When we were heroes

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

When we were heroes

Bericht door Marcfire »

Wie van jullie kent deze website http://www.whenwewereheroes.tk/

De website is gemaakt door een groep jongeren die ahv een schoolopdracht een film aan het maken zijn over Market Garden. In december gaat een deel in premiere in het Leger museum in Delft. De jongens zijn begonnen met heel weinig en in het begin was de 'echtheid' nog niet echt goed. zo liepen Amerikaanse soldaten in Duitse uniformen bijvoorbeeld. Maar beetje bij beetje hebben ze dingen verzameld en in bruikleen gekregen.

Het ziet er nu best leuk uit vind ik en het is een kijkje waard.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik ken de site niet. Maar ben wel benieuwd naar het resultaat van de film!
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

zitten veel schoonheidsfoutjes in zoals de medic met een wapen maarja het is door kinderen en voor kinderen dus correct moet al niet meer he maar ja dat moet in hollywood films ook niet as er maar genoeg actie in zit tjees ik zou is 1 keer een film willen hebben die volledig correct is
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Volgens de website hebben ze de beschikking gehad over 2 van de tanks uit Band of Brothers. Ze hebben inmiddels ook echte wapens en dergelijke mogen gebruiken. Het is al met al de moeite waard om eens te kijken. De film komt eerst in het Leger museum, maar dat is in delft en niet voor iedereen makkelijk te bereiken waarschijnlijk.

Ik vind het een gaaf initiatief van die jongens en kan dat wel waarderen. Als ik hen met deze posts wat meer bekijks geef, dan is het de moeite al waard geweest.
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Tja, er zin inderdaad veel schoonheidsfouten. In eerste instantie wilden ze ook niet eens moeite doen omdat het hen onmogelijk leek. Maar ze kregen steeds meer hulp aangeboden en het wordt beter heb ik begrepen
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

mjah heb beetje probleem met de medic zijn bewapening aangezien officieel Amerikaans Medisch personeel geen bewapening mocht dragen door de geneva convention
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Spielberg's eerste WOII films waren ook niet meteen de top, maar de man is er geraakt in de filmwereld. En als ik het zo bekijk zou het wel eens kunnen dat we nog van één van deze projectmedewerkers gaan horen in de toekomst :)

De titel vind ik wel iets te naïef klinken
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Die fouten maakt mij niet uit. Zeker als je weet dat het maar voor een school opdracht is geweest. Vind het heel knap met wat ze tot nu toe gepresteerd hebben! Natuurlijk is het wel leuk om de fouten op te sporen. :P Wil de film graag een keer zien!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Kanttekening:
http://www.pbase.com/wwwh4/image/32210396
- Rustig blijven en hopen dat het hier niet om een originele gaat :wink: -
Gebruikersavatar
mario
Lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 27 jun 2004, 19:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door mario »

De immer gevaarlijke Koningskikker :
http://www.pbase.com/wwwh4/image/32210500

Maar het lijkt me een leuk project.
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Lijkt me leuk om te zien wat ze in elkaar hebben "geknutselt" Maar zoals Antwerpx zegt vind ik de titel een beetje raar, When we where Heros. Al die WO2 soldaten zijn nog steeds "heros", die titel klinkt alsof de veteranen nu niet meer "hero's" zijn
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ja ben ik met jullie eens! De titel had wel anders gemogen.
Marcfire
Lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 dec 2003, 12:49

Bericht door Marcfire »

Tja, dat is wel waar. Aan de andere kant is het wel een 'catchy' naam die blijft hangen.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

erg mooi concept! ik hoop echt dat het ze lukt, en die foutjes, boeiend. Ze leren, daar gaat het om!!

ze zullen denk k trouwens niet weg zijn van tips hoor...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Marc 82 Recon schreef:ik zou is 1 keer een film willen hebben die volledig correct is
Lijkt me eigenlijk onmogelijk om een volledig correcte film te produceren. Tenzij het verhaal door ooggetuigen wordt geschreven en dan nog kunnen die na zoveel jaren nog niet alles precies meer weten. En aangezien wij zelf niets hebben meegemaakt van deze periode lijkt het me bijna niet mogelijk om een correcte oorlogsfilm te maken waarin alles precies zo is gegaan als tijdens de echte slag. Zie bv BOB, zo'n mooie en realistische serie maar ook hier zitten wat fouten in.

Vind ik persoonlijk ook niet erg, als het maar een goede film is dan is het voor mij al geslaagd, om je enigzinds te kunnen inbeelden wat deze mensen hebben meegemaakt.

Lijkt me trouwens erg leuk om te zien hoe de film uiteindelijk is geworden.
Plaats reactie