Nieuwe flitspalen!!!!

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Dodo schreef:
B= Je leeft maar 1 keer of ik nou morgen sterf of over 40 jaar maakt mij niet zoveel uit!
leuk, en je ouders, familie en vrienden?
leuke ingesteldheid..maar ik kan je er in volgen
War is something human...
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

B= Je leeft maar 1 keer of ik nou morgen sterf of over 40 jaar maakt mij niet zoveel uit!
Daar geven de hulpdiensten weinig om dat je zo'n levenshouding hebt. Ze helpen je namelijk toch. Hersenbeschadiging kost de zorg veel geld, een helm zorgt voor minder schade aan je hoofd! Daarom een helm en daarom de boete terecht!
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Het is pas echt vervelend voor je familie als je het wel overleeft, maar vervolgens zwaar gehandicapt bent.
En die kans is tamelijk groot als je geen helm draagt. Die kans is zelfs groter dan de kans dat je sterft.
Alleen daarom al zou ik altijd een helm dragen. Anders moet je familie ineens heel veel dingen gaan aanpassen omdat jij zo graag heel 'stoer' zonder helm wilt rijden. En al die meisjes waar je indruk op wilde maken hoeven niks te hebben van een jongen met een verminkt gezicht. (Asfalt is namelijk zeer effectief schuurpapier en als je geen helm op hebt schuurt je hoofdhuid erover heen.) Nu kunnen ze tegenwoordig veel repareren, maar de littekens zijn meestal vrij goed zichtbaar.

Als je het toch graag doet, prima! Maar denk na over de consequenties voor jouw en anderen als het mis gaat. En ga al helemaal niet lopen mekkeren als je een bon krijgt, want dat weet je van te voren.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Ik ben laatst een flitskast tegengekomen waar een grote sticker met "1 uur service" op was geplakt. :P

Ik heb zelf ook een hekel aan die boetes voor te snel rijden, zeker wanneer het kleine overschrijdingen betreft. Aan de andere kant: Je weet dat die boetes er zijn, als je te hard gaat rijden weet je wat de consequenties zijn en moet je niet zeuren.

Wat ik wel akelig vind is het feit dat de politie zich ook niet aan de maximum snelheid houdt.
Leeghoofdigheid ter bestrijding van het maken van domme beslissingen
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Of dat als je je achter je oren krapt een boete krijgt wegens het mobiel bellen in de auto :(
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

Ach ja die mannetjes moeten ook 2 boetes per dag doen eh als ze dat niet halen zijn de de *** dus met die palen kunnen ze wat in halen
Starting up again
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Timo schreef:Ach ja die mannetjes moeten ook 2 boetes per dag doen eh als ze dat niet halen zijn de de *** dus met die palen kunnen ze wat in halen
M'n pa kent toevallig iemand bij de politie, die heeft keer verteld dat ze een X aantal bekeuringen per jaar MOETEN uitschrijven...


Rick
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Skylighter schreef:M'n pa kent toevallig iemand bij de politie, die heeft keer verteld dat ze een X aantal bekeuringen per jaar MOETEN uitschrijven...


Rick
Klopt.
Net als in het bedrijfsleven werkt de politie ook met targets/doelstellingen.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Wat meestal een feit is : De politie rijdt in onze omgeving NOOIT met gordel.
Als ze boetes uitschrijven, prima, maar zorg dan wel dat ze ZELF hun gordel aanhebben...
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
mario
Lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 27 jun 2004, 19:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door mario »

Numb schreef:Wat meestal een feit is : De politie rijdt in onze omgeving NOOIT met gordel.
Als ze boetes uitschrijven, prima, maar zorg dan wel dat ze ZELF hun gordel aanhebben...
Dan kunnen ze sneller uitstappen in het geval van calamiteiten.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

mario schreef: Dan kunnen ze sneller uitstappen in het geval van calamiteiten.
Of ze kunnen sneller door de ruit vliegen als ze een ongeluk krijgen. Politie-mensen moeten het voorbeeld geven,dus moet de politie ook een gordel dragen vind ik.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Taxi-chauffeurs hebben daar volgens mij ook een ontheffing voor, om zonder gordels te rijden.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Taxi chauffeurs hebben bij mijn beste weten alleen een ontheffing op het moment dat ze een klant in de auto hebben. Anders moeten ze gewoon een gordel om.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Taxichauffeurs rijden ook vaak zonder gordel vooor hun eigen veiligheid. Agressieve klanten kennen namelijk verschillende methoden om je met de veiligheidsgordel te wurgen.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Volgens mij hebben ze mede daarom die ontheffing gekregen.
Wat betreft eerdere berichten:
*Volgens mij moet de politie gewoon een gordel om als ze in de auto rijden.
*In Amsterdam moet iedere politieagent 300 boetes per jaar uitschrijven. Andere regio's hebben andere 'targets'.
*De politie is bevoegd om zonder gebruik van optische en geluidssignalen de maximumsnelheid te overtreden. Ik geloof dat zo'n overschrijding legaal is als deze tussen de 10 en 20 km/u boven de maximumsnelheid ligt. (het exacte aantal weet ik niet)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gesloten