Eurobiljet met Hitler-afbeelding gevonden!

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

leuke collectors item :P
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Brianlinden schreef:
Dodo schreef:
Ik zal as. vrijdag even kijken in de kassa van de AH :)
Albert Hitler, Zo komen die briefjes dus in de rotatie :D
Die briefjes komen in de roulatie...
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ruben schreef:Ach hiervan zouden ze schrikken..maar als er dan een of ander bloot wijf op staat dat vinden ze dan gewoon zeker? :/
Zag laatst anders nog 3 bejaarde vrouwen van in de 70 naar American Pie The Wedding kijken... :lol: :)
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

vind het niet echt gepast om zoiets op biljetten te drukken maar goed dat is dan mijn mening
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

In tegenstelling tot het vernielen van graven, volspuiten van moskeëen, en erger geweld vind ik het vrij onschuldig als mensen die afbeelding op een biljetje stempelen, die biljetjes zijn gemakkelijk vervangbaar.
Een afbeelding van hitler kun je op elk moment van de dag tegenkomen op tv, in de krant, tijdschrift etc.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat het jammer is dat Adolf Hitler nog steeds aanhangers heeft.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

ja precies daar heb je wel gelijk in, maar het is meer het idee zoals je al zegt. Dat hitler nog steeds aanhangers heeft. Maarja wat doe je eraan
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Wie zegt tot het aanhangers van hitlers zijn?(Neo-Nazi's)Want misschien waren het wel een paar gewone jongeren die leuk wilde doen door er een foto van hitler op te zetten.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
lapijntje
Lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 okt 2002, 17:56
Locatie: België (Bredene)

Bericht door lapijntje »

Toch vind ik het een mega flauwe mop. Er steekt sowieso niks leuks of goeds achter, vind ik persoonlijk. Al hoop ik toch heel erg dat het tenminste een grappige bedoeling had...
Maar ik - met mijn kleine vleugeltjes - wil de hele wereld zonnig kleuren...
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

t enige wat ze willen doen is een beetje herrieschoppen. het grappige is dat het ze nog lukt ook...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Misschien wil ( len ) de dader ( s ) wel de vergelijking trekken tussen de EU en bezet Europa tijdens WO2, in het kader van "één Europa, Adolf nog z,n zin". Zou ook kunnen, er zijn weinig mensen blij met een verenigd Europa en de Euro. Ikzelf vind deze stelling te ver gaan ( appels en peren vergelijken... ) hoewel ik wel van mening ben dat een verenigd Europa en dus de Euro alleen voordeel heeft voor de mensen die al macht en geld hebben! De gewone arbeider heeft er geen voordeel bij..... kort door de bocht geformuleerd, want dit is al een topic op zichzelf... :)
Plaats reactie