Wat mij leuk lijkt....

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Wat mij leuk lijkt....

Bericht door Jurryt »

.... Is om "verzamelaars" op te splitsen in verscheiden groepen, zoals "Amerikaans" "Brits" "Duits" "overige landen" zodat de mensen meer specifiek kunnen zoeken. Nu is in verzamelaars van alles door elkaar heen en als je het "Ordent" zou het misschien ook overzichtelijker zijn?
Het is maar een voorstel... :)
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Volgens mij hebben we het hier al over gehad, en het algemene idee was dat men het betwijfelt of het overzichtelijker is.
Zelf houd ik liever alle topics aangaande het verzamelen bij elkaar.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Dodo schreef:Volgens mij hebben we het hier al over gehad
Dan heb ik wat gemist.... Persoonlijk lijkt het mij overzichtelijker, zodat mensen eerder iets kunnen vinden over hun onderwerp. Bijvoorbeeld ik, als verzamelaar Brits, vind het op een gegeven moment best "vervelend" worden om onder verzamelaars constant Duits te zien. Gelukkif zijn er wel afwisselingen. Maar zo heeft iedereen zijn "eigen" onderwerp.... snapt?
Verzamelaars Duits kunnen in "Duits" terecht en zullen dan waarschijnlijk een reply krijgen van iemand die ook meer gespecialiceerd is in Duits. Nu is de nijging ook heel groot van verzamelaars die een ander onderwerp verzamelt, om te posten op iets waar ze (waarschijnlijk) minder verstand van hebben, zodat daar weer een 'discussie' of 'vernedering' van kan komen. (vernedering: Keer tussen mij en nog iemand, over die binnen werken "Als je ook geen verstand hebt, post dan ook niet" terwijl ik het wel goed had, hij niet :)) Afijn, dit lijkt mij dus een beter idee EN overzichtelijker....
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Het zou best wel een idee zijn. Het zou denk ik ook best wel kunnen werken. Ik als Brits / Canada verzamelaar heb de balle verstand van Duits en Amerikaans. Dus zou misschien wel fijn zijn als ik dan het Brits (Canadees) allemaal appart zie.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Ja, dat bedoel ik
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik zou het persoonlijk niks vinden.En als je geen duitse onderwerpen wil zien bijvoorbeeld,dan kijk je toch gewoon niet in het topic? En tot iemand iets post waarvan hij geen verstand van heeft,kan ook met het nieuwe ''systeem''(Die verschillende onderwerpen) dan voorkomen,ligt gewoon aan de persoon zelf.Als ik iets niet zeker weet,of ik heb er geen verstand van,dan reageer ik gewoon niet. Zo simpel is dat! Thats my opinion ;)
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

robin.h schreef:Ik zou het persoonlijk niks vinden.En als je geen duitse onderwerpen wil zien bijvoorbeeld,dan kijk je toch gewoon niet in het topic? En tot iemand iets post waarvan hij geen verstand van heeft,kan ook met het nieuwe ''systeem''(Die verschillende onderwerpen) dan voorkomen,ligt gewoon aan de persoon zelf.Als ik iets niet zeker weet,of ik heb er geen verstand van,dan reageer ik gewoon niet. Zo simpel is dat! Thats my opinion ;)
Jah klopt heb je gelijk in. Zo doe ik dat nu ook. Maar als je de Duitse en Geallieerd allemaal gescheiden houdt. Krijg je wel meer overzicht in de gestelde vragen over een Duits, Engels enzo onderwerp. Of het gaat werken in weet het niet, maar zou het wel willen proberen.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Het is natuurlijk te proberen,maar of dat gaat :? Want pasgeleden kwam iemand ook met zo'n soort idee,maar dat ging toen niet vanwege de software van dit forum volgens mij.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

ik denk dat ze dit bedoelen met software (snelle indeling schets)
...........................................Brits
........................................ /
Hobby's --> Verzamelaars --- Duits
........................................ \
...........................................Amerikaans

dat zoiets niet in topica kan gezet worden. Misschien is het dan handiger om dit te doen:

(hele nieuwe thread)

Verzamelaars -----> Collecties
Verzamelaars -----> marktplaats
Verzamelaars -----> Brits
Verzamelaars -----> Amerikaans
Verzamelaars -----> Duits
Verzamelaars -----> Overige landen

Want Marktplaats en collecties passen toch niet echt bij Hobby's?
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ja als het niet kan vanwege de software dan houdt het gewoon op.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

zie men vorige post voor evt. oplossing
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Wat misschien wel te realiseren is, is bijv. een soort tags te gebruiken.

US voor Amerikaans
GB voor Brits
DU voor Duits
PO voor Pools
NE voor Nederlands
FR voor Frans
Au voor Oostenrijk (austria)

etc. etc.
Leverd denk ik genoeg overzicht.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

[GB] puckel? of wat is het/
[US] M41? of wat is het

zoiets, ja, is nog te doen :), maar houd iedereen zich hieraan? ;) als je speciale dingen hebt, zoals ik zei bij mijn vorige post, dan kjan je gewoon posten zonder te "vergeten" om iets voor de titel te zetten...
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik denk dat wel moielijk is om tags te gebruiken. De mensen die dagelijks op het forum zitten kunnen dit wel gaan invoeren maar gasten of leden die er gewoon niet vaak op het forum zijn zullen hier niet van op de hoogte zijn.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

leverd inderdaad wel meer moderator werk op, zij moeten dit immers soms aanpassen.

maar er kan natuurlijk altijd even op de regels gewezen worden.

Oh ja, jurryt, dat was inderdaad precies mijn idee!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie