Glad ijs

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 29 okt 2004, 04:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Lucia
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 okt 2004, 10:08
Locatie: Hoorn

Bericht door Lucia »

okke schreef:
okke schreef:.

Kan Lucia haar reactie op mijn bericht herzien?
Nee.
It's the story of Salome.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Remarque schreef:ik schreef eerder dat vergrijpen tegen de burgerbevolking van een bezet land door verdragen betreffende oorlogsvoering zijn verboden en derhalve oorlogsmisdaden zijn. Lijkt me dus simpel.
Ik schreef eerder dat alle partijen oorlogsmisdaden begaan hebben, omdat dat praktisch onlosmakelijk verbondenis met het voeren van oorlog, maar daardoor geen rechtvaardiging is voor die misdaden, omdat de wijze van oorlogsvoering door een rechtvaardige oorlogsverklaring niet gerechtvaardigd wordt.

Waar ik aan refereerde was de wijze waarop door een land met haar burgers of de burgers van door haar bezette landen omgaan. De nazi's en de soviets zijn beschuldigd en schuldig bevonden van onderdrukking en uitroeiing van burgers, waar zij als naties eigenlijk bescherming aan hadden moeten bieden. Zoals ik schreef kan ik de westerse geallieerden niet beschuldigen van dergelijke misdaden op grote schaal tegen haar eigen burgers.
Laatst gewijzigd door okke op 26 okt 2004, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Narcolepticus
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 okt 2004, 21:41
Locatie: Bel 156

Bericht door Narcolepticus »

Ook hebben de geallieerden twee maal (!) een stad in ardennen gebombardeerd, omdat ze deze aanzagen als een duitse stad in het ruhrgebied ( de naam ontschiet me even) en ze hebben daarna de vliegtuigen groep die deze stad 2maal bombardeerde cynisch tot de amerikaanse Luftwaffe omgedoopt (de bewoners dan wel)
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 29 okt 2004, 04:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 29 okt 2004, 04:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 29 okt 2004, 04:24, 2 keer totaal gewijzigd.
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

okke schreef:
Remarque schreef:ik schreef eerder dat vergrijpen tegen de burgerbevolking van een bezet land door verdragen betreffende oorlogsvoering zijn verboden en derhalve oorlogsmisdaden zijn. Lijkt me dus simpel.
Ik schreef eerder dat alle partijen oorlogsmisdaden begaan hebben, omdat dat praktisch onlosmakelijk verbondenis met het voeren van oorlog, maar daardoor geen rechtvaardiging is voor die misdaden, omdat de wijze van oorlogsvoering door een rechtvaardige oorlogsverklaring niet gerechtvaardigd wordt.

.
Natuurlijk is het een goede zaak dat de geallieerden ons bevrijd hebben van de nazi’s.
De bombardementen op de Duitse steden zijn echter niets anders als oorlogsmisdaden, hoe je het ook wendt of keert.
Misdaden tegen de menselijkheid.
Het feit dat deze gepleegd zijn door de winnaars van de oorlog doet hier niets aan af.

Geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaar.
Het is het gelijk van de winnaar,

Zodra de generatie tijdgenoten overleden is en een nieuwe generatie historici is opgestaan die qua tijd verder van het gebeurde af staan, kan er meestal begonnen worden met het opnieuw beoordelen van de geschiedenis.
Dit punt is nu wel bereikt.
Het is dan ook aan de huidige historici om aandacht te schenken aan deze bombardementen. Of men het nu leuk vind of niet, er is onherroepelijk een Duitse kant van het verhaal.
Het zou een verkrachting van de geschiedenis zijn om hier alleen zelfverheerlijkend ongenuanceerd mee om te gaan.

Mijn hoop is gesteld op de nieuwe historici.
Geinteresserden raad ik dit boek aan:

De Brand ,de geallieerde bombardementen op Duitsland, 1940-1945

Auteur :

Jörg Friedrich
Lucia
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 okt 2004, 10:08
Locatie: Hoorn

Bericht door Lucia »

Remarque schreef:Wat, Okke, bedoel je met beïnvloeddingssfeer? Bedoel je het stadium waarin er sprake is van beïnvloeding voordat er sprake is van echte doorslaggevende invloed? Een soort voorstadium van de invloedssfeer?
Ik denk dat Okke iets met spionage bedoelt.
It's the story of Salome.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Uit een topic van t reenacmentforum.

Weet niet of t er al staat

1. The Russian Army of Liberation under General Vlasov surrendered to Allied forces in 1945. The Americans "re-patriated" the POA troops to the Soviet Union where the overwhelming majority of the 200,000 troops were immediately executed without trial.

2. The Soviet massacre of 20,000 Polish officers at Katyn. The allies blamed this on the Germans for propoganda purposes, and then when the truth came out, it was swept under the rug.

3. The anti-communist Chetniks of Yugoslavia who surrendered to the British in May of 1945 in Austria suffered the same fate as Vlasov's troops. They were forcibly returned to Yugoslavia where they were executed without trial.

4. The American and Soviet imprisonment and execution of German children, i.e. boys under 14 of the Hitler Youth.

5. The great American Hero Audie Murphy. who won medals for gunning down unarmed German Volksgrenadiers, mostly teenagers, as they attempted to surrender.

6. The senseless and criminal prison sentences handed out by our Glorious Comrade Stalin to the average German foot soldier. Why should any conscript get 10 years in a Soviet prison after the war has ended? I personally know individuals who recieved these sentences, they did happen, and the sentences were upheld. Imagine 10 years in a gulag for getting drafted and following orders in 1945! War criminals are one thing, conscripts are another.

