Grapje? (terroristenfuif)

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Grapje? (terroristenfuif)

Bericht door Ruben »

Organisatoren terroristenfuif op 11 september krijgen bolwassing politie - 14/09/2004

,,Onze excuses aan iedereen''

WAARSCHOOT - Afgelopen zaterdag organiseerden zeven oud-chirovrienden, uitgerekend op 11 september, een WTC- of Waarschootse Terroristen Club-party. ,,Sorry, dit was misplaatste grap'', geven de fuifbeesten toe. Dat vond ook de politie die de mannen eens flink terecht wees.

Een WTC-fuif, georganiseerd door de Waarschootse Terroristen Club, dag op dag drie jaar na de terroristische aanslag op de WTC-torens in New York. Je zou voor minder je buren schrik aanjagen. ,,Toch was dat helemaal niet de bedoeling'', zegt medeorganisator Michiel Claeys die erg verveeld zit met deze zaak. ,,Samen met zes vrienden wilde ik gewoon nog eens een ouderwetse, stevige party op poten zetten. We startten pas enkele dagen van tevoren met de voorbereidingen. We hadden dus ook maar weinig tijd om een goede naam te verzinnen.'' Tot één van de vrienden op het idee kwam om gezien de tijd van het jaar een terroristenfeestje te organiseren.

,,Tijdens onze brainstormsessie vonden we die naam ontzettend leuk. Achteraf bekeken, is het een misplaatste grap.'' Dat vond ook de politie ook. Die kwam zaterdagavond een kijkje nemen aan zaal Artevelde en wees de fuifbeesten op de ernst van de zaak.

Lesje geleerd

,,We wisten best wel dat de naam eerder ludiek bedoeld was'', zegt politiecommissaris Carlos De Clercq. ,,Maar voor alle veiligheid liepen we zaterdag toch eens langs. Gelukkig waren er geen terroristische acties te bespeuren. De organisatoren moeten beseffen dat heel wat mensen aanstoot nemen aan dergelijke 'grapjes'. Als dit dossier bij de staatsveiligheid zou belanden, zijn de gevolgen niet te onderschatten.''

De oud-chiroleiders zijn niet van plan zich twee keer aan dezelfde steen te stoten. ,,Wij hebben ons lesje nu wel geleerd'', zegt Michiel. ,,Voor alle duidelijkheid: wij hebben echt te doen met de slachtoffers van de ramp. Wij bieden dan ook graag onze excuses aan, aan iedereen die we voor het hoofd hebben gestoten.''

Misschien goed gevonden maar toch wansmakelijke grap.

EDIT PPL:
Titel aangepast ter verduidelijking
War is something human...
lapijntje
Lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 okt 2002, 17:56
Locatie: België (Bredene)

Bericht door lapijntje »

Mja, dat heb je denk ik altijd met grapjes naar aanleiding van een vreselijke gebeurtenis. Er waren bijvoorbeeld in een jeugdactiviteit waar ik even bij meehielp een heleboel opdrachten voor de kinderen. Eén daarvan was elfseptemberen: nl vliegtuigjes maken en ermee gooien. Toen dacht ik ook eventjes, moet ik nu lachen of verontwaardigd zijn?
Sja. Da's dus volgens mij altijd dubbel.
Maar ik - met mijn kleine vleugeltjes - wil de hele wereld zonnig kleuren...
Veteraan
Lid
Lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 17 jul 2004, 16:33

Bericht door Veteraan »

Er zijn in ieder geval betere dingen om mee te lachen, met aanslagen lachen vind ik niet gepast.
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Nu ja ze hebben in ieder geval hun fout toegegeven, maar het is in ieder geval staan lachen en dansen op andermans graf. :/. Maarja nu hebben de anderen tenminste een gedacht van hoe het NIET moet.
Straks komen ze nog af met de OBLVCF ( osamabinladenvliegclubfuif :roll: )
War is something human...
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Ik ben van mening dat dit tot een bepaald punt kan worden toegelaten. Zeg nu eens 1 ding in deze wereld waar nog mee MAG gelachen worden (naast domme blondjes ;) :P )De wereld vandaag de dag is al zo somber, dus maak er wat van, voor sommigen betekent dit dus plezier, in welke voor dat voor hun ook moge betekenen. Dit vind ik ook niet dansen op iemand anders graf, anders zou je veel pics op het internet zoals 'Waar was King Kong wanneer we hem nodig hadden?' of grappen als '-Waarom verliest VS altijd met schaken?-Ze hebben hun twee torens op voorhand verloren!', als heiligschennis bepalen...
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

vind ik wel mee vallen. je moet gewoon in het juiste 'publiek' zitten..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

ja wel grappig verzonnen jammer dat niet iedereen er om kan lachen het is denk ik nog wat kort gelede
Starting up again
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Ahja, ze hadden waarschijnlijk niet gedacht dat er daar zo'n reactie op zou komen ... ik woon op minder dan 10 kilometer van Waarschoot en bij ons in de streek is er niemand die er om zou geven, maar een keer dat de pers er op springt :roll:
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Lol stomme grap
lapijntje
Lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 okt 2002, 17:56
Locatie: België (Bredene)

Bericht door lapijntje »

Aan de andere kant heb ik ooit ergens gelezen dat grappen maken over gruwelijke gebeurtenissen wetenschappelijk als een manier van verwerken gezien wordt. Mja. Ik zou 't niet weten. :)
Maar ik - met mijn kleine vleugeltjes - wil de hele wereld zonnig kleuren...
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

WOW!!!
Ik verwerk een hoop dan zeg!!
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Dus grappen over blondjes zijn dan waarschijnlijk om een blauwtje dat je hebt opgelopen, weg te spoelen? :lol:
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Numb schreef:Dus grappen over blondjes zijn dan waarschijnlijk om een blauwtje dat je hebt opgelopen, weg te spoelen? :lol:
Denk het. Of men probeerd te verbergen dat ze een groentje zijn. :roll:
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Anne
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 sep 2004, 16:24

Bericht door Anne »

nou, zo geweldig vind ik die grapjes over domme blondjes niet, misschien omdat ik er zelf altijd mee word vergleken :?
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Nu ja dat zijn dan achterlijke mensen :/ . Maar er mag toch al eens gelachen worden. Zoals die goeie ouwe hollander- en belgenmoppen :lol:
War is something human...
Plaats reactie