Idee: Moderator eigen topic

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Idee: Moderator eigen topic

Bericht door 779 »

Is het misschien een idee dat als iemand een onderwerp opent binnen een forum hij of zij eigen moderator wordt. Dan kan de persoon zelf irritante en spam post verwijderen zodat het on topic blijft. Zo kan je zelf de sfeer bepalen binnen je eigen onderwerp.

De "echte" moderators kunnen dan toezicht houden op afstand en dan zonodig alsnog ingrijpen.

Wat vinden jullie hiervan? Ik weet trouwens niet of dit te realiseren valt?????? Of valt het niet binnen de phpBB Group?

779
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik vind het niks,het is tenslotte een openbaar forum en niet een forum waar iedereen zelf mag bepalen hoe iemand reageert in ''zijn'' topic. Andere hebben die regeltjes en dan andere weer die regeltjes etc.
Niet kwaad bedoeld,maar zo denk ik erover :wink:
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Nee dat ben ik 100% met je eens. Maar ik merk dat er af en toe onzinnige posts worden gemaakt die totaal niets met het onderwerp te maken hebben. Naar mijn idee komen dat soort posts als niet bevorderend over.
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Goed idee maar volgens mij niet mogelijk.
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Lijkt mij opzich niets... Alsof je weinig vertrouwen hebt in de moderators ;) (niet aanvallend bedoelt! ;))
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Nee, maar ik denk dat je zelf het beste kan kijken welke post iets te maken heeft met je topic en welke niet.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

.... wat je dan uiteindelijk ook gewoon kunt pb'en, mailen of in een feedback topic kunt zetten, toch?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Totaal niet mee eens. Dan krijg je willekeur. Iedere post die jou niet zint kan je dan verwijderen en alleen dat laten staan wat je zelf belangrijk vind.
Inderdaad hoort bij een forum dat mensen gewoon kunnen posten, alles wat er maar enigzins mee te maken heeft. Alleen bij extreem offtopic of beldedigende post moet je verwijderen. Als je dat zelf gaat doen, zullen er minder mensen gaan reageren.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Voor het modden zijn de moderators aangesteld die zich aan de policy dienen te houden.
Als iedereen zijn gang kan gaan is er geen garantie dat een ieder zich aan de regels van dit forum, de policy en het beleid zal conformeren en aan de hand daarvan (eventuele) beslssingen zal nemen ten aanzien van moderatie in het eigen topic.
Bovendien ontstaat het risico van willekeur zoals terecht door Wilco aangegeven.

Mocht een user toch vinden dat zijn topic de verkeerde kant opgaat dan rest mij een volmondig "Wat Proos zegt"

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

PPL schreef:Voor het modden zijn de moderators aangesteld die zich aan de policy dienen te houden.
Als iedereen zijn gang kan gaan is er geen garantie dat een ieder zich aan de regels van dit forum, de policy en het beleid zal conformeren en aan de hand daarvan (eventuele) beslssingen zal nemen ten aanzien van moderatie in het eigen topic.
Bovendien ontstaat het risico van willekeur zoals terecht door Wilco aangegeven.

Mocht een user toch vinden dat zijn topic de verkeerde kant opgaat dan rest mij een volmondig "Wat Proos zegt"
I second that motion; sowieso lijkt me dat het dan een stuk saaier wordt allemaal, omdat je dan gaat kijken naar wat jouw intentie was met het starten van de topic ipv dat de topic een eigen leven gaat leiden.

ofzo
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie