Theo van Gogh vermoord..

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Laten we niet over de discussie praten maar de discussie voeren.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 04 nov 2004, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 04 nov 2004, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Remarque schreef:WAT IS JE BRON?
http://www.xs4all.nl/~respub/traa/b8_2_36.htm
Remarque schreef:Tot nu toe heb je dit topic verrijkt met 16 bijdragen. In maar liefst 13 ervan vraag je zuigend om de bron van de user of twijfel je aan de woorden, de integriteit, van de user.
...in de meeste gevallen vraag ik slechts om een bron omdat deelnemers aan de discussie met statistieken en gegevens jongleren ("negentig procent van de Marokkanen steunt radicalen") zonder enig bewijs.
Remarque schreef:Zelf kom je met een verhaal over iets dat zich duizend jaar geleden afspeelde, zonder bron,
...tot nu toe vroeg niemand om een bron. Nu jij dit doet krijg je die ook (zie eerder in dit bericht: Chinese assimilatie en criminaliteit in Nederland)
Remarque schreef:en eerder stel je dat het oproepen door imans tot discriminatie en andere overtredingen van de wet in ons land onder vrijheid van godsdienst dient te vallen.
...klopt, want dat is vrijheid van godsdienst. Als je dat verbied is er geen vrijheid van godsdienst meer. Dat de godsdienstvrijheid daarbij in botsing komt met het strafrecht is een probleem waar we nog niet uit zijn getuige de stroom aan juridische problemen op dit vlak.
Remarque schreef:In andere topics antwoord je nooit als iemand je vraagt naar je bronnen.
..waar was dat dan? Vroeg jij ooit naar een bron los van de titel van een boek over bron en bronkritiek?
Remarque schreef:Wel zuig je steeds door steeds met je naar bronnen te vragen, doe zelf een onderzoek naar de uitspraken van users.
...ik hoop dat je ooit volwassen zal worden: als iemand iets zegt dan mag je naar de bron vragen. Dat velen dat niet doen en ik wel is niet mijn probleem.
Remarque schreef:Je weigert goed te lezen wat anderen schrijven, vindt het leuk dingen uit het verband te trekken en zelf kun je regelmatig uitspraken niet onderbouwen.
...voorbeelden?
Remarque schreef:Ik geloof het meteen dat je van een dorp uit de Veluwe komt en zal je niet naar een bron vragen.
...ik kom helemaal niet uit een dorp op de Veluwe. Hoe kom je daarbij?
Remarque schreef:Bekijk het lekker met je eeuwige vraag naar bronnen. Kun je niets anders verzinnen om users bezig te houden?
...wil je hiermee verbloemen dat je geen bronnen hebt? Je moet nog veel leren.
Remarque schreef:Want de betekenis van de gebeurtenis ontgaat je volledig.
...wellicht helpt het als je stopt met het constant wijzigen van je berichten en het soms zelfs in het geheel verwijderen daarvan.
Remarque schreef:Wat wil je met je 15 bijdragen eigenlijk zeggen? Wat is je statement? Graag met duidelijke bronnen.
...Waar heb je het over? Ik wil alleen graag weten waarop mensen hun mening baseren. Zonder hun bronnen zijn veel beweringen namelijk niet te controleren. Zo ook jouw uitspraken in diverse discussies. Maar moet ik iemand die zegt op 11.11.1918 geboren te zijn überhaupt serieus nemen?
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Zo en nu ga ik aan tafel anders is mijn pasta koud.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Uit solidariteit.
Laatst gewijzigd door KätheHelfrich op 05 nov 2004, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Remarque, ik zal je wat voorbeelden geven van uitspraken waarvan ik vind dat ze onderbouwd moeten worden met een bron of in elk geval een duidelijke toelichting.
Inderdaad,en 90% van de Moslims in Nederland keuren dit ook nog goed. En als je dan iets zegt erover,dan word het meteen als discriminatie gezien.
Ik ken de Koran ook niet uit mn hoofd maar er zullen ook wetten in staan die moord als straf voorschrijven (dit laatste weet ik niet zeker, ik veronderstel het).
Ok daar heb je ook gelijk in,maar heb je ooit wel eens iets positiefs gehoord van die Marokkanen? De meeste zijn allemaal criminelen of worden crimineel,en ze hebben al messen bij zich als ze 13 jaar zijn.
De regels van de Islam zijn gewoon achterlijk......
Ze zijn te lui om te werken omdat ze uitkering krijgen, ze repsecteren niks van wat ze krijgen aangeboden
Natuurlijk zijn deze nederlanders misdadigers. Maar het word niet toegestaan door de kerk ect hun geloof staat dit toe.
Zelfs hun eigen regering zou dit toestaan
Ja, maar vergeleken met de islam heeft het cristelijk geloof zich meer ontwikkeld.
Maar waarom hoor je over chinezen,japanners,etc geen negatieve berichten?Omdat zei zich aanpassen,en dat doen veel Marokkanen NIET.
KätheHelfrich
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 17 aug 2004, 10:57
Contacteer:

Bericht door KätheHelfrich »

Uit solidariteit.
Laatst gewijzigd door KätheHelfrich op 05 nov 2004, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Remarque
Lid
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: 16 aug 2004, 02:56
Locatie: Bielefeld

Bericht door Remarque »

---
Laatst gewijzigd door Remarque op 04 nov 2004, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Weder eine Anklage noch ein Bekenntnis. Ein Versuch über eine Generation zu berichten die vom Kriege zerstört wurde. Auch wenn sie seinen Granaten entkam.
Die andere Timo
Lid
Berichten: 1176
Lid geworden op: 22 jun 2004, 11:40

Bericht door Die andere Timo »

Remarque schreef:Je leest weer eens niet. Ik refereerde aan een gebeurtenis duizend jaar geleden en jij komt met een verhaal over Chinezen in Nederland.
Ik lees niet goed?
Remarque schreef:
Die andere Timo schreef:[...ga je nu werkelijk beweren dat de Chinese gemeenschap, zo ongeveer de meest gesloten gemeenschap in Nederland, open en aangepast is??? Het enige verschil is dat ze qua criminaliteit vooral elkaar het leven zuur maken (Chinese bendes, afpersing, illegaliteit, gokhuizen, etc.) En hoe groot is de Japanse gemeenschap i.v.m. b.v. de Marokkaanse gemeenschap?
WAT IS JE BRON?
Is een analyse van de Chinese gemeenschap in Nederland dan niet op zijn plaats? :?
Remarque schreef:11-11-1918 is een speciale datum.
...leuk, maar waarom dan opgeven als je verjaardag.
Remarque schreef:En voor de rest bekijk je het maar met je gezuig. Terug on-topic.
Treurig
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zappelin de zappelin
En Johan zag de bal
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

KätheHelfrich schreef:Je hebt gelijk, wel is het zo dat deze laffe moord veel emoties losmaakt, want laten we even tot het onderwerp terugkeren, er is vandaag een man lafhartig vermoord, en daar kun je emoties over tonen, ergerlijker is het als je meteen als racist bestempeld wordt.
Het maakt zeker wat los, omdat iemand vermoord wordt, maar ook omdat hij als opiniemaker staat voor het debat, de discussie, de vrijheid van meningsuiting. Dit elementairerecht is vandaag aangevallen en ernstig beschadigd. De discussie die hier gevoerd wordt staat dan ook geheel in het teken van dit recht en is daarom bijna een ode aan Theo van Gogh.

Alleen moeten we wel proberen niet iedereen over een kam te scheren of ongenuanceerde uitspraken te doen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

KevinP en Die andere Timo hebben groot gelijk vind ik. Je vraagt een bron wanneer je denkt dat een antwoord geen feit is. Ik heb veel dingen gelezen (valt onderandere ook te zien in KevinP 's zijn quote) waar geen argumenten bij staan en je niet eens kan onderbouwen omdat het niet eens zo is. Als je standvast van je zaak wil zijn, plaats dan een bron.

Terug on-topic, we hadden het niet over Chinesen.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Verbanden zoeken.

Het is toevallig vandaag ook 911 dagen geleden dat Pim Fortuyn vermoord is.

9/11
2 november verkiezingen in de US

:o internationale samenzweringen
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Hoe kunnen we de samenleving veranderen, zodat een dergelijke moord zoals op Theo van Gogh niet meer voorkomt? Hoe kunnen we mensen duidelijk maken dat je elkaar met het woord van repliek moet dienen?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Kan niet. Wat je wel kan doen zijn strengere regels opbouwen, straffen zwaarder maken, minder op psyhische problemen letten wanneer iemand iemand vermoord heeft etc etc. Strenger tegen bepaalde dingen optreden... Klinkt misschien vrij rechts, maar het is een mogelijkheid om dingen harder aan te pakken.
Plaats reactie