten en ik hoop ook van harte dat dat wederzijds is.
http://www.t-kwadraat.nl/

It takes one tree to make a thousand matches, and it takes one match to burn a thousand trees.
Bob Marien
Lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 jun 2004, 20:20

Bericht door Bob Marien »

Na lang overleg ga ik hier toch mijn mening zeggen.
Ik ga niet beweren dat dit forum achteruit gaat, maar het zou in ieder geval van naam kunnen veranderen; WO2.marktplaats of WO2.verzamelaars of WO2.collectors of iets dergelijks.
Mijn interesse in dit forum gaat in elk geval zienderogend achteruit. Ik heb er mij waarschijnlijk meer bij voorgesteld. Het is misschien ook te wijten aan het begin van het nieuwe school- en werkjaar...
Ik wacht in stilte af en hoop dat dit forum niet verwaterd tot een regelrechte marktplaats. Dat zou pas spijtig zijn.
:?
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

779arien schreef:Ik wacht in stilte af en hoop dat dit forum niet verwaterd tot een regelrechte marktplaats. Dat zou pas spijtig zijn.
:?
Het is de laatste tijd al wat verbeterd denk ik
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

779arien schreef:Na lang overleg ga ik hier toch mijn mening zeggen.
Ik ga niet beweren dat dit forum achteruit gaat, maar het zou in ieder geval van naam kunnen veranderen; WO2.marktplaats of WO2.verzamelaars of WO2.collectors of iets dergelijks.
Mijn interesse in dit forum gaat in elk geval zienderogend achteruit. Ik heb er mij waarschijnlijk meer bij voorgesteld. Het is misschien ook te wijten aan het begin van het nieuwe school- en werkjaar...
Kunen we dat kort samenvatten als: meer stimulatie van historische onderwerpen, en de verzameltopics uitlsuitend nog in de drie daarvoor bestemde onderwerpen?
Ik merk nu wel dat er de laatste tijd ook verzamelposts en topics te vinden zijn over heel het forum (boeken & films, babbelbox, vragen,....), iets wat het voor niet-verzamelaars waarschijnlijk minder interessant maakt.

Ik kan me in jouw kritiek zeker vinden, maar omdat ik zelf verzamelaar ben is het mij nooit overdreven opgevallen. In ieder geval iets om over na te denken.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik heb de onbeleefdheid gehad om maar niet te lezen wat er 8 pagina's lang gezegd is mar ik las dat zo over achteruit gaan en toen dacht ik:
Het geeft niet welke kant je oploopt zolang je maar ergens naartoe gaat want anders sta je stil en dat is pas achteruit gaan!
Zo!
Dat heb ik maar gezegd dan.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

De bekendste is ongetwijfeld onze 'goeie ouwe' Kleinhof! 8) :lol:
Ruben schreef:Dat is inderdaad al een hele waslijst :P. Ach ja je hebt mensen en mensen he
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

jr. schreef:De bekendste is ongetwijfeld onze 'goeie ouwe' Kleinhof! 8) :lol:
Ruben schreef:Dat is inderdaad al een hele waslijst :P. Ach ja je hebt mensen en mensen he
Nou van jou 586 post zijn er ook 525 off topic dus dat is ook niet waarvan je zegt "geweldig" :wink:
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Dit topic is natuurlijk bedoeld om het forum te verbeteren en niet om onderling verwijten naar elkaar te maken. Natuurlijk al helemaal niet wanneer de gebruiker in kwestie van het forum is verwijderd en vooralsnog niet kan reageren.

Ontopic: Ik vind ook dat verzamelaarstopics in hun eigen onderdelen samengevat moeten worden. Als zulke topics door moderators over het hoofd worden gezien kun je hem/haar daarop attenderen :) We bijten niet hoor!
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

[Off topic] Benmaf is terug! [/Off topic]
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Waar ik me de laatste tijd aan erger is de onnoemelijke hoeveelheid OFF-topic,(Zie bijvoorbeeld->Collecties->Mannequins). Kijk,eens 1 keertje OFF-topic maak ik persoonlijk geen probleem van,maar als er steeds maar weer OFF-topic word gepraat gaat bij mij toch echt de plezier eraf om het topic te lezen bijvoorbeeld.

Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

robin.h schreef:Waar ik me de laatste tijd aan erger is de onnoemelijke hoeveelheid OFF-topic,(Zie bijvoorbeeld->Collecties->Mannequins). Kijk,eens 1 keertje OFF-topic maak ik persoonlijk geen probleem van,maar als er steeds maar weer OFF-topic word gepraat gaat bij mij toch echt de plezier eraf om het topic te lezen bijvoorbeeld.
Helemaal mee eens.

Graag zou ik zien dat onderwerpen on-topic bleven. Met af en toe off-topic reacties is dat geen probleem, maar meestal wordt de off-topic reactie nieuw onderwerp van gesprek en het originele onderwerp wordt uit het oog verloren. Hier ligt een taak voor alle forumleden en de moderatoren in het bijzonder. Reageer niet op off-topic berichten. Stuur een persoonlijk bericht aan de auteur van het het off-topic bericht of aan een moderator als je je er aan stoort.

Een moderator kan off-topic berichten verwijderen of redigeren. Dit is echter een ernstige beperking van de vrijheid van berichtgeving. Dus naast de voordelen die moderaten biedt om onderwerpen on-topic en schoon te houden, kan het een tegengestelde werking krijgen als mensen ontevreden zijn dat hun berichten worden gewijzigd.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Plaats reactie