6. The allied firebombing of Dresden.

7. The "trade" of Czechoslovakia for Austria in 1948. The Allies "swapped" Czechoslovakia to the Soviets for Austria in 1948, condemning the freedom loving population to decades of Soviet barbarism. Way to go Allies!

8. I encourage everyone who wants to know the truth about what happened in late 1945-1948 in Eastern Europe, to read the book "An Eye for an Eye" by John Sack. Here you will read the facts about Soviet and Jewish run concentration camps in Eastern Europe from 1945-1948, where anyone of German descent was sent, guilty or not, and tortured, starved, raped, and slaughtered. The Soviets and the Jews are not the poor helpless victims we are so often led to believe. After reading this book, it is clear, that the Jews sought revenge by being more barbaric and hideous to their captives, than the Germans had ever been to them. But, it must have been okay, as we never hear anything about it. Apparently 2 wrongs always make a right.

9. The imprisonment and eventual murder of Rudolf Hess, the man who tried to broker peace, and never saw freedom again.

10. And, finally, look at Palestine, I meant Israel. The Jews decided Palestine was theirs after WWII, and now they are doing the exact same things to the Palestinans that Germans did to them. Only difference is, the Israelis are our Allies and we've let them commit criminal acts in Palestine for over 50 years.

And, also remeber that the horrible acts carried out on the Jews and the Soviets were done by the SS and the SD, for the most part. The average German soldier was unaware of this, and should not be condemned for the acts of a few. Had the assasination attempt on Hitler succeeded, you can bet the role of the SS would have diminished greatly, or ceased to exist all together.

Remember also, in the spring of 1941, our Glorious Comrade Stalin had massed the Red Army along the Soviet Empires western frontier. Stalin had his eyes on a great Soviet westward expansion into the heart of Europe. In 1941, there was only one other army mighty enough to counter the Soviet ambitions, and that was the army of Germany. What would the world look like now had the Red Army struck first in 1941? I believe anyone who cherishes their liberty and independence is obligated to thank the 3 million Germans who died defending Western European ideals from the Soviets. Barbarossa was a pre-emptive strike designed to crush and disable Stalin's Red Army, and the "communist" ideology once and for all. The only problem was, the Soviets won, with the help of the greatest American communist Roosevelt, and now we have Democrats. I live in an area that is heavily populated with Eastern European and Russian/former Soviet immigrants. From the many I've met, the overall consensus is that their lives would have been better had the Germans crushed communism. They agree Nazism was not the answer, but feel it was a better alternative than Communism. And they also tell me they look at the American political system with great fear, as they see us Americans so willingly giving up our personal freedoms day after day. A good friend of mine who came here from the Czech Republic 2 years ago often tells me "I wanted to come to America for freedom, but I realize American politics is just like communism with different names. I had more freedom in the Czech Republic after we got rid of the Soviets than I have here in America." Kind of scary when you think about it.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Here you will read the facts about Soviet and Jewish run concentration camps in Eastern Europe from 1945-1948, where anyone of German descent was sent, guilty or not, and tortured, starved, raped, and slaughtered.
Heeft iemand het boek dat word genoemd

"An Eye for an Eye" by John Sack
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 29 okt 2004, 04:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Hier kan je lezen over het onderzoek: http://www.fpp.co.uk/online/04/04/wywfor.html
One prisoner was a fourteen-year-old boy. He had been out in Gleiwitz wearing his boy scout pants. A man cried out, "You're wearing black pants! You're a fascist!," and he chased the boy and tackled him at the Church of Saint Peter and Paul, and then took him to Lola's prison.
The boy scout: the guards poured gasoline on his curly black hair and set it on fire. The boy went insane.
Solomon had a club. He said, "Sing it!" Some people began, "Die Fahne hoch! Die Reihen fest geschlossen ..." "Sing it! Sing it, I say!" They started singing, "Clear the streets for the brown battalions. Clear the street for the Storm Section men." Solomon had all this hate inside him, and he released it. He picked up a wooden stool and he started beating the Germans to death. For this one camp, I found the death certificates for 1,583 Germans.
Laatst gewijzigd door Brianlinden op 27 okt 2004, 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Lucia
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 okt 2004, 10:08
Locatie: Hoorn

Bericht door Lucia »

Remarque schreef:HIER STOND EEN QUOTE VAN OKKE DIE ZONDER MIJN MEDEWETEN IS WEGGEHAALD. OOK IS ER GEEN VERDERE MEDEDELING OVER HET VERDWIJNEN ERVAN GEDAAN, ZELFS NIET DAT HET IS GEBEURD.


Wat, Okke, bedoel je met beïnvloeddingssfeer? Bedoel je het stadium waarin er sprake is van beïnvloeding voordat er sprake is van echte doorslaggevende invloed? Een soort voorstadium van de invloedssfeer?

WAARDOOR DEZE VRAAG VOLLEDIG IN HET LUCHTLEDIGE IS KOMEN TE STAAN.
?
Niet weer hè!
Als je ongevraagd in users d'r posts gaat zitten editten, klopt er opeens niets meer van, die voorbeelden hebben we nu toch al vaak genoeg gezien!
Trek er eens lering uit dat dat zo niet werkt!
Teksten worden zo uit hun verband gerukt, vragen komen nu in het luchtledige te hangen,
zo help je toch een discussie om zeep!
It's the story of Salome.
Lucia
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 okt 2004, 10:08
Locatie: Hoorn

Bericht door Lucia »

Remarque schreef:
okke schreef:
Remarque schreef:De nazi's en de soviets zijn beschuldigd en schuldig bevonden van onderdrukking en uitroeiing van burgers, waar zij als naties eigenlijk bescherming aan hadden moeten bieden.
Door wie zijn de Soviets beschuldigd en schuldig bevonden?!!
Door niemand..
It's the story of Salome.
Gesloten