Leeftijd bij je naam..

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mfhilgers
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 24 aug 2004, 16:51
Locatie: waddinxveen

Leeftijd bij je naam..

Bericht door mfhilgers »

Even een opmerking,gewoon voor de duidelijkheid.
Ik zou het prettig vinden om de leeftijd van degene die reageren op mijn en andere berichten te weten.
Is er iets op tegen om dat standaard te laten vermelden?
Van een 16 jarige kan je namelijk een andere reactie verwachten dan van een 61 jarige.
Daar komt bij dat het benaderen van een 61 jarige op een andere wijze hoort te gebeuren dan van een 16 jarige.
Het respect voor ouderen is er nu al nauwelijks of niet meer.
Ik denk niet dat je onder het mom van " hier is iedereen gelijk" geen respect meer hoeft te tonen voor elkaar.....

Zo, misschien weer een discussie.......
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Wat wil je zeggen, dat de "jeugd" geen respect meer hebben voor de oudere forum leden!
Gebruikersavatar
mfhilgers
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 24 aug 2004, 16:51
Locatie: waddinxveen

Bericht door mfhilgers »

Nee dat wil ik niet zeggen maar ik ben gewend door mijn opvoeding respect te hebben voor ouderen. Als ik de leeftijd weet van iemand waarop ik reageer of die op mij reageert kan dat meer duidelijkheid scheppen in de manier en/of reden van reageren.
Het heeft voor mij te maken met fatsoen en normen en waarden.
Vandaar.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

De leeftijd weten van iemand is erg handig, je kunt dan idd je reactie daar op afstemmen.
Gebruikersavatar
mfhilgers
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 24 aug 2004, 16:51
Locatie: waddinxveen

Bericht door mfhilgers »

Dat bedoel ik!
Neemt niet weg dat iedereen met respect behandeld dient te worden.
Gebruikersavatar
mario
Lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 27 jun 2004, 19:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door mario »

Het lijkt mij ook wel handig, maar niet iedereen zal zijn geboortdatum/leeftijd registeren op het forum.
Help mee met het aanleggen van de Eerste Wereldoorlog boekendatabase.
http://www.boekenlijst1418.nl
Glenn Janssens
Lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 29 sep 2003, 17:26

Bericht door Glenn Janssens »

Vind het een goed initiatief.
Ben er ook mee accoord dat iedereen met respekt hoeft behandelt te worden,maar dan krijg ik ook weer het gevoel dat je respekt moet verdienen.
En niet zozeer respekt afdwingen vanwege je 'hogere' leeftijd.
Er zitten hier forummers van 16j bijvoorbeeld,die meer respekt tonen en hier volwassener handelen dan mensen van mijn leeftijd bijvoorbeeld.
Dus het is wel interessant om de leeftijd te weten van de poster,kun je je antwoorden op afstemmen of vice versa.
Maar het is niet allesbindend...

Adrian.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Ik pas mijn manier van reageren aan de inhoud van een bericht aan, niet aan de leeftijd van een persoon. Ik ben het dus wel eens met de mening van Adrian, respect moet je verdienen, niet afdwingen vanwege een hogere leeftijd.

Trouwens, je kunt al zien hoe oud iemand is, als in het profiel de geboortedatum is ingevoerd. Dit is echter natuurlijk geen verplichting, ik ga mijn geboortedatum niet invoeren, want ik vind dat dit niks toevoegd.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Wie dat wil, kan nu al zijn geboortedatum invoeren en dan staat je leeftijd zoiezo bij elke post links. Meer hoeft er voor mij niet te gebeuren op dat vlak, je kan toch moeilijk iedereen verplichten om zijn leeftijd in te voeren ?
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

nee van mij hoeft het ook niet
wat maakt leeftijd eigenlijk uit
gewoon respect hebben voor iedereen
welke leeftijd dan ook
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

op een normale vraag kan je normaal reageren. lijkt mij niet nodig om leeftijden overal bij te zetten.

Als de poster in U vorm spreekt, is het handig om ook beleeft terug te posten.

Of sla ik nu helemaal naast de spijker?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Natuurlijk moet je respect voor iedereen hebben, maar ik heb evenveel respect voor iemand van mijn leeftijd dan voor een oudere persoon.
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
jacob
Lid
Berichten: 865
Lid geworden op: 29 feb 2004, 16:34

Bericht door jacob »

Ik vind trouwens dat ondanks ik al 72 ben toch vrij hip reageer op de topics.
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Jacob,
jij bent de hipste 72-er dat ik ken :wink: :)
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Opzich. Wanneer ik ook in oog met een oudere man sta zeg ik U (Vrijwel tegen iedereen) Zodra het op een forum is, waar je al een "band" hebt met andere mensen, zal ik niet stil staan om bijvoorbeeld tegen jou U te zeggen. Ze moeten zelf weten hoe ze je aanspreken, zolang het maar op een vriendelijke manier is.
Het is wel handig om "chat taal" achterwege te laten (zoals lol) vele mensen van oudere leeftijd weten (misschien!!!) niet wat zoiets dan betekend.
Plaats reactie