Verzameling Darryl

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Devilmorfose
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 dec 2003, 23:46

Bericht door Devilmorfose »

dan zal het een 49 pattern zijn..
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Ja, lijkt mij ook.... Na de oorlog hadden ze over het algemeen bruinere jasjes... Alle knopen zijn niet zichtbaar op het jasje? Er zit relief in de borstzakken?

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=344 ... c&start=60

Kijk hier maar even ;)
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Als zijn opa het jasje in de oorlog van een Engels man heeft mee genomen dan kan het geen p49 jasje zijn. En na de oorlog zijn er nog zat broeken gemaakt met de zelfde kaki kleur als de jasjes. Deze werden ook gedragen door de Nederlandse soldaten na de oorlog. Volgens mij kwamen de groenere uniformen pas tegen of net in de jaren 50. Laten we eerst maar naar een foto kijken van een jasje, voordat we nu al uitmaken welke type jasje het is.

Zitten er trouwens nog emblemen op het jasje?
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Er zit relief in de borstzakken en de de knopen zijn niet zichtbaar


@Nico er zitten geen emblemen op want ,mijn opa zegt dat hij die eraf heeft gehaald maar je ziet nog wel restjes zitten.

Maar kan (nog) geen foto laten heb namelijk nog geen digicam.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

ben benieuwd darryl! Zodra je foto ding hebt, meteen maken! Ben best nieuwschierig ;)
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Jammer dat je opa de emblemen eraf heeft gehaald! Heeft je opa misschien deze emblemen nog in zijn bezit? Dan zou je ze er weer terug op kunnen zetten.
Gebruikersavatar
Devilmorfose
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 dec 2003, 23:46

Bericht door Devilmorfose »

zeg.. ik bedoelde dat de BROEK 49 pattern is, aangezien hij volgens Darryl uit 1953 is.

over dat jasje kan ik idd weinig zeggen.. dus dat doe ik ook niet :)
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ow sorry! Jah ik zat gelijk aan het jasje te denken. Jah dat zou dan best kunnen dat het een p49 broek is, ghehe.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

@ Nico ja dat is erg jammer hij heeft die emblemen erafgehaald omdat hij bang dat die soldaat terug zou komen en zijn jas zou erkennen :( . Hij heeft die emblemen toen geruilt tegen 4 eieren en een dode haas :lol: .

Groetjes Darryl
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Omdat jullie maar bleven '' zeuren'' over foto's heb ik meteen toen ik uit school kwam mijn (magere :oops: ) spaarvarkentje geleegd ben met mijn scootertje naar de dichtsbijzijnde Intertoys geracet en heb daar een speelgoed cameratje van €7,50 gekocht :roll: . Werkt trouwens goed 8) ( kan alleen geen clos-up forto's maken :? )

Ik heb nu dus foto's maar het lukt me niet om ze hier op te zetten. Kan ik ze misschien naar iemand mailen :?:

mzzl
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

wat je moet doen: http://www.imageshack.us en daar uploaden! dan de links meteen op de forum zetten! :D
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Heb ik al geprobeerd maar het lukt me niet ( heb niet zoveel verstand van computers :oops: )
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

blargh:P. Sla de foto's op als .JPG (open je foto: bestand --> opslaan als--> plaatje1.JPG)
Ga dan naar http://www.imageshack.us en upload je plaatje (niet groter dan 1 MB!; 1000KB)
klik dan op "HOST IT"

Anders mail je je plaatjes even naar: j.visser@gawab.com en upload ik ze
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Als je ze kan mailen zijn ze al jpg... dus ik snap het even niet???
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

naar gawab kan je ze ook als .BMP mailen
Plaats reactie