[eng] Nieuw licht op moord Mussolini,

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Nu, hetgeen wat ik zei was op basis van het bericht van Roel. Maar ik begin me nu wel af te vragen of dat een betrouwbare bron is :oops: .
Maar het lijkt me toch waarschijnlijk dat het uit de weg ruimen van politieke/militaire tegenstanders een serieuze klap moet toebrengen aan de vijand. Dan kan er toch enige waarheid in het bericht zitten. Hitler zat misschien ook met plannen om tegenstanders uit de weg te ruimen. Er was echter 1 probleem: ze zaten allemaal ergens in Groot Britannië. Maar aangezien ik niet over de kennis beschik om hier verder op in te gaan, trek ik me terug (anders ga ik nog meer onzinnige dingen zeggen :oops: )

PS:
opmerking: Hitler geen gelijk geven omdat hij de vijand was? Ik ben überhaupt tegen het vermoorden van (echte en vermeende) politieke tegenstanders, of de "opdrachtgever" nou Hitler, Churchill, Stalin of Verhofstadt heet: het is over de grens.


Ik heb nooit gezegd dat ik iemand gelijk geef in het vermoorden van tegenstanders (misschien bleek dat zo uit mn verwarde post) maar dat is nu eenmaal oorlog. Moest jij nu leider zijn van een vredelievende natie, en tegenover jou
staat een oorlogszuchte leider die zn volk ophitst om oorlog te voeren. Zou je dan ook niet 1 persoon uit de weg willen ruimen om een oorlog te vermijden en vele mensenlevens te sparen?
War is something human...
lapijntje
Lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 okt 2002, 17:56
Locatie: België (Bredene)

Bericht door lapijntje »

zin misschien wel, maar dan had Bush ondertussen al uit de weg geruimd moeten zijn door Saddam. Ik ben een fervente tegenstander van Bush, maar ik wens niemand zo'n lot toe.
sja, oorlog, 't is een moeilijk iets!
Maar ik - met mijn kleine vleugeltjes - wil de hele wereld zonnig kleuren...
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik vind het een niet helemaal onwaarschijnlijk verhaal over Mussolini. Winston Churchil was een doordacht politicus en was middenin een verkiezingsstrijd bezig. Brieven die zijn integriteit naar de andere geallieerden in twijfel konden brengen vormden een directe bedreiging.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Eén druppel maakt nog geen regen.... zijn er meer van dat soort bronnen?
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Tsja, Okke, je gaat met iets te grote stappen door de bewijzen. Er zouden brieven zijn en daarom is het aannemelijk dat Churchill die moord liet plegen? Stel eerst eens vast of die brieven überhaupt een feit waren alvorens verder te speculeren.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Die andere Timo schreef:Tsja, Okke, je gaat met iets te grote stappen door de bewijzen. Er zouden brieven zijn en daarom is het aannemelijk dat Churchill die moord liet plegen? Stel eerst eens vast of die brieven überhaupt een feit waren alvorens verder te speculeren.
Als er brieven zouden zijn, is het aannemelijk dat Chruchill actie hierop zou ondernemen.

Ik weet niet of de brieven een feit zijn. Ik weet alleen dat het verhaal mij niet onaannemelijk in de oren klinkt. Dat maakt het niet waar of onwaar.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Plaats reactie