Zoektocht met metaaldetector met forumleden - deel 2

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

nice, nice
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

hier een foto van een van de gevonden Cal. .30 M1 Ammo boxen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Vandaag ff gezocht,

10x .303 hulzen
1x .303 kogel
7 stukken onsteking
Veel engelse en Duitse Etensblikken
3x Hispano 20mm
25x stukjes granaatband
Loopdopje Lee Enfield
8,8cm beschermkoker
3x achterkant granaat

:)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Net ff weer gezocht,

1x 7.92x57mm huls
5x stukken 25 ponder onsteking
1x .303 huls
2x achterkant granaat
35x granaatbandjes
2x 20mm hispano
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
HenkTakken
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2004, 00:04

Bericht door HenkTakken »

Hoi,

Ik zie dat er nog veel interessants uit de grond wordt getrokken...
Hebben jullie nog adviezen over welke detector je het beste kunt gebruiken voor het zoeken naar militaria (liefts zo goedkoop mogelijk).

Detectorshop: DS-09 (MD3009) (goedkoop), DS-30 (gaat diep)
Whites detectoren (classic II, IDX). Wat mag een whites tweede hands eigenlijk kosten?
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

ik heb ook een redelijk goedkope, de blackknight en deze werkt prima! Kost 80-90 euro en doet t goed!!
nemesis
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 nov 2004, 13:33
Locatie: heerhugowaard

Bericht door nemesis »

hey allemaal het lijkt mij super om ook eens te gaan zoeken naar wo2 dingen met een md, maar ik vroeg me af hoe de regels en de wetgeving in andere landen is? ik denk hierbij aan plekken in de belgische ardennen en normandie. heeft iemand er ervaring mee en weet iemand mischien of het legaal of illegaal is om daar te zoeken???

kennen jullie een goede site waar je precies kan vinden waar er gevochten is?

mvg nemesis
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Zoeken naar WO II spul is vrijwel altijd illegaal in BIJV. Normandië, Ardennen, daar geld een APV (Algemeen Zoekverbod.) En in Normandië/Ardennen ligt niet veel meer hoor neem maar van mij aan ;) Het is vrijwel leeggezocht, je zal heus nog wel wat kunnen vinden, maar helmen, geweren etc zullen moeilijk worden. En je moet gewoon zelf je zoekstekken vinden (bijv goed in de boeken kijken!!), het staat heus niet ergens op een site waar je veel kan vinden :wink: Realiseer je ook, dat je niet alleen helmen en geweren zult vinden, maar ook bakken vol munitie en granaten!

MVG Relichunter
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
nemesis
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 nov 2004, 13:33
Locatie: heerhugowaard

Bericht door nemesis »

wat mij wel opvalt is (op de volgende site) heeel veel vondsten zijn gedaan in de ardennen?
hebben we dan te maken met ilegaale vondsten? zals jij zecht wel. dan moet ik het ergens anders maar gaan zoeken :lol:.
ps er staan leuke vondsten op de site ;)

nemesis

http://www.onzepagina.com/categorie.cgi?p=0&cat=04
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Mijn vondsten staan dr ook op dus ik ken die site wel :wink:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

is het eigelijk wel verboden in de ardennen te zoeken??
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Jazeker wel, als een boswachter je betrapt kan je een hoge boete krijgen en als je dan ook nog met scherpe munitie word betrapt.... maar de kans is heel klein dat je gepakt wordt, maar het kan natuurlijk altijd...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
nemesis
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 nov 2004, 13:33
Locatie: heerhugowaard

Bericht door nemesis »

aangezien ik heel veel intresse heb ben ik het een en ander gaan mailen. dit komt van iemand die in belgie woont en daar zelf veel vondsten heeft gedaan?

"Belgium is a free country, you can search wherever you have permission to go.
I know of no restrictions.

No I am only acquainted with where I was.
If you read my War Diary, then you will see where I was.
Those hills and areas have been "scrounged" for years and years by expert war memorabilia collectors.
If you want "Hot Spots" you will have to do a little "History" reading.

I do not know "personally" of any guides or people that you could go to - over there - for help.
Sorry.


Good Luck"
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Als je toestemming hebt is het nooit illegaal, behalve als je op bijv. Romeinse grond zoekt waar archeologen aan het werk zijn, of bij bijvoorbeeld monumenten. Je hoeft me niet te geloven hoor, maar je KAN echt boetes krijgen, maar zoals ik al zei de kans is zo klein... Maar als je bijvoorbeeld bij een boer op zn land in de ardennen zoekt en je hebt toestemming is er niks aan de hand, maar als je in bossen van de Staat gaat zoeken kan je een boete krijgen. Ik zeg dit echt niet om te zorgen dat jij daar niet gaat zoeken ofzo, want zelf heb ik 3 keer in de ardennen gezocht en toen stopte ik met daar zoeken, vanwege laag resultaat (hulsen/kogels).
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

precies, daar heb je gelijk in Relic!
Toch zou ik graag daar eens gaan zoeken, ben benieuwd wat je er nog kan tegen komen, er is natuurlijk erg hard gevochten..

ZIjn er trouwens nog mensen die met dit weer gaan zoeken met md???
Gesloten