Raadsel tijd

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

ja maar ja...ik ben zo razend intelloigent dat problemen niet bestaan voor mij...hoe weet ik dan wat leuk is om te vragen?
los hiervan weet ik geen leuk raadsel meer en the hobbit heb ik ook uitgeleend dus daar kan ik niets uit plukken....
jullie beurt dus
:)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Afbeelding
Er zijn vier smiley's. Drie links van de muur en één rechts. Alle smileys kijken richting de muur en bewegen zich niet voordat één van hen weet welke kleur hij of zij is. Dat weten ze op dit moment nog niet. Wel weten ze dat twee van hen rood en en twee van hen geel zijn.
Als een smiley weet welke kleur hij heeft zal hij of zij dat vertellen.

Welke smiley vertelt welke kleur hij heeft? :mrgreen:
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Niemand een idee?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

need input
:)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Geen flauw idee. :?
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Maximus
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mar 2003, 01:46

Bericht door Maximus »

ehh geen, smilie kan niet praten :?: :?: :?:
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

De rode smiley op de trap weet het. Dat weet hij omdat de smiley achter hem het niet weet. Als hij namelijk geel was, dan wist de bovenste smiley dat die rood was. Omdat die bovenste het niet weet, weet de middelste dat hij rood is.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik snap er nog niets van eerlijk gezegd :zapped: :bonk: ...
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Heel goed YPPY !

Je verklaring klopt helemaal. Geen speld tussen te krijgen.


Dan nu een moeilijkere:

------

Er zijn honderd kabouters. Kabouters weten niet van zichzelf welke kleur puntmuts ze op hebben, maar wel weten ze dat er kabouters met rode mutsen en kabouters met blauwe mutsen zijn.

Elke dag komen de kabouters samen voor het ontbijt, waar elke kabouter alle andere kabouters kan zien.

Nu wil de traditie dat een kabouter niet meer op het gezamenlijke ontbijt komt als hij weet wat voor kleur puntmuts hij heeft.

En dan nu de vraag:

Hoeveel gezamenlijke ontbijten gaan er maximaal voorbij voordat er geen kabouters meer op het gezamenlijke ontbijt komt?

(hint: probeer eerst te achterhalen hoeveel ontbijten er minimaal voorbijgaan voordat er geen kabouters meer op het ontbijt komen.)
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Wachtwoord

Goed verborgen tussen de struiken ligt een spion voor de stadspoort. Hij wil graag naar binnen maar helaas staat er een vijandelijke soldaat op wacht. De spion wacht rustig af totdat er en andere soldaat bij de poort aankomt. De wachter roept: "6?" Waarop de soldaat antwoord: "3!" En de soldaat wordt binnen gelaten.
De spion maakt hiervan een notitie en wacht op de volgende. Even later komt er inderdaad weer een soldaat. "12?" roept de wachter. "6!" komt het antwoord en ook deze soldaat wordt doorgelaten.
De spion begint door te krijgen hoe het wachtwoord werkt maar besluit een volgende soldaat af te wachten om het zeker te weten. "8?" wordt er aan de derde soldaat gevraagt waarop de soldaat "4" antwoord.
Snel verkleed de spion zich als soldaat en beproefd zijn 'geluk' aan de stadspoort. "4?" komt de vraag. "2!" antwoord de spion waarop hij ter plekke een kogel door het hoofd krijgt.

Wat heeft onze spion fout gedaan? En wat was WEL het juiste antwoord op de vraag "4?"?
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

I'm flabbergasted :(
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

6? = = 3!
12? = = 6!
8? = = 4
4? =/= 2!

Het antwoord had moeten zijn: "4"

Ik heb er lang op moeten puzzelen; heb aan mogelijkheden gedacht als de wortel van, aftrekkingen en andere mogelijkheden, en opeens zag ik het...
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Verzamelaar_Freak
Lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 27 dec 2002, 19:07
Locatie: kattttttttt

Bericht door Verzamelaar_Freak »

hai,

had toch 0 moeten zijn?


MoI
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik snap het raadsel zelf helemaal niet...

Maar waarom 4? en anders waarom 0?
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Nee, zeker geen nul. Als de wacht "10?" had gevraagd zou ik "4!" geantwoord hebben. Maar had hij "14?" gevraagd dan had ik "8" geantwoord.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gesloten