11 november

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

En los daarvan is 11 het gekkengetal dus 11/11 is dubbel feest natuurlijk en dus extra veel drinken!
En daarnaast is mijn oma dan jarig dus da's driedubbel veel drinken!! :+
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

benmaf schreef:En los daarvan is 11 het gekkengetal dus 11/11 is dubbel feest natuurlijk en dus extra veel drinken!
En daarnaast is mijn oma dan jarig dus da's driedubbel veel drinken!! :+
Ik wil niet zeuren, maar wil toch even reageren op deze thread omdat deze iets teveel naar feeststemming doorslaat. Zoals dvaupell al zei was de 1e wereldoorlog een smerige oorlog en mij lijken reacties over bier en feest niet op zijn plaats. In de babbelbox past het beter, kan ik daar tenminste ook over meepraten. Feestsmilies geven niet aan dat je dit onderwerp serieus neemt. Tot zover mijn reactie hierop.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

tssk mister super moderator..ben ik een keer vrolijk is het weer niet goed!
Laat ik ff serieus zijn dan: ik ben SERIEUS van mening dat het einde van een oorlog een FEESTJE waard is! :+ :+ :+
zo en nog een paar :+ :+ :+
en wees blij dat er geen smile bestaat die een lange neus naar je maakt mister kranky moderator.
Ik zou zeggen : ga naar wat meer FEESTJES !
en DRINK wat meer !
Dan lach je hopelijk wat vaker.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Jammer dat je gaat provoceren...

Ik bedoel alleen te zeggen dat je laatste opmerkingen in deze thread zeer weinig met de oorspronkelijke inhoud meer te maken had.

En dan nog even dit. Ik behandel jou mer respect, behandel mij dan ook zo a.u.b.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

ok sorry, je hebt gelijk.
dat was wat puberaal van me, ik kan dat soms nog niet helemaal laten...ik voelde me aangevallen door je en daarom gaf ik de schipper het bevel : fire at will.
spijt me.
en om een vriend van mij te quoten die overigens ook martijn heet :

serieus is ok; dan kunnen we weer lachen.

Overigens drink ik helemaal niet dus da's misschien wel dubbel grappig dan...

Maar goed dan zal ik er even een serieuze noot tussendoor gooien...de wereldoorlog is nog steeds niet afgelopen.. is me dat een dijenkletser of niet?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Vanaf nu weer -ontopic- dan, want anders wordt 't een slotje, en dat is zonde: want 11/11 is een onbekende datum voor veel Nederlanders! Terwijl het belangrijk genoeg is :/
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ja..ik meende het trouwens wel hoor dat volgens mij de oorlog nog steeds niet is afgelopen.
Want alles wat er sindsdien is gebeurd op militair gebied is daar vrijwel een direct voortvloeisel van.
Wat me weer volledig offtopic brengt met de vraag hebben niet alle oorlogen sinds het ontstaan van de mensheid met elkaar te maken?
Waar het antwoord eigenlijk alleen maar ja op kan zijn.
Wat betekend dat wij nu aan het betalen zijn voor de ruzies van onze voorouders...best wel een rare gedachte overigens.
Nog een laatste vraag...hoe kun je ooit ontopic blijven?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
microgolfoven
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 nov 2002, 10:58
Locatie: Vlaanderen

Bericht door microgolfoven »

dvaupell schreef: De "grote" oorlog was een vuile oorlog. Men gebruikte over en weet Gifgas en de soldaten verkommerden in de loopgraven.
Bezoek ook eens de tentoonstelling "In Flanders Fields" in de lakenhallen van Yeper. Ook op het web : http://www.inflandersfields.be
Ja, ben er eens met het school naartoe geweest een ganse tijd terug en dat was best wel interresant, maar het museum zelf was niet echt zo heel groot en je was er een beetje te snel door, maar als je ooit eens in Ieper bent, dan is het zeker de moeite waard om eens te bezoeken. :)
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Ik ben hier in augustus van dit jaar geweest en moet zeggen dat ik er een halve dag heb rondgelopen en echt niet alles heb gezien.
Vrij veel tijd heb ik echter besteed aan de tijdelijke tentoonstelling die in het zelfde museum te zien is over de invloed en toepassing van de media op conflicten in de wereld.
Dit betreft niet specifiek WO I maar is, zeker ook door informatie over recentere conflicten erg interessant.

Bovendien was er in de maand augustus elke dag een herdenkingsbijeenkomst onder de grote herdenkingspoort bij de entree van het centrum van Ieper, de Meense poort.
In deze poort staan de namen van vermiste soldaten van het Britse Gemenebest gebeiteld - 54.896 - zeer indrukwekkend !
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
microgolfoven
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 nov 2002, 10:58
Locatie: Vlaanderen

Bericht door microgolfoven »

dvaupell schreef: Bovendien was er in de maand augustus elke dag een herdenkingsbijeenkomst onder de grote herdenkingspoort bij de entree van het centrum van Ieper, de Meense poort.
In deze poort staan de namen van vermiste soldaten van het Britse Gemenebest gebeiteld - 54.896 - zeer indrukwekkend !
Jaja, best wel indrukwekkend al die namen, maar als ik mij goed herinner doet de brandweer van Ieper daar elke dag een herdenkingsplechtigheid. Heel het jaar door. Je moet er maar goesting voor hebben en deze mensen verdienen dan ook een pluim :D
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Klopt als een zwerende vinger !

Iedere avond, ik meen rond de klok van 20:00 wordt er de "Last Post" geblazen als eerbetoon aan de slachtoffers.

In de maand augustus echter, waren er 's middags al - iedere dag - herdenkingsbijeenkomsten met muziek en toespraken ....
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Plaats reactie