Auto Hans Frank te koop,

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Auto Hans Frank te koop,

Bericht door Roel R. »

Een gepanzerde wagen die gebruikt zou zijn door Hans Frank is te koop in Duitsland:
Mercedes-Benz Typ K 540 Innenlenker Limousin

Standort Hamburg

Gepanzerte Sonderausführung der „Aktion P“Die gesamte Karosserie sowie die Verglasung sind beschusssicher ausgeführt. Eigengewicht ca. 3 Tonnen 5,4 Liter Reihen-Achtzylindermotor, 115 PS bzw. 180 PS mit Kompressor, 5-Gang-Getriebe Nach dem Attentat auf Heydrich in Prag 1942 wurden insgesamt 20 Fahrzeuge dieser gepanzerten Bauart bei Daimler-Benz zum Schutz der wichtigsten politischen Personen des Deutschen Reiches in Auftrag gegeben.Im Mai 1943 wurde das ausgestellte Fahrzeug an den Generalgouverneur von Polen, Herrn Dr. Hans Frank, ausgeliefert.Von diesem Fahrzeugtyp haben nur 2 Exemplare überlebt.

Farbe schwarz
Innenausstattung Leder
Lenkung Links
Typ unknown
Baujahr 1938
Preis p.A.
Land Germany


Zie link voor foto's:


http://www.classicdriver.net/de/find/41 ... ID=1693478
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

over dikke ruiten gesproken. Wil je dat omhoog hijsen heb je haast een kraan nodig :P
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Nu ja je kan in ieder geval veilig de weg op met dat ding. En het is dan nog een mooi karretje derbij. De prijs zal waarschijnlijk ook 'mooi' zijn :zapped:
War is something human...
Gebruikersavatar
Timmeke
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 27 jun 2004, 22:50
Locatie: Oost-Vlaanderen/België
Contacteer:

Bericht door Timmeke »

Hij is in ieder geval supergoed onderhouden! (of gerestaureerd.. :P )

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Dat ze nog in het verkoopartikel herrn dr. durven te zeggen tegen zn massamoordenaar, stoort me enorm, of ze hebben nog niets geleerd of ze hebben n enorme plank voor de kop.
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Och, het is een stukje geschiedschrijving, zoals het geschreven staat. En puur historisch gezien was het herrn dr. En of het nu een massamoordenaar was of niet. Het blijft zijn titel.

Zou er nou nog iets negatiefs mee bedoeld worden, met het schrijven hierboven, ala, dan kan ik me voorstellen dat men er aanstoot aan neemt. Maar in dit geval is het in mijn ogen niet vreemd of raar om het zo neer te pennen.
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

Ruim drie ton weegt dat ding. En als je dan bedenkt dat de huidige regering er over denkt de wegenbelasting voor klassiekers af te schaffen...
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Dat hoge functionarissen beschermt moeten worden vind ik goed maar dit is toch wel overdreven! :roll:
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

vincent schreef:Dat hoge functionarissen beschermt moeten worden vind ik goed maar dit is toch wel overdreven! :roll:
in die tijd hadden ze denk ik nog niet echt toegang tot het kogelvrije glas wat wij nu kennen :wink:
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Edit Sjoerd: Dubbelpost verwijderd.

On topic:
Wat zou de verkoper over deze auto zeggen? Iets van:'Hij is van een oud vrouwtje geweest en die heeft er alleen boodschappen mee gedaan.'?
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

precies hetzelfde wat hierboven staat denk ik :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie