Theo van Gogh vermoord..

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

okke schreef:Jammer.

Ik had respect voor zijn lef en voortvarendheid. Een gemis voor Nederland.
Precies wat ik ook dacht...

Ik schat in dat een groot deel van de Nederlandse tolerantie t.ov. buitenlanders zal verdwijnen, hoewel ik het vreemd vind dat sommige mensen blijven denken dat alle islamieten hetzelfde zijn...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Dodo schreef:
okke schreef:Jammer.

Ik had respect voor zijn lef en voortvarendheid. Een gemis voor Nederland.
Precies wat ik ook dacht...

Ik schat in dat een groot deel van de Nederlandse tolerantie t.ov. buitenlanders zal verdwijnen, hoewel ik het vreemd vind dat sommige mensen blijven denken dat alle islamieten hetzelfde zijn...
Niet alleen in islamitische opzichte, zowat met elke buitenlander. Mensen hebben een te eenzijdig beeld over buitenlanders in Nederland. 1 Iemand doet iets en ze worden er allemaal de dupe van. Sneu...
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Uit solidariteit.
Laatst gewijzigd door KätheHelfrich op 05 nov 2004, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Ja het zal dat forum niet zijn?

Moet ik nu bang worden omdat ik een nog uitgesproken mening heb, moet ik nu beveiliging inhuren.
Zeer trieste daad.

R.I.P. Theo
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

KevinP schreef:
John Rambo schreef:Tis nu min of meer bevestigd dat er iets islamitisch meespeelt. Vandaar... t ligt nogal gevoellig he?

Onze samenleving rot gewoon langzaam weg. Pim Fortuyn heeft er al in de jaren negentig voor gewaarschuwd. Blijkbaar zijn er in nederland groepen die een tolerante, open samenleving niet kunnen verdragen. En deze groepen wordt nog altijd de hand boven het hoofd gehouden. Eigenlijk is onze samenleving ook niet geschikt om hier iets aan te doen, met ons poldermodel. Zolang wij nog veel te tolerant en gastvrij zijn, zonder eisen te durven stellen.
Islamieten wonen al geruime tijd in grote aantallen in Nederland. Het gaat pas de laatste paar jaar mis en de Islamitische gemeenschap valt niks te verwijten.

Het zijn namelijk niet de Islamieten die deze onveiligheid brengen maar radicale personen en organisatie die zich inderdaad relatief vaker ontwikkelen binnen de Islamitische gemeenschap. De moordenaar van Pim Fortuyn was overigens ook geen Islamiet en zo zijn er nog meer voorbeelden te noemen.

Het heeft geen zin om de Islamitische bevolking de schuld te geven van deze nare ontwikkelingen. Zo voeren we het probleem alleen maar verder op.
Je kunt wel je kop in het zand steken maar het probleem is er nu eenmaal. Mensen hand boven het hoofd houden lost ook niks op. En dit probleem wordt met de tijd erger. Tegenwoordig kampen we gewoon met een verloederende samenleving, meer geweld, meer tolerantie. En de komst van allochtonen / islamieten speelt hier zeker een rol bij. De cijfers zijn er en die liegen niet. Culturen botsen nou eenmaal, de islamitische cultuur is nu eenmaal een gewelddadigere en minder tolerantere cultuur dan de nederlandse. Uiteraard kunnen we niet iedereen over kam scheren, maar en zijn voorbeelden genoeg van eerwraak, hanggroepen, criminaliteit, intimidatie van minderheden etc.

Tuurlijk valt de islamitische gemeenschap wel wat te verwijten. Gezien een groot deel van het extremisme daar vandaan komt. Dit houdt in dat ze met een probleem kampen. Zie ook de reacties n.a.v. moorden op fortuyn, van gogh en de aanslagen op het WTC.
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Uit solidariteit.
Laatst gewijzigd door KätheHelfrich op 05 nov 2004, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

Dodo schreef:
Precies wat ik ook dacht...

Ik schat in dat een groot deel van de Nederlandse tolerantie t.ov. buitenlanders zal verdwijnen, hoewel ik het vreemd vind dat sommige mensen blijven denken dat alle islamieten hetzelfde zijn...
En wat schiet je ermee op door dit te blijven herhalen? Niemand zal ontkennen dat alle "zwarten" / buitenlanders "t zelfde zijn". Er zitten gewoon rotte mensen tussen. Probleem is ook o.a. dat men niet durft aan te pakken omdat er dan weer over discriminatie begonnen wordt. En ik heb er zowieso mn twijfels over of 2 verschillende culturen met verschillende normen, waarden en opvattingen wel succesvol naast elkaar kunnen leven. Er zal altijd water bij de wijn gedaan moeten worden door 1 van de partijen. Waar ik bang voor ben is dat Nederland totaal in de uitverkoop gaat, wat betreft onze identiteit. Dit proces is eigenlijk al tientallen jaren bezig.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Vraagje: Wat zie jij onder "'t zelfde zijn". Ik kan niet uit je tekst halen wat je hier nou precies mee bedoelt.
Met het verlies van onze identiteit moet je de EU kwalijk nemen, niet de allochtonen.
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Uit solidariteit.
Laatst gewijzigd door KätheHelfrich op 05 nov 2004, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

