Je nieuwste aankoop - deel 5 (documenten en fotomateriaal)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Thomas
Lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 nov 2003, 16:15

Bericht door Thomas »

,,Die Aktion" was in wezen een politiek tijdschrift, wat er verschillend aan was tegenover de andere Duitse uitgaven was dat het ook buiten Duitsland beschikbaar was. Het was NS in hart en nieren. Zoals vele Duitse tijdschriften, of ze nu NS waren of niet, hield het op met verschijnen in 1944. Ondermeer E. Taubert werkte eraan mee, aangezien zijn uitgeverij het uitgaf. Ik vermoed dat een Vlaming het blad eens heeft gekocht omdat er werd geschreven over Sennheim (een vrij specifiek onderwerp voor een blad met een brede waaier aan onderwerpen zoals DA), zodoende werd dat in Nijlen aangeboden.

Mor ség, zie ik daar H. Van De Walle staan op dat Vlaams blad? Toch niet door dé H. Van De Walle? Kijk eens wanneer dat bladje is uitgekomen en of er een specifieke groep achterzit.

Thomas

Michael schreef:
Thomas schreef:
Michael schreef:Dit zijn mijn nieuwste aankopen:
Groetn Michael
Bijlange niet slecht als je een 'verzamelaar' van dit soort dingen bent. Ik vraag me af, is dat boekje over Sennheim uit de periode? Vaag kan ik een uitgavedatum onderscheiden doch mijn oude ogen willen niet meer mee. Staat daar nu jaren '60 of '70? Voor de rest zijn het zeldzame dingen.
"2. JAHRGANG - MAI 1941" Een heel interesant boekje, met interesante artikels en foto's over het SS-Ausbildungslager Sennheim en de SS-Standarte Westland, en er staan interviews in met verschillende Germaanse vrijwilligers. Persoonlijk heb ik nognooit gehoord van dit blad, ik denk dat het uitsluitend bedoeld was voor Germaanse SS vrijwilligers. Heeft er messchien iemand meer informatie over Die Aktion?

Hou Zee
Michael
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Tuurlijk dé H. Van De Walle,
Kijk eens wanneer dat bladje is uitgekomen en of er een specifieke groep achterzit.
Zijn de SS-runen niet groot genoeg messchien?

Uitgegeven door Uitgeverij Steenlandt in opdracht van de Algemeene SS-Vlaanderen, 10 December 1940.
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ik zie o.m. artikels in "Die Aktion" staan van Hugo F. Smits en Hans Frizsche zeggen de namen u iets?
Thomas
Lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 nov 2003, 16:15

Bericht door Thomas »

Je zal Hans Fritzsche bedoelen zeker? Dat was een hogere NS-leider, had de hand van Goebbels boven zich, erg aktief in politieke berichtgeving. Zijn relatie met DA is dus geen wonder. Smits is me onbekend.

Herman was een heel goede vriend van Tony. Overigens de eerste Vlaamse EK-drager (in de SS tenminste). De familie Van De Walle op zich was erg verknocht met de Algemene-SS.
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

1. Persfoto 1944 Gen.Arnold, US airforces
Echte persfoto met label en stempel. Afmeting 17x22 cm. Generaal Henry H. Arnold was de bevelhebber van de US airforces in Europa. Het label verteld dathij bepleit om ook vrouwen in de grote vliegtuigen als piloot te nemen.
Afbeelding

2. Persfoto 1943 Mitchell B.25 bommenwerpers in actie
Echte persfoto met label. afmeting 21x15 cm. Foto officieel uitgegeven ddor het britse Air Ministry. Betreft de gevechten in Egypte. De bommenwerpers maken de weg vrij in het westen van de woestijn.
Afbeelding

3. Persfoto 1943 Vliegtuigbommen 4,000lb
Echte persfoto met label Afmeting 11x17 cm. Officiele foto uitgeven door air ministry. Dit is de eerste foto die mocht worden gepubliccerd van de extra zware bommen types 8,000lb en 4,000lb. Op de foto staan ze te wachten voor het transport naar de lanchester bommenwerpers.
Afbeelding
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

prachtige foto's stravers :)
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

enkele zeer mooie foto;s!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik heb toch een hoop leuke foto's kunnen kopen van die in Maastricht(Zie ander topic in het verzamel gedeelte)ofjah,niet zelf gekocht maar mijn moeder :P ,want ik was weg.
Hier zijn ze:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding(Opgepakte NSB'ers)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding(Mooiste foto vind ik,en ook de duurste)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Prijs voor deze 13 foto's +- 40 euro.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

prachtige foto's robin !
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Die foto van die amerikaan is leuk !
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

erg mooi foto's :o .

mzzl :W
Darryl
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Mooie foto's!
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Die foto's zijn inderdaad erg leuk Robin!
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik ben nog een foto vergeten te tonen hier,die ik gister gewonnen had :lol:
Hier is ie:

Afbeelding
Foto van verzetsstrijders in Maastricht met de geweren in de nek.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

4x doodsprentje

1x Wh
1x Hj
2x Rad
Gesloten