Emblemen

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Zijn er veel US eenheden die in België hebben gezeten? Of valt dat nog wel te overzien?
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Nico, kun je misschien wat voorbeelden laten zien van embleemborden die jij al (bijna) compleet hebt?

Emblemen verzamelen van de US eenheden die hier gevochten hebben wordt nogal prijzig (zie 101ste..) daar denk ik dus liever even niet aan.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Hier zijn dan 3 foto's van de 4 embleem borden die ik heb.

Afbeelding
Dit is het embleembord van de 49ste West Riding Divisie. Hier ben ik nu geloof ik 4 a 5 jaar mee bezig. Op 5 emblemen na is deze compleet.

Afbeelding
Dit is het embleembord van de 50ste Northumbrian Divisie. Hier ben ik nu 2 jaar mee bezig. Ook deze schiet al aardig op.

Afbeelding
Dit is het embleembord van de 43ste Wessex Divisie. Hier ben ik geloof ik 1 jaar mee bezig.

Ook heb ik nog een embleembord van de Guards Armoured Division.

Ik ga er nog 4 bij maken binnenkort. Voor de 51ste Highland Divisie, 5th Canadian Armoured Divisie en de 1ste en 2de Zelfstandige Canadese Tank Brigade.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Bedankt Nico, vooral dat bord van de 50ste Northumbrian Divisie ziet er mooi uit :)

Is het misschien mogelijk een richtprijs te noemen voor het compleet krijgen van een bord zoals zede?
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Voor de divisie emblemen moet je ongeveer 15 euro per stuk rekenen. De baretemblemen 10 tot 15 euro per stuk. Straatnamen geborduurd ook iets van 7 tot 15 euro per stuk.

Dus als je hem helemaal compleet heb zit je aan een bedrag dat rond de 300 ligt, denk ik.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Nico,
Mijn Betuwe website zal nog wel geruime tijd duren. Hij komt te staan op de pagina waar nu mijn verzamelsite staat. Mijn verzamelsite verhuist binnenkort naar een nieuw adres.

Als ik zover ben kijk er maar eens op en je kan altijd een bijdrage leveren. Gebruik maar PB om contact te leggen.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Jah is prima! Ik hou je site wel in de gaten.
Plaats reactie