Jurryt schreef:Vraagje: Wat zie jij onder "'t zelfde zijn". Ik kan niet uit je tekst halen wat je hier nou precies mee bedoelt.
Met het verlies van onze identiteit moet je de EU kwalijk nemen, niet de allochtonen.
ik bedoelde daarmee dat ze allemaal over 1 kam gescheerd worden, als zijnde terrorist bijv. Of bij voorbaat slecht.

En het verlies van onze identiteit is inderdaad onze eigen schuld. Dankzij ons cultuurrelativisme, veroorzaakt door slordigheid en desinterresse, ipv een kritische beschouwende houding. Sterkere culturen die in opkomst zijn hebben aan ons westers cultuurrelativisme geen boodschap.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

John Rambo, overal zitten rotte mensen tussen. Ook tussen de 'blanken'...
De 1e Wereldoorlog was een blanke aagelegenheid, de 2e ook voor een groot deel (japan komt dan als 'vreemde' voor) en toch sleuren we iedereen uit de wereld in deze vernietiging? Oók de islamieten. Het is een beetje (?) eenzijdig dat je nu alleen maar de islamitische cultuur noemt..

En de katholieken en protestanten kunnen nu toch ook naast elkaar leven?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Dodo schreef:En de katholieken en protestanten kunnen nu toch ook naast elkaar leven?
Waarschijnlijk omdat deze cultuur wel opelkaar lijkt. Het doen en laten ook etc etc. Met buitenlanders ligt het volgens mij toch iets anders. Wat ik opzich vrij dom vind. Het zitten 'tussen je oren' dat Islamitisch slecht is en dat 'katholiek' goed is ( bij wijze van spreke) Om hierdoor iemand te vermoorden vind ik gewoon ziek. Ik vind Nederland momenteel heel, heel erg om laag gaan.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Jurryt schreef:
Dodo schreef:En de katholieken en protestanten kunnen nu toch ook naast elkaar leven?
Waarschijnlijk omdat deze cultuur wel opelkaar lijkt. Het doen en laten ook etc etc. Met buitenlanders ligt het volgens mij toch iets anders. Wat ik opzich vrij dom vind. Het zitten 'tussen je oren' dat Islamitisch slecht is en dat 'katholiek' goed is ( bij wijze van spreke) Om hierdoor iemand te vermoorden vind ik gewoon ziek. Ik vind Nederland momenteel heel, heel erg om laag gaan.
katholieke en protestante cultuur lijken net zo veel op elkaar als de islamitische cultuur lijkt op de protestantse.. Of ben ik nu heel erg kortzichtig aangaande religies...?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

Dodo schreef:John Rambo, overal zitten rotte mensen tussen. Ook tussen de 'blanken'...
De 1e Wereldoorlog was een blanke aagelegenheid, de 2e ook voor een groot deel (japan komt dan als 'vreemde' voor) en toch sleuren we iedereen uit de wereld in deze vernietiging? Oók de islamieten. Het is een beetje (?) eenzijdig dat je nu alleen maar de islamitische cultuur noemt..

En de katholieken en protestanten kunnen nu toch ook naast elkaar leven?
Ik heb het over de nederlandse samenleving, nu in de tijd waarin we nu leven. Ik benoem gewoon 1 probleem. En daarom zag ik even geen reden om er nog meer bij te halen.

Katholieke en protestanten vormen geen verschillende cultuur meer. Ik had het over daadwerkelijk andere culturen die "geimporteerd" zijn. En dat de katholieken en protestanten naast elkaar kunnen leven zou ik niet te hard zeggen. Als ik je mag herinneren aan onze geschiedenis. Hierin zijn in voeger tijden heel wat protestanten op de brandstapel gezet om hun geloof, door de katholieken / spanjaarden (om een voorbeeld te noemen). En andersom zullen ook de protestanten niet altijd even vriendelijk geweest zijn. Het feit dat ze nu wel samenleven is een langdurig proces, dat jaren zo niet eeuwen in beslag genomen heeft.
Laatst gewijzigd door John Rambo op 02 nov 2004, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Er is zeker een verschil qua geloof, maar niet qua leefstijl etc en denken over dergelijke politiek. Dit speelt een grote rol (lijkt mij!) tussen Islamiten (en dergelijke geloven) en "nederlandse gelovigen"
Plaats reactie