Iemand wapens?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

wat verstaan we onder een houten Thompson, ik versta daar een fake ding dat gewoon is nagemaakt van het echte model en dus ook niet werkt aangezie het van hout is. En verboden is het ja dat klopt niet dat ik het zou kopen maar als ik het echt graag in mijn verzameling zou willen hebben dan zou ik het misschien wel doen.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

In nederland is elk voorwerp dat op een wapen gelijkt verboden dusja :s
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

Ach ja, alleen is het toch zo dat ze er vrij weinig mee doen. Wij hadden vroeger altijd m16 of ik geloof dat die dingen zo heten. Identiek aan het origineel maar nooit in beslag genomen terwijl ze wel vroegen of het echte waren. Maar is het ook zo dat je geen namaak mag hebben als je het gebruikt als verzamel item?
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

Marc 82 Recon schreef:In nederland is elk voorwerp dat op een wapen gelijkt verboden dusja :s
Als dat zo is waarom heeft mijn oom dan de wereld aan pistolen en geweren enz.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

daar zal hij waarschijnlijk wel een vergunning voor hebben
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

ja maar dat is niet zo'n probleem om daaraan te komen
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

Marc 82 Recon schreef:Tex als jij graag heel je verzameling kwijt speelt door een stom stuk rubber of hout moet jij het zelf maar weten hoor

Dus als ik zo'n ding zou kopen dan denk jij dat ik daar mijn verzameling mee op het spel zet. Is dat niet een beetje overdreven? Lijkt me wel of denk je dat de politie elke huis in Nederland even gaat checken of ze niet een wapen in huis hebben of iets wat erop lijkt? Naja ik doe gewoon fijn wat ik denk dat goed voor mij en mijn verzameling is en jij doet dat bij die van jou :wink:
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

tjah hangt van je leeftijd af he
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

tjah sorry maar ik heb hier ongeveer een waarde van 10 tot 15000 euro liggen en der zitten dingen binnen die bij mij wel enige emotionele waarde hebben en dat zet ik niet op het spel voor een houten of een rubberen wapen dan zou ik nog liever geld sparen en een vergunning aanvragen voor een wapen op vergunning
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

ja dat is ook geen probleem zo'n vergunning maar ook al heb je die dan nog zijn thompsons verboden in Nederland alle automatische wapens zijn verboden hier. Je mag geloof ik alleen pistolen en geweren in je bezit hebben. Dus als ik toevallig 2 buksen in huis heb liggen en de politie komt daarachter dan halen ze alles maar weg? Lijkt me niet
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

ach ja als je ouder bent zul je der anders over nadenken maar het probleem is wel als ze iemand pakken kan die het verkloten voor de rest van de hobby en dat zou ik niet op mijn geweten willen maarja je doet maar hoor

tss jeugd van tegenwoordig he
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Tex schreef:ja dat is ook geen probleem zo'n vergunning

Ben bang dat je daar te licht over denkt :wink: , daar het bijna onmogelijk is vandaag de dag een verlof voor dergelijke wapens te krijgen.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

Marc 82 Recon schreef:ach ja als je ouder bent zul je der anders over nadenken maar het probleem is wel als ze iemand pakken kan die het verkloten voor de rest van de hobby en dat zou ik niet op mijn geweten willen maarja je doet maar hoor

tss jeugd van tegenwoordig he

Zit je me nou af te zeiken omdat ik jonger ben, voel je je beter/verstandiger omdat ik er een andere mening op na hou? Als je zo gaat denken van ja de kans is er dat alles in beslag word genomen. Tja bij zoveel dingen is er een kans dat er wat gebeurd. Als ik morgen de deur uit ga is er een kans dat er wat met me gebeurd en ik ook niks meer heb aan mijn verzameling. Als als als. Als je zo gaat denken waarom leef je dan. Wat is er nou aan zo'n leven.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

ik heb geluk ik mag een onklaar gemaakte garand hebben zonder enige vergunning enkel de documenten van demilitarisatie door proefbank van luik


maar denk dat mooyman gelijk heeft moet niet zo licht over een vergunning heen gaan ivm wapens in nederland er zijn enkele vrienden van mij bezig van re-enactment voor hun vergunningen en dat kan effe duren en is veel werk dusja
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

ik ben je niet aan het afzeiken ik weet goed genoeg wat ik zeg ik was toen ik 16 17 18 was net zoals jij op dat gebied van als er iets gebeurd och pech dan gebeurd het maar begin ik wel opnieuw maar nu denk ik daar helemaal anders over omdat ik op dat gebied meer rekening ben gaan houden met andere mensen en wat het effect zou zijn van dingen die ik doe op anderen

ja ik kan ook gerust morgen doodgaan en dan heb ik niets meer aan mijn verzameling maar dan kun je het nog steeds beter legaal doen
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Plaats reactie