Derde Wereldoorlog is nu!

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

We zijn een oorlog aan het voeren tegen de islam, al jaren, en volgens mij gaat het nog verergeren
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

gilles schreef:We zijn een oorlog aan het voeren tegen de islam, al jaren, en volgens mij gaat het nog verergeren
Sorry? Oorlog tegen de Islam. Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje een domme opmerking. Besef eens hoeveel mensen van het islamitische geloof geen enkele bedreiging vormen voor de wereldvrede. De oorlog is tegen de mensen die de Islam misbruiken om geweld te gebruiken, spreek dus nooit over een oorlog tegen de gehele Islam...
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Precies, het zijn individuën die het geloof misbruiken.

Bij het christendom precies hetzelfde. Er worden mensen geholpen en er worden mensen vermoord in naam van "onze lieve heer". Moderne voorbeelden hiervan zien we diverse burgeroorlogen in Afrika. Een paar eeuwen geleden stonden onze kruisridders nog tot de enkels in het bloed om de warme deken van het geloof te verspreiden.

Bij de islam is het niet veel anders, het zijn de mensen die het misbruiken en het daarmee voor anderen verpesten.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Heb t boek inderdaad gelezen, en dat zet je wel aan t denken!!!!
Gebruikersavatar
Ruben
Lid
Berichten: 778
Lid geworden op: 11 jul 2004, 21:55
Locatie: België, Aalter

Bericht door Ruben »

Tjah godsdiensten he :/, zorgen in mijn ogen alleen voor problemen
War is something human...
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

gilles schreef:We zijn een oorlog aan het voeren tegen de islam, al jaren, en volgens mij gaat het nog verergeren
Ik hoop niet dat je dit ook echt bedoeld?
Leeghoofdigheid ter bestrijding van het maken van domme beslissingen
V1Holland
Lid
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 12 okt 2004, 17:18
Locatie: Gelderland

Bericht door V1Holland »

Hallo,
Ik vindt een klein beetje van wel dat er een WW3 is.
De "vijand" vindt ik persoonlijk MR Bush met Amerika.
Hij zat in afganistan, nu weer irak welk land wordt het straks palastina?
Hij ging naar Irak om Saddam te stoppen met Vernietegingswapen wie hij had. Nu komen ze er eindelijk eens achter dat hij ze niet had.
Dus amerika is voor "niets" een oorlog begonnen met miljoennen als bedragen.
Zelfs Nederland is ongeveer 16 miljoen ofzo kwijt.
En de NL regering wil ook nog bezuinigen.
In NL gaat het ook niet echt zo goed dus laten ze eerst de problemen hier in het eigenland maar eerst eens goed uitzoekken dan met het buitenland te zoeken.

Nederland is een klein landje maar staat met de neus overal vooraan.
Dus ik verwacht dat er misschien ook wel eens een aanslag hier in Nederland zou gebeuren.

Zo dit is mijn mening even!

met vriendelijke groet,

V1Holland
lapijntje
Lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 22 okt 2002, 17:56
Locatie: België (Bredene)

Bericht door lapijntje »

Persoonlijk denk ik ook niet dat er al een derde Wereldoorlog aan de gang is. Als je de vorige twee Wereldoorlogen eventjes bestudeert dan blijkt dat die oorlogen beiden gegroeid zijn vanuit één gebeurtenis (begrijp me niet verkeerd, de opkomst van Hitler is inderdaad iets anders dan de moord op een kroonprins, dat besef ik goed hoor). Zo komen twee landen met elkaar in oorlog en die landen krijgen elk hun aanhangers, die dan weer met de aanhangers van de aanhangers in oorlog treden. Die indruk heb ik tenminste, het is goed mogelijk dat ik de dingen verkeerd zie, hoor.
Nu heb ik toch niet de indruk dat al de opgenoemde oorlogen vanuit één gebeurtenis of één persoon ontstaan zijn? Daarom denk ik niet dat je hier kunt spreken van een Derde Wereldoorlog...
Maar ik - met mijn kleine vleugeltjes - wil de hele wereld zonnig kleuren...
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Ook de Eerste en Tweede Wereldoorlog waren niet het gevolg van één gebeurtenis of persoon maar een complexe combinatie van verschillende omstandigheden, gebeurtenissen en ontwikkelingen. Ik ben het dus niet eens met je redenatie, Lapijntje...
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Nee, ik denk niet dat er een Derde Wereldoorlog bezig is. Oké, in Irak word er flink op los geknald, in Tjetsjenie is het ook niet bepaald rustig maar ik zie geen verband tussen al die oorlogen die TS noemde. Ik zou geen oorlog of conflict weten waar hele werelddelen in betrokken zijn zoals in de vorige wereldoorlogen.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

ik denk eigenlijk dat het in ieder geval in europa geen sprake meer zal zijn van wereldoorlogen. We hebben hier de VN die alles in het werk stelt om de vrede te bewaren. En als we over een oorlog praten dan is dat een terroristen oorlog wat naar mijn mening niet uit zal lopen naar een wereld oorlog. Wat betreft de oorlog tegen de Islam lijkt me een beetje ver gezocht. Ook hier gaat het naar mijn mening om een soort van terroristen oorlog. En om nauw alle islamieten over een kam te scheren is niet echt logisch. Er zitten fouten tussen naar onze mening maar naar hun eigen idee zullen ze het waarschijnlijk allemaal doen net zoals de duitsers in wo2 uit vaderlands liefde
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Er is geen WO3 bezig als je kijkt naar hoe WO1 en WO2 eruit zagen.

Daar waren heel veel verschillende landen in oorlog met elkaar, dat is nu niet het geval. Amerika is in "oorlog" met Irak/Afghanistan(Hussein/Taliban), Rusland met Tjetenie etc.

Het zijn zoals al eerder door LHek en lapijntje gezegd hebben losstaande conflicten.

Misschien zijn er op het moment wel veel losstaande oorlogen(of dat komt doordat de media het vaak doorgeeft) maar dat wil nog niet zeggen dat ze een samenhangend geheel vormen.

Ook valt het op dat in WO1 en WO2 eigenlijk maar 2 partijen(bestaande uit verschillende landen) tegen elkaar stonden. Dit is nu eigenlijk niet het geval, er zijn meerdere partijen met verschillende belangen

Jurrie
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

dus jij wou zeggen dat de landen in de wo1 allemaal dezelfde belangen hadden? Volgens mij is het meer een wereld oorlog geworden door het afsluiten van bondgenootschappen. Waardoor je wel mee moest doen
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Ja, daar heb je gelijk in.

Het allergrootste belang;) was dat de vijand verslagen werd(Maar dat is een beetje flauw natuurlijk :P)

Er waren wel verschillende belangen, daar heb je wel gelijk in.

Jurrie
Treamos
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 okt 2004, 11:32
Locatie: Borne

Bericht door Treamos »

Je zou kunnen zeggen dat WO III nu bezig is ja, er zijn vredesmissies bij maar inderdaad ook gewoon andere oorlogen.

dus ik zeg dat de oorlog half bezig is want in vergelijking met WO I & WO II is het wel anders maar ook niet zoals het hoort!
Plaats reactie