'Hitler' niet geaccepteerd als flipperkast

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

'Hitler' niet geaccepteerd als flipperkast

Bericht door Brianlinden »

Het Japanse bedrijf Fuji Shoji Co mag zijn nieuwste reeks flipperkasten geen namen als Hitler of Mozes geven. Het patentenbureau in het Aziatische land gaf daar geen toestemming voor. Het bureau noemde het onverantwoord.

Fuji wilde de flipperkasten vernoemen naar beroemde mensen uit de wereldgeschiedenis, zoals de componist Tsjaikovski en de Wright Brothers, die in 1903 de eerste bemande vlucht in een door hen zelf gebouwd vliegtuig maakten. Maar ook namen als Hitler en Mozes stonden op het lijstje van mogelijke namen, en dit viel niet in goede aarde bij het patentenbureau.

Volgens Fuji waren de namen "willekeurig" gekozen en was het niet de bedoeling om iemand te beledigen. "Maar we hebben niet goed genoeg opgelet en dat spijt ons enorm", aldus een woordvoerder.
Bron: Fok.nl
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Hitler op tilt slaan :D
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Haha, beroemde namen zoals Hitler... Berucht bedoelen ze..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

Brianlinden schreef:Hitler op tilt slaan :D
:lol:

trouwens, daar was toch al niet veel voor nodig :lol:
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik vind dat je niet goed nadenkt als je een flipperkast "Hitler" wilt gaan noemen.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

nee lijkt mij ook niet nee! :roll: :x
Maar ja er zijn dus mensen die daar anders over denken..
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Waarom niet eigelijk? Zo'n flipperkast vind ik net zo belachelijk als Hitler zelf tijdens zijn levensjaren.

Marc.. PM
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

779 schreef:Waarom niet eigelijk? Zo'n flipperkast vind ik net zo belachelijk als Hitler zelf tijdens zijn levensjaren.

Marc.. PM
omdat een flipperkast voor vele mensen vermaak is, en hitler was voor vele mensen het laatste van vermaak...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ze maken ook flipperkasten van Saddam en Bush.. dus waarom niet van Hitler? Serieuze vraag hoor! :D
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ja lijkt me echt niet gepast om een flipperkast van hem te maken, hij heeft de wereld zoveel ellende bezorgt, die man hoort niet op een flipperkast te staan, net zoals Saddam en Bush trouwens
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Als je voor de verkoop van je flipperkast Hitler, Bush of Saddam nodig denkt te hebben, zegt dat volgens mij al voldoende over de kwaliteit van het apparaat in kwestie.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Bericht door Jurrie »

Martijn schreef:Ik vind dat je niet goed nadenkt als je een flipperkast "Hitler" wilt gaan noemen.

Ze hebben er in Azie waarschijnlijk minder verstand van ofzo :?

Jurrie
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

In Azie hebben ze hitler en de gruweldaden onder zijn bewind niet meegemaakt.. das de conclusie denk ik
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

779 schreef:In Azie hebben ze hitler en de gruweldaden onder zijn bewind niet meegemaakt.. das de conclusie denk ik

Nee maar wel de tweede wereld oorlog waarin Japan betrokken was + dat ze 2 atoombommen op hun mik hebben gehad, dus enig besef hebben ze wel denk ik.
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Re: 'Hitler' niet geaccepteerd als flipperkast

Bericht door John Rambo »

Volgens Fuji waren de namen "willekeurig" gekozen en was het niet de bedoeling om iemand te beledigen. "Maar we hebben niet goed genoeg opgelet en dat spijt ons enorm", aldus een woordvoerder.
En dat is wel een erg slap excuus. Beetje dom :wink:
Plaats reactie