Nazi insigne

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
The Digger

Nazi insigne

Bericht door The Digger »

Hallo allemaal,

Wie kan mij iets vertellen over dit insigne? je kan duidelijk de adelaar en het hakenkruis zien met daaronder het jaartal 1942. Hij is gemaakt van een zink legering en meet ongeveer 2,5 bij 2,5 cm. op de achterzijde loopt een groef waarin een naald heeft gezeten.

groeten Alex
Afbeelding
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Dat noemen ze een 'dag van de politie tinnie' of in Duits 'tag der polizei'

Hier is een voorbeeldje:
Afbeelding

En op deze site's staat er eentje te koop : http://militaryspecialtiesinc.com/web/G ... innies.htm

http://www.epier.com/store/ewulf/viewit ... emID=10317
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Afbeelding
The Digger

Bericht door The Digger »

Bedankt voor de informatie. Altijd leuk om te weten wat je gevonden hebt.

Groeten Alex
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

hoi alex,

leuk dat je je weg hebt gevonden naar dit forum, zou je ons eens wat meer kunnen vertellen over het zoeken met een detector? ik vind het een erg intressante hobbie,

wat heb je zoal al gevonden? en wat kost een beetje goeie detector?
The Digger

Bericht door The Digger »

Hoi General,

Ik zoek nu ongeveer 6 jaar met een metaaldetector en heb al veel gevonden. Je vindt eigenlijk vanalles uit alle tijden. Zeer veel munten uit de 16e tot de 20e eeuw (koper en zilver, goud heb ik helaas nog niet gevonden) Natuurlijk ook munten uit de middeleeuwen en romeinse tijd. En natuurlijk veel voorwerpen uit alle eeuwen zoals dit embleem.
Zoeken doe ik voornamelijk op bouwtereinen en akkers. Daar is altijd wel wat te vinden.
De prijs van een detector is heel erg afhankelijk van wat je ermee wilt doen. De detector die ik gebruik kost ruim € 1500,-. Maar dan heb je ook wel een hele goede. Volledig digitaal met zeer veel zelf in te stellen functie's. Voor een beetje goede nieuwe detector betaal je al gauw € 500, je kan natuurlijk ook gaan voor een tweedehandse digitale detector. Zelf ben ik zeer tevreden over de White's Spectrum XLT.

Op het muntstukken forum zag ik jouw bericht over de duit van Batenburg. Zelf heb ik ook diverse munten van Batenburg gevonden. Ik zal morgen wel wat scans maken en die op het forum plaatsen.

Groeten Alex
Plaats reactie